Problem med insläppet

B

**BORTTAGEN**

Hej har ett stall problem.
Min häst och en annan häst som hon går med vill inte komma in vid insläppet.
Dom går i en avlåg hage och ingången finns på ena kortsidan.
Dom står lägst borta och bara tittar på en, så det brukar sluta med att man får hämta dom.
Saken är den att jag föreslog till några i stallet att vi skulle ropa på dom ge dom tid att komma kommer dom inte så låter vi dom vara ute och när det är dax för kvälls höt så kan den som har kvälls höt hämta dom och jag tror att dom då skulle komma.
Pratade med ägarna till den andra häst och dom tycket inte att det var bra utan tycker då att vi ska hämta den andra hästen och låta min stå kvar.
Dom anser att det är hennes fel och att den andra häste inte vågar komma påg av att hon skrämmer henne.:confused:

Har ni några förslag?
Dom har börjat prata om att byta hage till en mindre men jag tror inte att det kommer att bli bättre men själva problemet.

Behöver både råd och ideer
 
Om du inte orkar hämta dem får du väl byta till en mindre hage? Är det så långt att gå?
 
Jag skulle ALDRIG gå ut och hämta min häst i hagen!
Skulle hon inte komma så skulle jag ta in den andra hästen och lämna henne ute.

Frågan är väl VARFÖR inte din häst vill gå in?
Får dom bara vara ute någon timme om dagen?
Händer alltid samma sak vid/efter insläpp?
Om motion väntas direkt efter insläpp så kanske det är där nånting brister?

Jag tycker att det lät som en bra idé att lämna din kvar!
Låt de andra människorna gå och hämta sina, men vill du verkligen lära din häst att komma när du ropar, så lämna henne ute!
Du vinner på det i längden
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 102
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 360
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 263
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 731
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp