Problem att ponnyn stannar vid hinder vid utgången

B

baxton

Jag skulle vilja ha några tipps om vad man ska göra åt när ponnyn stanar vid ett vanligt hinder som är placerat nära en utgång .
Han hoppar på grund omgången hindret men när det är omhoppning så stanar han på hindret närmas utgången.
Han går i mot skänken det är som motorn stanar jag gillar inte att använda spö för det hjälper inte han bli bara surare :confused:
 
Det mesta av de problemen brukar lösa sig om man har lite extra fart. Då brukar inte hästen hinna tänka på att stanna innan den är över hindret!
Eller, det är så jag tänker i alla fall... Kanske det är därför mina omhoppningar brukar gå så fort... :eek:
 

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 258
Senast: TinyWiny
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 268
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 635
Senast: Takire
·
Hoppning Hej! Jag har ett 11:årigt (05:a) D-ponny sto med min mamma. Svensk Ridponny, efter Artist 765. Jag är jättenöjd med hästen, även om vi...
Svar
5
· Visningar
1 846
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp