Ponnyer på fri tillgång av hö?

Bukefalos 30 år!

Håller de hullet normalt på bete med?

För klara bete är ju inte bara att inte få fång i min värld, utan även klara det utan att bli fet
Jag tänker att viss variation i hull är fullt normalt och inte nödvändigtvis skadligt. Har hästen underliggande problem klarar den kanske inte att ha en viss mängd övervikt men de flesta gör det. Sen är det klart att det är skillnad på att gå från 5 på skalan till 8, eller bara upp till 6. 6 är jag generellt sett okej med i perioder. Inte konstant.

Jag tänker att viss variation i hull är fullt normalt och inte nödvändigtvis skadligt. Har hästen underliggande problem klarar den kanske inte att ha en viss mängd övervikt men de flesta gör det. Sen är det klart att det är skillnad på att gå från 5 på skalan till 8, eller bara upp till 6. 6 är jag generellt sett okej med i perioder.
Ja lite betesrund är ju helt okej. Med fet menar jag få depåer, att revbenen inte kan lokaliseras osv.

Alltså, inte ens min mammas danska import uppvuxen i sandpaddock och som var av typen som lyckades skada sig i boxen på märkliga sätt lyckades med att springa in i ett träd. Eller för den delen inte heller min klumpiga dressyrhäst som lyckades med bedriften att när han skrittades på lång tygel gå ut från vägen och rakt på en stubbe och gå omkull 🙄 men tom han förstod att det var en dålig idé att springa in i träd.
Ja, jag kände att vi var på två olika planeter. Mina hästar har nog uppskattningsvis 1000 träd i deras hage så jag insåg att hon inte tyckte jag var ett bra bollplank.

Liknande trådar

• Fri tillgång
  • Fång
  • Är jag orimligt nojjig över gräs?
  • Fodra häst utan analys på allt

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!