Politik i USA

Vad tror ni kommer att hända imorgon? Upplopp, våld och försök att ta över landet? Jag är orolig som sjutton. Min man däremot tror att ... inget alls kommer att hända, att det bara är tomt snack. Jag hoppas han har rätt.
 
Vad tror ni kommer att hända imorgon? Upplopp, våld och försök att ta över landet? Jag är orolig som sjutton. Min man däremot tror att ... inget alls kommer att hända, att det bara är tomt snack. Jag hoppas han har rätt.
Är nog mer orolig för riksrättsprocessen och framtiden överlag än just imorgon. Och kanske mer orolig för platser som inte är Washington D.C under morgondagen.
 
Vad tror ni kommer att hända imorgon? Upplopp, våld och försök att ta över landet? Jag är orolig som sjutton. Min man däremot tror att ... inget alls kommer att hända, att det bara är tomt snack. Jag hoppas han har rätt.
Jag tror att det är för mycket polisiär och militär makt ute. De har tagit hotet på allvar nu efter sitt misstag den 6/1.
Jag tror och hoppas att dessa protestanter är trots allt för oorganiserade och vågade för att göra ett allvarligt försök. Såg just en video där de beskrevs som att de var överraskade över att lyckas 6/1 och jag tror att det ledde till att de inte kunde riktigt organisera sig till att göra skada på allvar. Så om ingen karismatisk ledare kliver fram och lyckas få ihop alla på sån här kort tid (inte särskilt troligt) så kommer gruppen inte organisera sig tillräckligt tror jag.
 
Vad tror ni kommer att hända imorgon? Upplopp, våld och försök att ta över landet? Jag är orolig som sjutton. Min man däremot tror att ... inget alls kommer att hända, att det bara är tomt snack. Jag hoppas han har rätt.

Personligen är jag förvånat (positivt) över att inget särskilt hänt än.... Trodde äligt talat att det skulle bryta ut Civil war, och vågar väl inte andas ut ang. det på ett bra tag, även om polis/FBI/etc verkar ha ganska bra koll f.n.

Tror mycket hänger på vad Trump kommer vräka ur sig i sitt tal imorgon bitti. Men han vågar förhoppningsvis inte elda upp för mycket mtp impeachment-tilltalet.

(förlåt om jag mixar ihop norska, svenska och engelska, på tal om "ord är svåra" :p :angel:)
 
Vad tror ni kommer att hända imorgon? Upplopp, våld och försök att ta över landet? Jag är orolig som sjutton. Min man däremot tror att ... inget alls kommer att hända, att det bara är tomt snack. Jag hoppas han har rätt.
Jag trodde att det skulle bli stökigt på riktigt.
Men söndagen var en god indikator på att ett maktspråk med 22.000-24.000 nationalgardister har varit svårt att misstolka.

Så nu tror jag på en lugn och stilla ceremoni.
 
Ni som har koll, vad innebär det att bli benådad av presidenten?
Precis som det låter?

Om jag begår ett federalt brott (typ, trycker falska pengar) i USA och blir dömd till tio års fängelse och presidenten benådar mig så betyder det att jag inte behöver sitta mina tio år i fängelse
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
816
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 953
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 571
Senast: cewe
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
96 776
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp