Bukefalos 28 år!

Present till nyfödd

Status
Stängd för vidare inlägg.
O

Olinda

en vän har fått barn för en vecka sedan, vi bor långt ifrån varandra så jag tänkte på att skicka något med VAD? eller kan man vänta tll vi ev ses i juli?
 
Sv: Present till nyfödd

söt men nja... de har typ 17 st sånna på andra sidan trädgårdsstaketet. ;)
 
Sv: Present till nyfödd

tror de har filatar, han har ett tvillingpar systrar som är 3 år, men aknske kläder för de kan han kanske inte ärva? vad har de för storlek i den där ålder?? :confused:
 
Sv: Present till nyfödd

Jag skulle skicka ett kort nu och vänta med presenten till ni träffas i juli. Känns lite mer personligt att överlämna presenten personligen än att skicka något.
 
Sv: Present till nyfödd

Man kan köpa något i de minsta storlekarna, för även om det är lite för stort nu så växer sådana där väldigt fort, och han kan ha den om någon månad!
Så bebiskläder är nog alltid uppskattat, sedan kan man ju köpa nåt gosedjur när man kommer och hälsar på.
 
Sv: Present till nyfödd

Köp ett presentkort och skicka det så kan hon köpa kläder själv till lillen och dessutom så får hon köpa nåt som hon själv vill ha då.

Jag hade uppskattat presentkort mer än alla kläder som vi fick och dom flesta av dom tyckte jag inte om sådär jättemycket.
 
Sv: Present till nyfödd

och vad är de minsta storlekarna.. 80???
 
Sv: Present till nyfödd

Finns det prersentkort som funkar överallt?? Vi bor en bra bit ifrån varandra.
 
Sv: Present till nyfödd

Du kan ju köpa presentkort på HM som har barnkläder och finns praktiskt taget överallt.
Fast när jag köpt presenter så har jag gjort lite olika, en bebis fick ett startset som jag köpte från nått postorderföretag i samma veva jag beställde åt mej själv -i gult och vitt :)
Sen var det en barnklädesaffär som kånkade och hade utförsäljning och jag köpte massa bodies och grejjer i lite olika storlekar allt eftersom bebben växte och blev större.
Sen köpte jag en gång en bebisbok om bebins första år på bokrean.
 
Sv: Present till nyfödd

Jaha.. och vad har ungefär en unge på ca 1 månad då???
 
Sv: Present till nyfödd

Det är så olika, vissa bebisar föds jättesmå, andra lite större.. för att vara säker ska man endaså fråga eller köpa lite större på en gång.
 
Sv: Present till nyfödd

Men jag behöver ett UNGFÄR, jag kan ju inte komme med jeans i stlk 120 så mycket har jag fattat... ungen är "normalstor" :crazy: och nej jag har inte lust att fråga då blir det ju ingen överraskning..
 
Sv: Present till nyfödd

Olinda skrev:
Men jag behöver ett UNGFÄR, jag kan ju inte komme med jeans i stlk 120 så mycket har jag fattat... ungen är "normalstor" :crazy: och nej jag har inte lust att fråga då blir det ju ingen överraskning..

Klart du kan! Ungen blir ju större! :cool:

Alternativt, köp en fin nalle i valfri storlek. :)
 
Sv: Present till nyfödd

prinsessfeminist skrev:
Klart du kan! Ungen blir ju större! :cool:

Alternativt, köp en fin nalle i valfri storlek. :)

Då lär de jeansen vara mer än lovligt omoderna :D
 
Sv: Present till nyfödd

Jag skulle skicka kort (eller helt enkelt ringa) nu och ge present i juli. Ofta får föräldrarna massor med små kläer och så tar det slut efter ett par månader. Det är då du kommer som en gyllene fé eller nåt. Skulle slå till på stl 68 så har den att växa i.
 
Sv: Present till nyfödd

Olinda skrev:
Finns det prersentkort som funkar överallt?? Vi bor en bra bit ifrån varandra.

Kapp Ahl, Lindex, H&M mm finns ju överallt och deras presentkort går att använda i alla deras affärer.

Jag tycker det är det bästa att ge bort, speciellt när man inte vet hur stor barnet är för då kan föräldrarna köpa det dom vill ha och framförallt behöver.

Dessutom så ryms ju ett presentkort i ett brev, sedan när du kommer och hälsar på så köper du med tex en liten speldosa, nallebjörn ( som dom förmodligen fått från halva släkten och som bara kommer att ligga och skräpa sedan ) eller en leksak tex en bitring som man kan både värma och kyla ner som är suverän att ha sedan när barnet börjar få tänder, men som inte kostar mer än ca 40 :- men då kommer du inte tomhänt.

Det är ju tanken som räknas och då har dom ju redan fått nåt "stort" av dig innan och förväntar sig inte att få nåt av dig när du kommer och hälsar på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
859
Övr. Hund Jag bor i östra Småland vilket innebär att vi länge varit förskonade och inte haft varg. Sedan något år finns ett revir 5-10mil...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
8 034
Senast: Lhas
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 961
Senast: Ramona
·
Småbarn Jag har tänkt att det inte behövs, att hon är för liten för att kunna förstå och att det är bäst om hon bara får flyta med. Såklart med...
Svar
10
· Visningar
1 782
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp