Quarter/Paint partbreed förening intresse? Bild på korsningen?

Sv: Quarter/Paint partbreed förening intresse? Bild på korsningen?

Det finns inte många godkända halvblodshingstar som betäcker orent, dem kan man räkna på en hands fingrar. De här hingstarna har gått 3, 4 års tester med stenhård granskning av testryttare o domare. Det är i så fall omeriterade hingstar med låga testresultat o extriörbedömningar o icke godkända, de andra hingstarna kostar mkt att ta fram o matsha o få godkända.
 
Sv: Quarter/Paint partbreed förening intresse? Bild på korsningen?

Huvudet ser ju trevligt ut, snygg färg:) finns säkert någon som är intresserad.
 
Sv: Quarter/Paint partbreed förening intresse? Bild på korsningen?

Våran korsning quarter/knabstrupper. En otroligt trevlig och ridbar tjej på alla sätt och vis :p. Hon är 155 cm hög och 6 år gammal.

cookie_1202242264.jpg


andreas_cookie0705b_1202242618.jpg
 
Sv: Quarter/Paint partbreed förening intresse? Bild på korsningen?

Vilken häftig färg den har och en fin reslig nacke:)
 
Sv: Quarter/Paint partbreed förening intresse? Bild på korsningen?

Vilken otroligt vacker häst! Var bara tvungen att skriva det. //Ebba
 
Sv: Quarter/Paint partbreed förening intresse? Bild på korsningen?

Det är lugnt!
Tack för bilderna. :)
 
Sv: Quarter/Paint partbreed förening intresse? Bild på korsningen?

Vilken hals.....!!!!!! :love:
 
Sv: Quarter/Paint partbreed förening intresse? Bild på korsningen?

Nu rider jag visserligen inte western, men hon kanske får vara med här ändå? Hon är 3 vägskorsning med Quarter (Varmblodstravare och Dölehäst)
Det är pappan som är korsning mellan Döle och Quarter. Inte världens vanligaste korsning, men resultatet blev lyckat. Hon är en pärla!:love:
13066036.jpg
[/url][/IMG]
 
Sv: Quarter/Paint partbreed förening intresse? Bild på korsningen?

kan man inte citera svaren så alla vet vem man pratar med/om... lättare att hänga med då! (blondin som inte fattar annars...*ler*
 
Sv: Quarter/Paint partbreed förening intresse? Bild på korsningen?

kan man inte citera svaren så alla vet vem man pratar med/om... lättare att hänga med då! (blondin som inte fattar annars...*ler*

Aber naturlich,
jag är ochså lite blond ibland tror jag.....:devil:
 
Sv: Quarter/Paint partbreed förening intresse? Bild på korsningen?

Ang. Halvblodsaveln (kanske lite off-topic, men kanske intressant i jmf med westernaveln).

Jag har fått uppfattningen att man inte blir avvisad av hingsthållare p g a att stoet inte är renrasigt halvblod/fullblod. Jag hittar heller ingen information på varken ASVHs hemsida som hos t ex Flyinge att man inte får betäcka orent... Finns det några exempel?
 
Sv: Quarter/Paint partbreed förening intresse? Bild på korsningen?

Ang. Halvblodsaveln (kanske lite off-topic, men kanske intressant i jmf med westernaveln).

Jag har fått uppfattningen att man inte blir avvisad av hingsthållare p g a att stoet inte är renrasigt halvblod/fullblod. Jag hittar heller ingen information på varken ASVHs hemsida som hos t ex Flyinge att man inte får betäcka orent... Finns det några exempel?
Har inte sagt att HBL hingsthållare har ett förbud (är lite osäker det kanske de har), vet att ex Bernstein, Briar alldrig skulle användas för att få fram korsningar. Säger det igen, det gjör endast en hingstägare som har en hingst med låga poäng extriört , ridtest som inte får kunder från någon annnstans . Har alldrig hört eller sett en korsning efter ett meriterat o godkänd HBL Hingst under de 34 år jag har sysslat med hästar, kan till lägga att mitt senaste halvblod var en Bernstein avkomma...rasren.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Quarter/Paint partbreed förening intresse? Bild på korsningen?

Nu är det rätt många år sedan jag lekte med tanken att ta en ridhingst på en varmblodstravare jag hade (blev 3 rena varmlodshingstar istället)...hade en del kontakt med privata hingsthållare och även Flyinge. Aldrig att jag blev avvisad då...inte från nån...och jag hade ändå en del krav på kvalitét och godkännande. Har stött på en saluhäst som var e: Donnerfly u: varmblodstravare... Möjligen att man dragit åt lite nu (vet jag inte nåt om) men nog är stamboken öppen för inkorsningar...
 
Sv: Quarter/Paint partbreed förening intresse? Bild på korsningen?

Har inte sagt att HBL hingsthållare har ett förbud (är lite osäker det kanske de har), vet att ex Bernstein, Briar alldrig skulle användas för att få fram korsningar. Säger det igen, det gjör endast en hingstägare som har en hingst med låga poäng extriört , ridtest som inte får kunder från någon annnstans . Har alldrig hört eller sett en korsning efter ett meriterat o godkänd HBL Hingst under de 34 år jag har sysslat med hästar, kan till lägga att mitt senaste halvblod var en Bernstein avkomma...rasren.

Har en -05 i stallet som är e: någon flyinge hingt och mamman är new forest, så korsningar finns det efter meriterade hbl hingstar :D

Urkella: som letar paint/qh hingst till sitt hbl sto :p
 
Sv: Quarter/Paint partbreed förening intresse? Bild på korsningen?

Det är inte i så fall efter en meriterad hingst, kanske stått uppstallad där o varit på utbildning. Eller en hingst med låga testresultat , få rasrena kunder.. Nog tjatat om det , förresten har du hittat någon hingst till ditt sto? Vad vill du ha hellst, paint eller quarter?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Quarter/Paint partbreed förening intresse? Bild på korsningen?

Vet att hingsten står där nu och gjort länge och tävlar/tävlat upp till svår hoppning, få fråga vilken hinst den va efter när jag ska te stallet sen, men är en äldre hingst (9-15 år) kan inget om flyinge hingstarna :p


Messade nu och frågade vilken hingst :p den är e:Eighty Eight Keys xx , så va visst fullblod :D men är en flyinge hingst iaf :p
 
Senast ändrad:
Sv: Quarter/Paint partbreed förening intresse? Bild på korsningen?

Anledningen till att jag tjatar om aveln, är att många av de meriterade westernhingstarna i Sverige inte tar mot ston av andra raser. Jag är lite förundrad över detta eftersom det faktiskt är en inkomstkälla. Var kommer tänket ifrån? Därför jag jämför med hbl-avel som är stort i Sverige.

Inom halvblodsaveln har jag aldrig stött på någon hingsthållare som inte tagit emot korsningar (nu har jag ju renrasiga hbl, även om inte fulla papper på den ena).

Jag är ialla fall intresserad av en partbreed förening!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp