Prokrastinerar

Alltså, klockan är 10.00 en söndag. Det är fullt rimligt att inte ens ha klivit upp ur sängen en gång vid det här laget...
Fast hur vanligt är det att folk gått och lagt sig redan klockan åtta dagen innan? Jag var jättetrött igår och la mig så tidigt. Så jag borde ha lite energi nu.
 
Att sova/vila för mycket kan paradoxalt nog göra en trött(are) så mer fysiskt aktiv tid och en mer "normal" sömntid kan nog hjälpa.
Som vuxen behöver man faktiskt sällan mer än 8 h sömn per dygn.
Jo, jag vet. När jag jobbar sover jag 7-8 timmar per natt men det är en utmaning att kliva upp varje morgon. Sen när helgen kommer så sover jag som en gris. Jag vaknar inte tidigt som på vardagar, som jag borde vant mig vid, utan jag snarkar vidare några timmar till. Jag känner mig verkligen trött.
 
Jo, jag vet. När jag jobbar sover jag 7-8 timmar per natt men det är en utmaning att kliva upp varje morgon. Sen när helgen kommer så sover jag som en gris. Jag vaknar inte tidigt som på vardagar, som jag borde vant mig vid, utan jag snarkar vidare några timmar till. Jag känner mig verkligen trött.
Tar ju rätt lång tid för kroppen att vänja sig av med den tidigare slöa tillvaron och att alla lediga dagar sova minst 10-12 timmar i kombination med att vara ganska overksam de vakna timmarna hjälper inte.

Säger inte att man behöver vara galet aktiv från tidiga morgonen på sina lediga dagar, men att kliva upp, vakna i lugn och ro, ladda batterierna inför dagen är bättre än att sova bort tiden och gör att det inte är lika jobbigt att kliva upp under arbetsveckan.
 
Tar ju rätt lång tid för kroppen att vänja sig av med den tidigare slöa tillvaron och att alla lediga dagar sova minst 10-12 timmar i kombination med att vara ganska overksam de vakna timmarna hjälper inte.

Säger inte att man behöver vara galet aktiv från tidiga morgonen på sina lediga dagar, men att kliva upp, vakna i lugn och ro, ladda batterierna inför dagen är bättre än att sova bort tiden och gör att det inte är lika jobbigt att kliva upp under arbetsveckan.
Nä, det gör det verkligen inte. Jag sover (eller rättare sagt ligger i sängen) mellan kl 22 och 5:45 på vardagarna. På helgerna ligger jag gärna kvar en stund till, men senast 8-8:30 brukar jag vara uppe. Älskar att sitta med kaffe och frukost (kanske blir scones eller pannkakor) vid dator/TV och vakna långsamt..... Ligger jag längre blir jag bara "bakfull". Då får det hellre bli en liten skön eftermiddagslur på soffan, om det skulle kännas som om det var behov av det :) !
 
I lördags sov jag middag också. Jag behövde det, trots att jag sovit länge på natten. Somnade bra på kvällen och gick upp 8 dagen efter för att jag skulle åka iväg. Annars hade jag sovit längre. Men sen la jag mig redan klockan 20. Då var jag genomtrött.
 
Jag har i alla fall fått på mig kläder nu, gick ut och fixade ett solskydd för ena valnötsträdet som inte är avhärdat. Sen skulle jag gräva. Jag gick dit, satte spaden i jorden, men sen orkade jag inte mer. Hur fan blir man pigg?
 
Jag har varit ute och grävt två kvadrat av mitt land. Sen planterade jag risp där. Så jag har varit igång, men jag blir inte piggare. Så jävla trött hela tiden. Bakis efter resan igår?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hyfsad dag i dag.... Katten har det varit full fart på idag. Kl 13 var det hemstäd och tvätt. Så vi fick ett par timmars sällskap och...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
745
  • Artikel
Dagbok Det har åter blivit mörkt. Det suger verkligen när det blir mörkt så tidigt. Jag vet inte vad jag ska göra resten av dagen. Förvisso...
2
Svar
20
· Visningar
1 620
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det luciamorgon, med luciatåg på TV och massor av luciatåg, runt om i städer, kommuner och facebookflöden, trots att spam om...
Svar
3
· Visningar
438
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • bandage på katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp