Politik i USA

Äntligen! Jag har längtat efter den här dagen i fyra år. Idag tänker jag springa 8 miles för att ge den nya administrationen åtta års positiv energi och power och sedan tänker jag baka lyxcookies för att fira. Kompetenta människor i vita huset! De har husdjur! De tror på klimatkrisen och har t.om politisk erfarenhet (!). Tjoho! :bump::bump:
Jag har läst historia.. så jag firar inte ännu. Jag nöjer mig med att vara försiktigt optimistisk så att jag inte hexar något.

(Det blir sällan bra när man störtar diktaturer. Nordkorea - möjligt efter utrensningar av kommunister i Korea, Sovjetkommunismen, efter tsarväldet, ayathollorna efter shahen, skräckväldet efter franska revolutionen efter absolut kungamakt, Röda khemererna, Mugabe, Papa Doc etc efter kolonialvälden, Castro efter Batista...)
 
Jag har läst historia.. så jag firar inte ännu. Jag nöjer mig med att vara försiktigt optimistisk så att jag inte hexar något.

(Det blir sällan bra när man störtar diktaturer. Nordkorea - möjligt efter utrensningar av kommunister i Korea, Sovjetkommunismen, efter tsarväldet, ayathollorna efter shahen, skräckväldet efter franska revolutionen efter absolut kungamakt, Röda khemererna, Mugabe, Papa Doc etc efter kolonialvälden, Castro efter Batista...)
Jag är historiker, men jag är inte riktigt med på liknelsen du gör här. Kan du förklara lite mer hur du tänker?
 
Jag är historiker, men jag är inte riktigt med på liknelsen du gör här. Kan du förklara lite mer hur du tänker?
Att det allt för ofta har det gått helt åt pipan när man försökt rätta till missförhållanden eller göra sig av med ett dåligt ledarskap.

Nu tror jag Biden är väldigt mainstream som västerländsk politiker. Och jag är övertygad om att den nya administrationen är ett fall framåt. Men som sagt var - jag vill inte hexa
 
Att det allt för ofta har det gått helt åt pipan när man försökt rätta till missförhållanden eller göra sig av med ett dåligt ledarskap.

Nu tror jag Biden är väldigt mainstream som västerländsk politiker. Och jag är övertygad om att den nya administrationen är ett fall framåt. Men som sagt var - jag vill inte hexa
Jag tänkte väl att de exempel du gav var på våldsam revolution, inte demokratiskt val. Jag är också blygsamt optimistisk, men inte av anledningen att jag tror att det blir värre med Biden som president. Det blir ju mer yttre saker som påverkar, tänker jag.
 
Bombhot vid Supreme Court.
Enligt P1 som läser CNN.

Ser dock ingenting om det på CNN's sida. :0o
 
1611156539109.png
 
Blir lite tårögd när jag ser Biden sväras in. En mardröm är över. Fantastiskt att hoppa direkt från Pence, en äldre, trött, besegrad och isolerad vit man direkt till Kamala Harris där hon kommer ut, glad, vital, kvinna, svart och asiat.

Märkligt att ett rasistiskt och sexistiskt inlägg bemöts med så mycket hurra-rop. Eller kanske inte. Vår historia är full av både sexism och rasism.
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
816
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 941
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 561
Senast: cewe
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
96 589
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp