Politik i USA

Att det går bra för Trump är inte detsamma som att det går bra för republikanerna. De borde ha krossat demokraterna i midterms och istället förlorade de knappt. Till en stor del pga dårarnas åsikter om abort mm. Visst går det bra i opinionsundersökningarna just nu för Trump, men GOP problem är att så länge han finns så kommer de inte kunna lansera en kandidat som har en reell chans att slå Biden. DeSantis är ju helt ute nu. Stackaren har blivit degraderad till att debattera Newsom.

Trumps kult dominerar GOP men alla mittenväljare som både Trump och Biden behöver, även om de inte tycker om Biden tycker ännu sämre om Trump och hans MAGA.
Fast det har ändå varit oroväckande jämt mellan Trump och Biden i mätningar. Sedan har jag uppfattat det som att DeSantis gjorde snäppet bättre ifrån sig senaste debatten (notera snäppet bättre, haha, det var ju inte bra), men det är ju oavsett kört.
 
Fast det har ändå varit oroväckande jämt mellan Trump och Biden i mätningar. Sedan har jag uppfattat det som att DeSantis gjorde snäppet bättre ifrån sig senaste debatten (notera snäppet bättre, haha, det var ju inte bra), men det är ju oavsett kört.
För mig som är noll insatt. Ska Biden ställa upp i nästa val? Jag hade fått för mig att han kände sig för gammal och skulle backa upp någon annan?
 
För mig som är noll insatt. Ska Biden ställa upp i nästa val? Jag hade fått för mig att han kände sig för gammal och skulle backa upp någon annan?
Han kommer kandidera, det var nog egentligen i samband med förra valet och kort efter som det beskrevs som att han nog bara skulle vara en period.
 
Intressant. Visste inte varför en person som Nancy Mace röstade för en misstroendeförklaring


Så han fälls alltså även av frustrerade republikaner som befinner sig mer mot mitten.
Alltså, jag måste säga att jag är förvånad över att McCarthy tycks ha sagt till kollegor att han inte kommer försöka bli talman igen. Kände mig väldigt övertygad om att allt bara skulle upprepas.
 
Känner dels att jag uppenbarligen valt fel vägar i livet, med tanke på att jag inte är utrikeskorrespondent eller liknande, med möjlighet att närvara fysiskt som press på Trumps rättegång i DC 4 mars. :cry: Utöver det så känner jag väl möjligtvis att jag blivit lite för känslomässigt investerad i den här sörjan. :D
 
Säkerligen inte ett problem för MAGA-människorna;
A binder containing highly classified information related to Russian election interference went missing at the end of Donald Trump’s presidency, raising alarms among intelligence officials that some of the most closely guarded national security secrets from the US and its allies could be exposed, sources familiar with the matter told CNN.

 
Säkerligen inte ett problem för MAGA-människorna;
A binder containing highly classified information related to Russian election interference went missing at the end of Donald Trump’s presidency, raising alarms among intelligence officials that some of the most closely guarded national security secrets from the US and its allies could be exposed, sources familiar with the matter told CNN.

Den är inte i badrummet i Mar-a-lago? Tipsar dem om att kolla där först :grin:
 
Okej, nagelbitare här. Jack Smith ber HD om ett uttalande gällande om en fd. president har absolut immunitet mot federala åtal eller ej, eftersom att Trump överklagar och härjar, vilket riskerar att försena rättegången. https://www.supremecourt.gov/DocketPDF/23/23-624/292946/20231211115417267_No. 23-624 U.S. v. Donald J. Trump Petition.pdf

Hur tror du det går @MJLee ? :nailbiting:
Med denna HD så känns det genast 150% mera osäkert för mig tyvärr, litar inte på att de skulle hålla sig opartiska :(
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
814
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 907
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 554
Senast: cewe
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
96 377
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp