Bukefalos 28 år!

Preventivmedel

@TygerTyger sen förstår jag självklart att upplevelsen är olika från person till person. Jag har fött 2 barn utan bedövning o säger ganska ofta att jag inte tyckte det var så farligt att föda...medan andra upplever det som fruktansvärt... Men att skrämma upp nån i onödan behöver man inte göra men sen ska man respektera var o ens upplevelse av saker o ting o jag uttryckte mig kanske lite klumpigt! Sorry för det! :)
 
Men tycker du det är att peppa Ullo när man skriver att det känns som att fälla upp ett paraply.....?? jag hade blivit livrädd om någon sa så till mig.... :crazy:
Fast det är oschysst att ge intryck av att det är en dans på rosor. Då riskerar man att bli chockad över den eventuellt utdragna, vitglödande skarpa smärtan. Jag känner folk som blir väldigt smärtpåverkade flera timmar efteråt också, så man kan inte räkna med att studsa tillbaka till jobbet direkt. Sådant kan vara bra att veta innan.
 
Fast det är oschysst att ge intryck av att det är en dans på rosor. Då riskerar man att bli chockad över den eventuellt utdragna, vitglödande skarpa smärtan. Jag känner folk som blir väldigt smärtpåverkade flera timmar efteråt också, så man kan inte räkna med att studsa tillbaka till jobbet direkt. Sådant kan vara bra att veta innan.
Jag studsade tillbaka till jobbet direkt efter... :-) Men man bör ju veta att det kan va väldigt jobbigt för vissa men inte för alla. Jag har väl gott om plats där inne helt enkelt... ;-)
 
Men tycker du det är att peppa Ullo när man skriver att det känns som att fälla upp ett paraply.....?? jag hade blivit livrädd om någon sa så till mig.... :crazy:

Nej, det var inte så jag menade. Jag tänkte mig att ditt uttalande om att @Blueberrys kompis överdrev med sin beskrivning om "paraply i palatset" berodde på att du försökte peppa @ullo, eftersom hon hade läst och blivit förskräckt. Det är ju fint tänkt men jag menade alltså att det är dåligt att göra det genom att påstå att vi som hade den typen av upplevelser överdriver.

Citerar en kompis:
"Det är som att fälla upp ett jävla paraply mitt i palatset!"
Det var inte så skönt, med andra ord.

Amen NEJ!! Så får du inte skriva... :rofl:

/tid bokad om 8 dagar

Äsch det där är en överdrift! Jag har både satt in o tagit ut både hormon- o kopparspiral o tyckte inte det var något speciellt jobbigt!

Hur som helst:
@TygerTyger sen förstår jag självklart att upplevelsen är olika från person till person. Jag har fött 2 barn utan bedövning o säger ganska ofta att jag inte tyckte det var så farligt att föda...medan andra upplever det som fruktansvärt... Men att skrämma upp nån i onödan behöver man inte göra men sen ska man respektera var o ens upplevelse av saker o ting o jag uttryckte mig kanske lite klumpigt! Sorry för det! :)

Tack! Det var just det jag var ute efter. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Efter att ha slutat med preventivmedel som satte mensen på paus är det dags nu igen att hålla koll på mensen. Vad använder ni för appar...
2
Svar
25
· Visningar
1 025
Kropp & Själ Pratar just nu med ledsen och besviken bonusdotter som återigen blivit nekad hjälp av sjukvården. Hon är 17 år och har mest troligt...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 083
Senast: soom
·
Kropp & Själ Någon här som har erfarenhet av p-piller mot (hormonell) acne. Får alltid hemska hormonella finnar varje månad, några få men stora och...
Svar
10
· Visningar
762
Senast: Otherside
·
Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 352
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp