Propulsion


De har ju alla hans framgångar med där som om inget hänt sas. Dvs inte ett ord om att Sverige tagit ifrån honom segrarna och prispengarna.

"Finished first in the 2020 Elitloppet, in addition to the UET Trotting Masters (2018 and 2019), Aby Stora Pris (2018 and 2019), Norrbottens Stora Pris, and the Olympiatravet to name a few. He earned 34 Million Swedish Kronor (approximately $3.9 Million US)."
 
De har ju alla hans framgångar med där som om inget hänt sas. Dvs inte ett ord om att Sverige tagit ifrån honom segrarna och prispengarna.

"Finished first in the 2020 Elitloppet, in addition to the UET Trotting Masters (2018 and 2019), Aby Stora Pris (2018 and 2019), Norrbottens Stora Pris, and the Olympiatravet to name a few. He earned 34 Million Swedish Kronor (approximately $3.9 Million US)."
Jag blev uppenbarligen så paff att jag typ glömde skriva klart mitt inlägg 😂Tack för att du gjorde det åt mig 🥳

Pressreleasen som ligger på den där länken är ju typiskt en sådan sak som de flesta medier publicerar utan att blinka och det kan ju för att låna en fras från densamma skriva om historien. Själv tycker jag att den med bakgrund till vad som kommit fram är rätt skämmig..

The owners of Propulsion are currently working to reverse a Swedish Trotting decision on a technicality to rewrite history. Sue Agopian said “we are very supportive of Stall Zet’s efforts and I can’t wait for the day on which Propulsion is vindicated and he emerges victorious“.
 
Asså inte ens Hollywood hade kunnat få ihop den här såpan.. 🙈

Propulsion står numera uppstallad som avelshingst i USA. Han har sedan tidigare godkänts som avelshingst i de europeiska länderna Norge, Belgien, Danmark, Nederländerna och Italien.

Utanför Europa är Propulsion också godkänd i USA, Kanada och Australien. Nu kan även Finland läggas till.
 
Asså inte ens Hollywood hade kunnat få ihop den här såpan.. 🙈

Propulsion står numera uppstallad som avelshingst i USA. Han har sedan tidigare godkänts som avelshingst i de europeiska länderna Norge, Belgien, Danmark, Nederländerna och Italien.

Utanför Europa är Propulsion också godkänd i USA, Kanada och Australien. Nu kan även Finland läggas till.
Happy ending! :banana:*kamerabilden som sakta zoomar ut visar Propulsion lyckligt betande i en gräshage i solnedgången*
 
Novis på det här med nervsnittning. Sitter fördelen med nervsnittning kvar hela hästens liv eller läker nerverna ihop efter ett tag.
 
Nu tar debatten fart igen, dels så att våra grannländer godkänner honom får en hel del att se rött. En del tycker de är bra, de vill använda honom och andra tycker de liknar skit ungefär ..
 
Frågan på varför han nervsnittades från början finns nog i tråden? Jag får gå tillbaka och läsa igen...

Kronisk halt?

Varför var han (kroniskt) halt?
 
Alltså, det är ju som att hälla bensin på branden - eller i ögonen på Svensk Travsport att ens anmäla honom...

OM han avelsgodkänns i Sverige är fiaskot ett faktum..
Alltså, någonstans kan jag förstå tanken, ändå. Han lär vara godkänd i ett gäng andra länder och kanske kan det bli en märklig situation om han är godkänd överallt utom här. Funderar även på om det skulle kunna handla om EU-rätt och handelshinder och liknande?
Jag påstår inte att jag tycker det är rätt eller fel att göra på ena eller andra sättet, bara att jag kan förstå varför de vill ha det prövat.
 
50/50 där, mest chockerad att stall zet ens tänker tanken när han redan blivit av med avelstillståndet 🤦🏻‍♀️ Förstår inte hur de tror att han ska kunna bli listhingst istället .. Snittat är snittat oavsett vart i världen han befinner sig. Tur hästen är omedveten om vad som händer.
Vad menas med listhingst? :)
 
Vad menas med listhingst? :)

Listhingstar​

Hingstar från länder med ett avelsvärderingssystem (till exempel Frankrike och de nordiska länderna) som ska vara uppstallade utomlands och användas som så kallade "listhingstar" i Sverige kan bedömas "pappersvägen" (så kallad listning) som tidigare under förutsättning att de är "godkända" i dessa länder. I annat fall måste de visas i Sverige.

Även hingstar som är uppstallade i ett tredje land (utanför Europa) så som Australien, Nya Zeeland, Kanada och USA som inte har någon avelsvärdering kan bedömas "pappersvägen"/listning utan att visas i Sverige.

Klipp från travsport.
 

Liknande trådar

Hemmet Går på lite lägenhetsvisningar just nu och har en inbokad i helgen. När jag går in på föreningens hemsida så står det där att de har...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
3 578
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Någon här som fått stämningsstabiliserande läkemedel utskrivet utan diagnos eller i väntan på utredning? Vad fick ni utskrivet och för...
2
Svar
30
· Visningar
1 252
Senast: MiniLi
·
Dressyr Nästa helg ska jag tävla RM/DM för lektionsryttare i dressyr. Det ska bli jättekul såklart! I propositionen står det att det är...
Svar
8
· Visningar
969
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Min vovve Strider har ett sår vid ögat som kommer och går. Den här gången har det varit där i över en vecka utan att läka. Det brukar...
Svar
3
· Visningar
467
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp