Politik i USA

Jaha, så nu har Ron "Desanctimonious", som Trump kallar honom, avslutat sin kampanj. Detta är ingenting jag lipar över som med Christie dock, pga. att Ron är är ungefär lika mycket av en fascist som Trump, med kanske ännu vidrigare värderingar. Kommer dock sakna alla roliga videos där han framstår som att han har en människokostym på sig. Sedan hoppas jag för hans skull att han lägger ned användandet av skor med lifts, för det ser obekvämare ut än random högklackade skor.

desantis-face.jpg
 
Senast ändrad:
Tyvärr så kan de säkert dra ut på processen ytterligare, oavsett vad de avser göra. Och ju närmare valet - desto sämre.
Trump har fram till 12/2 att lämna in en formell överklagan. Det är kort om tid, och lite mer komplicerat än den ylan om överklagan som redan är gjord.
 
Senast ändrad:
Trump har fram till 12/2 att lämna in en formell överklagan. Det är kort om tid, och lite mer komplicerat än den ylan om överklagan som redan är gjord.
Det visste jag, vad jag däremot hade missat var den här viktiga detaljen detaljen: "The filing of a petition for rehearing or rehearing en banc will not result in any withholding of the mandate, although the grant of rehearing or rehearing en banc would result in a recall of the mandate if the mandate has already issued." Så nu skäms jag lite för att inte läst en av de viktigaste delarna av de 57 sidorna ordentligt. :o
 
Det visste jag, vad jag däremot hade missat var den här viktiga detaljen detaljen: "The filing of a petition for rehearing or rehearing en banc will not result in any withholding of the mandate, although the grant of rehearing or rehearing en banc would result in a recall of the mandate if the mandate has already issued." Så nu skäms jag lite för att inte läst en av de viktigaste delarna av de 57 sidorna ordentligt. :o
Kan du förklara vad det innebär för en som inte riktigt hängde med i svängarna? 🙈
 
Kan du förklara vad det innebär för en som inte riktigt hängde med i svängarna? 🙈
Normalt sett hade det varit möjligt för den åtalade att be en "full bänk" domare i den här federala appellationsdomstolen pröva den här domarpanelens beslut, vilket Trump redan gjort gällande gag-ordern som också prövades av en domarpanel i D.C från början (där avböjde appellationsdomstolen att ta upp frågan på nytt https://edition.cnn.com/2024/01/23/politics/gag-order-trump-appeals-court-en-banc/index.html) Nu är istället Trumps enda möjlighet att vända sig direkt till högsta domstolen och be om en prövning. Vilket i praktiken är att undanröja ett moment där Trump hade kunnat pausa rättegången ytterligare, även om utfallet nog inte hade blivit annat än att som med gag-ordern - att de avböjt en omprövning.

Lägger till att jag noterat att många kunniga "tyckare" med relevant arbetslivserfarenhet verkar tro att det är möjligt att HD inte tar upp fallet. Vilket vore bra sett ur perspektivet att det vore positivt med en rättegång så snart som möjligt.
 
Lägger till att jag noterat att många kunniga "tyckare" med relevant arbetslivserfarenhet verkar tro att det är möjligt att HD inte tar upp fallet. Vilket vore bra sett ur perspektivet att det vore positivt med en rättegång så snart som möjligt.
En fd Vita Huset-advokat från D Trump-eran håller med.

https://thehill.com/regulation/cour...-cobb-predicts-crushing-defeat-supreme-court/

"The immunity case should be a 9-0 case on the Supreme Court,” Cobb told this column. “It is very clear that the president doesn’t have immunity from criminal prosecution. You are weighing an argument that there is no precedent for, and is found nowhere in the Constitution."
 
En fd Vita Huset-advokat från D Trump-eran håller med.

https://thehill.com/regulation/cour...-cobb-predicts-crushing-defeat-supreme-court/

"The immunity case should be a 9-0 case on the Supreme Court,” Cobb told this column. “It is very clear that the president doesn’t have immunity from criminal prosecution. You are weighing an argument that there is no precedent for, and is found nowhere in the Constitution."
Tack för länken! Har sett att Ty Cobb uttalat sig om Trumps förehavanden vid flera tillfällen, men inte specifikt om det här :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
814
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 906
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 553
Senast: cewe
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
96 371
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp