Politik i USA

Trump är inkompetent och lat. Han fick faktiskt inte igenom särskilt mycket lagstiftning under tiden han var president. Vi har redan sett hur snabbt det gått i Florida att lagstifta mot kvinnors ´rättigheter, lgbtqi+ utbildning osv. DeSantis är Trumps mer extrema, energiska och intelligenta jämlike.

Jag hoppas faktiskt att han iaf just nu (och för i sammantaget en bagatell) låter Trump fortsätta häva dynga över DeSantis.
Jo, men Trump lyckades som bekant tillsätta domare till HD, det minns nog många konservativa med värme. Tyvärr. Och det pågår ju i väldigt många stater, men "don't say gay"-lagen är förstås något i särklass och överjävlig.

Men apropå DeSantis, har du läst texten där han beskrivs som asocial när han kampanjar? Och det värsta av allt, han äter chokladpudding MED HÄNDERNA offentligt (lol). Jag kan inte bry mig mindre om han gör det, det är väl det minst alarmerande med honom. Men det har fått stor spridning. 😅
https://www.thedailybeast.com/the-r...l-is-already-getting-gov-ron-desantis-proofed
 
Jo, men Trump lyckades som bekant tillsätta domare till HD, det minns nog många konservativa med värme. Tyvärr. Och det pågår ju i väldigt många stater, men "don't say gay"-lagen är förstås något i särklass och överjävlig.

Men apropå DeSantis, har du läst texten där han beskrivs som asocial när han kampanjar? Och det värsta av allt, han äter chokladpudding MED HÄNDERNA offentligt (lol). Jag kan inte bry mig mindre om han gör det, det är väl det minst alarmerande med honom. Men det har fått stor spridning. 😅
https://www.thedailybeast.com/the-r...l-is-already-getting-gov-ron-desantis-proofed

Problemet med tillsättning av domare i SC var att det råkade bli så att några stycken mer liberala dog i skarven och under Trumps tid. Tex Ruth Ginsberg som borde avgått innan Trump kom till makten. Hon var döende i cancer men gjorde inte det när det fortfarande fanns en chans att tillsätta en mer liberal domare. Tyvärr.

Nu har de högerextrema makten i SC och kommer att ha det inom åskådlig tid, cf Roe v Wade och misstanken att nästa är Obergefell v. Hodges som fastslog att same-sex äktenskap var lagligt. För att inte tala om CRT, begränsning av väljares rättigheter (särskilt i blåa områden) och kvinnors rättigheter. Samt då lgbtqi+
 
Jag fick den här som förslag av google, spionerar de på den här tråden tro, angående förbjudna böcker i skolan. Galningarna fick nu ett litet problem.
Ja, Gunnar använder Googles tjänster på den här sidan, så de har koll på att du besökt den här tråden och att du kanske är intresserad.

För att återgå till ämnet, så kommer nog lagförslagen framöver undantag som säger att bibeln alltid är acceptabel. Inte att lagförslagen kommer att upphöra, tyvärr. Jag är riktigt orolig för hur hatisk världen håller på att bli. 😢
 
Ja, Gunnar använder Googles tjänster på den här sidan, så de har koll på att du besökt den här tråden och att du kanske är intresserad.

För att återgå till ämnet, så kommer nog lagförslagen framöver undantag som säger att bibeln alltid är acceptabel. Inte att lagförslagen kommer att upphöra, tyvärr. Jag är riktigt orolig för hur hatisk världen håller på att bli. 😢
Jag med! Jag säger minst en gång om dagen till mig själva att "tack och lov att jag inte har några barn". En värld helt bygd på egennytta, hat och hämnd som vi håller på att bygga upp nu känns riktigt otäck.
 
d5a613a4e1a0f8392dc5c8926db88bc556702439.jpg

Måste hålla med för en gångs skull, det är very "appealing" :up:
 
Alltså, kvinnan i röd MAGA-keps här som vill ha sönder banderollen (säger man så?) där det står att Trump ljuger. Det ser lite smärtsamt ut när hon ramlar, men kollar man vidare så har hon något utbrott där hon säger typ att när de slutar finansiera polisen så kommer det vara "you and me bitch" och sedan lägger hon till att hon är både kriminell och transsexuell. :D Jag vet inte riktigt vad som händer när någon MAGA-supporter är precis vad de jobbar stenhårt på att demonisera? Tyckte hon hade viss komisk tajming, men det känns ändå lite ledsamt att se, förstås.

Lägger till att jag sett vissa av Trump-motståndarna stå och demonstrera väldigt fredligt utanför rätten under flera dagar i samband med allt tjafs.
 
Jo, men Trump lyckades som bekant tillsätta domare till HD, det minns nog många konservativa med värme. Tyvärr. Och det pågår ju i väldigt många stater, men "don't say gay"-lagen är förstås något i särklass och överjävlig.

Men apropå DeSantis, har du läst texten där han beskrivs som asocial när han kampanjar? Och det värsta av allt, han äter chokladpudding MED HÄNDERNA offentligt (lol). Jag kan inte bry mig mindre om han gör det, det är väl det minst alarmerande med honom. Men det har fått stor spridning. 😅
https://www.thedailybeast.com/the-r...l-is-already-getting-gov-ron-desantis-proofed
Haha, alltså det är ju ett elände att två män som representerar allt som är dåligt ändå är så populära som de är. Men Trumps nya attackreklam mot DeSantis är tyvärr för rolig för att inte dela (mkt chokladpudding blir det, det gör det...).
 
Alltså, förbannade Florida. För det första har de utökat sin "dont say gay" skit till 17-18 åringar, vilket är helt vansinnigt. Och de har nu ett hemskt lagförslag om att staten ska kunna skilja på barn och föräldrar om barnet får könsbekräftande vård... https://newrepublic.com/post/172063/florida-house-bill-allowing-trans-kids-removed-families
Alltså vad är skillnaden på Putlers RySSland och den här dårarna. De är ju kopior av den ryske "tsaren"
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
816
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 941
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 561
Senast: cewe
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
96 609
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp