Bukefalos 30 år!

Så det skadar tex inte barn att se vuxna gå runt nakna med sexleksaker? Varför ska barn tvingas se sådant?

Att folk demonstrerar i normala kläder är absolut inget jag skulle bry mig om. Demonstrera på liksom. Men det andra, nej.

Jag vill heller inte se tröjlösa heteromän i affären eller på restaurangen. Det handlar inte om vilken läggning man har.
Jag tror nog faktisk inte att det skadar barn, nej? Har iofs inte så väldigt mycket erfarenhet av just barn, men tycker att de verkar snabba på att acceptera det allra mesta. Dessutom med hur vanligt det är att barn har tillgång till internet och sociala medier så tror jag knappast att en prideparad är det värsta många av de sätt.

Det jag sett av barn på prideparader är glada sådana som får gå omkring med ballonger, flaggor och färgglada kläder. Ser inte det hemska i det. Sen tror jag heller inte att de flesta föräldrar med små barn väljer att gå precis vid en sektion med BDSM-demostranter heller.

Ok, jag tolkade dig som att du menade att det blivit något annat än det arrangörerna tänkt och att det snarare är målgruppen som bör snävas in,.

Det handlar inte om att snäva in, utan snarare att utvidga. Från början var, som jag redan tidigare skrivit om, det mycket politiskt och radikalt där just det normbrytande firades. Sedan har pride långsamt förändrats till att inkludera ikea bögar och barnfamiljer. Och även mer och mer föräldrar, representanter för olika yrkesgrupper och organisationer osv. Pride är idag inte längre en uttalat politisk, i vissa delar radikal, manifestation utan en folkfest.

Nej, jag är inte inblandad i pride öht, men tittar man på hur tåget är sammansatt så går just de normbrytande som vissa förfasar sig över, inte grannar med barnfamiljer.

Men det är väl nog illa att unga barn utsätts för vuxenvärldens sexfixering? De ska inte behöva se det. Fruktansvärt.
Vilken grad av sex anser du att barn ska exponeras för?

Jag anser inte att barn ska kläs upp på ett sätt typiskt för sexuella teman. Däremot deltar de i samhället, där även vuxna finns, och sådana tenderar att uttrycka sig även sexuellt, även på relativt milda sätt.

För övrigt har jag haft en utländsk vän som inte visste vad sex var förren hon var omkring femton, kanske sexton år. Det ser jag som betydligt värre.

Det barnen kan se i hemmet om föräldrarna duschar o sen går genom lgh/huset näck för att ta en handduk, kanske?
Men herregud, det inser väl du också är skillnad. Eller går föräldrarna genom huset med strapon mm framför barnen också? Det är skillnad på föräldrar och okända människor ute på gatan.

Jag tror inte riktigt att jag förstår vad det är du vill ha fram. Är det att man måste kunna kritisera exempelvis BDSM-inslag i paraden, eller är det något annat?

Ja. Så enkelt är det ja. Eller kritisera och kritisera, snarare att man får diskutera dessa inslag i tåget (t ex hur det uttrycks, BDSM har ju ett brett spektrum i sig) utan att man automatiskt förutsätts vara emot Pride, inte kunna något om bakgrunden, eller bemötas med att man inte borde uttala sig i frågan eftersom man säkert är en lättkränkt, pryd cishetetomamma. Men det är ju inte just MIG jag pratar om, att det är JAG som ska känna mig välkommen. Det är snarare perspektivet att det finns olika uppfattningar om det här med nakenhet och sexualitet på offentlig plats inom BÅDE HBTQ+- communityn och bland cishetero-människor, som jag vill lyfta fram. Att det inte är så att ena gruppen tycker si och andra gruppn tycker så, utan att man tycker olika inom båda grupperna.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka