Proteinrik vegetarisk mat

Sojaprotein är inte det godaste och ofta inte så populärt. Kommer inte ihåg om jag har provat ärtprotein men missänker att det är lite åt samma håll som sojaprotein men kan inte säga helt säkert. Risprotein har en mild smak som de flesta nog tycker är bättre än sojaprotein och som man lättare kan dölja.
 
Detta proteinpulvret (chokladsmak!) tycker jag är ok!


_20190107_071541.JPG

Mixat med fryst banan, havremjölk och jordnötssmör är det sjukt gott :d
Men ändå ok med bara vatten/mjölk med. Mycket godare än ärtptotein tycker jag!! Inte provat risprotein.
 
Det finns veganprotein som är en mix av hampa, ris och ärtprotein. Mixa ihop med en liten bit banan, gärna fryst, och osötad mandelmjölk. Smakar lite milkshake. Min räddare i nöden efter träningen när proteinhalten är för låg i min kost.
 
Det finns veganprotein som är en mix av hampa, ris och ärtprotein. Mixa ihop med en liten bit banan, gärna fryst, och osötad mandelmjölk. Smakar lite milkshake. Min räddare i nöden efter träningen när proteinhalten är för låg i min kost.

Jag avskyr milkshakes :angel:

Kan inte mixa nånting på ett par veckor, mixern är oåtkomligt nedpackad med resten av mina ägodelar i ett förråd i väntan på lägenheten.
Men sen ska jag testa att göra proteinpulvret lite roligare (men minimalt med kalorier!). Har kollat lite på recept på Google och fått lite inspiration.
 
Går upp i vikt trots lågkaloridiet och aktivt jobb

:cautious:

Hela "vad gör du-tråden" talar ju emot detta! :D

Jag tycker inte att du ska tvinga i dig ngt du inte gillar. Personligen har jag svårt för ägg, även om jag fattar att det vore bra att äta det.
Men har du alltså varit hos dietist, fått veta att du ska äta mer protein men inte fått några förslag på vad du ska äta? Kan du inte be dietisten om råd i detta? :)
 
:cautious:

Hela "vad gör du-tråden" talar ju emot detta! :D

Jag tycker inte att du ska tvinga i dig ngt du inte gillar. Personligen har jag svårt för ägg, även om jag fattar att det vore bra att äta det.
Men har du alltså varit hos dietist, fått veta att du ska äta mer protein men inte fått några förslag på vad du ska äta? Kan du inte be dietisten om råd i detta? :)

Haha ja, just nu är det inte aktivt :D Det blir det (nåja, mer aktivt i varje fall) när skolan börjar igen.

Dietisten har åkt på semester :mad: Vi hade bara ett kort möte så hann inte lägga upp några måltidsplaner första gången. Ät baljväxter var rådet, men jag insåg naivt nog inte vilka abnorma mängder vi snackade om..
 
1400 kcal är också rena svältkosten... Ska du äta mer om du rör på dig eller är det meningen att du ska klara dig på 1400 fast du motionerar också?

1400 är inte svält om du äter rätt. Inte omöjligt att det är rimligt för att vara viktstabil för en mindre kvinna, inte alltför fysiskt aktiv.
 

Liknande trådar

Mat Ni som tränar hårt vad äter ni efter ett pass. Jag kör två dagar per vecka ett ganska tufft pass där jag räknat ut att jag gör av med...
2
Svar
29
· Visningar
1 616
  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 135
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag reflekterar lite kring hur trender går och har växlat fram och tillbaka kring kost och vår syn på kost, hälsa och vad som är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
12 835
Mat Jag vet att jag kanske inte framstår som en muntergök när jag skriver en del om min autism och anorexi här på buke, men jag läser dom...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 733
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Sojasås + katter

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp