Jag förstår - men det här är vi tycker olika då. För jag tycker att det är svårt till omöjligt att ha en debatt om detta i det offentliga rummet utan att andemeningen blir att vissa delar av Priderörelsen - som i många fall varit med från början - inte ska få synas i paraden. Budskapet blir så himla lätt "kom in i värmen - om ni ser ut precis som medelsvenssonfamiljen".
Det är svårt det håller jag med om, men jag har någon slags grundinställning att jag tror att tystandet av olika åsikter - när de finns - alltid i förlängningen leder till något värre.
Sen kan ju inte diskussionen tillåtas ta allt syre från allt annat, men det upplever inte jag att den om nakenhet och sexuella inslag gör heller. Men en sak som - om diskussionen tas - skulle kunna bli konsekvensen, är att de som väljer ut bilder till medier kanske tänker till lite på hur representativa de är, eller om de mest är reaktionsskapande.
Och gällande just detta så kanske detta redan skett till viss del? Men jag vet inte, jsg får ju också bilder från så många fler kanaler idag än för 20 år sedan, så jag kan inte riktigt lita på någon känsla. Kanske är någon som redan gjort en studie över hur Pride presenteras i media?