JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt.
Du bör uppgradera eller använda
en annan webbläsare .
Hur många pyramider finns det i Sverige? Jag har besökt Stierngranats grav i Stjärneborg (Aneby kommun) och von Hallwyls grav i Västerljung (Trosa kommun). Av en händelse fick jag veta, att det finns en pyramid också i Järfälla.
Finns det ännu fler pyramider i Sverige? Även pyramider i övriga Norden skulle vara intressant att få kännedom om.
Pyramiden i Järfälla (Adlerbergs grav):
https://www.svenskakyrkan.se/jarfalla/pyramiden
Skola & Jobb
Jag har funderat på en sak och har nu kommit till slutsatsen att det skulle vara oerhört intressant att höra hur ni andra resonerar...
18
19
20
Hästmänniskan
Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst.
Härom veckan satt jag och...
2
3
Övr. Hund
... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Hästvård
Intressant och relevant artikel jag hittade på Fass hemsida. Artikeln i sin helhet finns på...
Vad gör vi? Del CCXIII
Tjatter Det gick bra hos psykologen även idag. Ska dock få en remiss för traumabehandling på en annan klinik. Så blir mycket introspektion...
parellikusken
6 minuter sedan
Svar: 657
Visningar: 18 841
Allmänt
Eurovision 2025
Kultur Sedan tror ju inte jag att varje individ som röstade på Israel röstade 20 ggr till exempel, även om deras kampanj gick ut på att man...
Mkb
10 minuter sedan
Svar: 1 080
Visningar: 24 402
Allmänt
Träning och hälsa del 12
Kropp & Själ Nya äventyr i gymmet. Bänkpress var ju... svårt och svajigt och lite mekigt att lägga bänken rätt osv. Slutade på 25kgx8x1. Innan dess...
Nordthor
11 minuter sedan
Svar: 1 644
Visningar: 52 393
Allmänt
Kattsnack 11 🐈⬛🐈
Övr. Katt Ja, och visar det sig vara ”onödigt” (dvs om utfallet bara styrker teorin) så har vi ju iaf skapat kontakt med hemmavetten och kan skapa...
Frokennordberg
Alldeles nyss
Svar: 1 169
Visningar: 61 784
Katt
Valp med diarré?
Hundhälsa Kan något sitta fast i tarmen att han enbart visar små symtom av de? Ska till vet på tors för påfyllning av hans lepto vaccin.
Lisen82
15 minuter sedan
Svar: 20
Visningar: 963
Hund
Tråden för spår
Hundträning Siv är med på en onlineutmaning nu under Maj månad. Det har gått ganska bra. Leffe får åxå haka på så han kommer i form. 11e juni har vi...
nightcrawler
32 minuter sedan
Svar: 560
Visningar: 47 621
Hund