Bukefalos 28 år!

Råd mottages gärna..

Sv: Råd mottages gärna..

kl

Tycker du är klok som väljer att flytta.
Varken du eller hästen kan må bra i en sådan miljö.
 
Sv: Råd mottages gärna..

Du gör helt rätt!

Vill bara säga att även om din pålle är av den känsliga typen så är det väldigt olika hur snabbt de landar på ett nytt ställe.

Om ni kommer till ett (ur hästens synvinkel) bättre ställe med bättre hagar där han kanske kan ha någon eller några kompisar och bra foder - då tror jag inte att flytten i sig blir ett stort problem.

Så har det varit för oss - nu senast var vi av liknande anledningar som du skrev om tvungna att byta stall redan efter en månad. Men det tog inte ens en dag för pållen att känna sig trygg och bekväm på nya stället! Inte minsta spår av stirrighet eller ängslan utan tvärtom, pålle var lugnare än på första stället!

Då känns det jätteskönt, liksom ett kvitto på att det var rätt beslut, så jag tycker inte att det finns någon anledning att stå ut med vad som helst bara för att undvika ett stallbyte!

LYCKA TILL!
 
Sv: Råd mottages gärna..

:bump:Tusen tack alla för era svar.

Känns skönt att veta att det finns några bakom mig vid mitt beslut.

Känner att jag har en klump i magen över att säga upp min box. (Inga kontrakt är skrivna).

När jag i dag kom till stallet stog där en ny höbal. (hösilage)..

Jag kan säga så här vårat hö är lika grovt och gult som halmen är.....Plus att den verkligen luktade jäst, skit!!!!, och var på sina ställen geggig....

HUA....

De som står i stallet reagerar även de. Men gör inte så mycket mera. Visst pratar vi om allt i stallet " problemen" men inget händer. Känns som om vi inte vågar "agera" mot stallägaren.

Satt och räknade ut vad skilnaden penga mässigt det skulle skilja från nya stallet till det jag står i nu. 136.- mera på nya.....INGA PENGAR JU..

Alltså ca 2000.- I det nya stallet kommer jag då att betala, för mängden foder jag gör åt. Och nu köper jag allt själv.

:banana:
 
Sv: Råd mottages gärna..

BRA ATT DU FLYTTAR!!:banana:
Har varit i exakt samma sitaution och ångrar mig inte en sekund, hästens hälsa går i första hand!!:bump:
 
Sv: Råd mottages gärna..

Då är det ju absolut ingen tvekan! De pengarna gör varkens från eller till...

Hur har det gått?? Har du flyttat??:bump:
 
Sv: Råd mottages gärna..

Vad bra att du bestämt dig för att flytta, de hade jag med gjort.
Konstigt att ingen annan gör något åt de, kul om hästarna bli dåliga för att dom äter dåligt hösilage. Om alla hade sagt något kanske ägaren hade ändra på de till det positiva, men de är ju upp till han/hon.

Hoppas du kommer trivas i ditt nya stall! :)
 
Sv: Råd mottages gärna..

Jag skulle ha flyttat direkt!
Prio 1 är väl ändå att hästen ska få bra mat som inte är mögligt!

Och en hage UTAN gödselstack!

Och du får säkert nya trevliga stallkompisar på nya stället!

Lycka till:)
 
Sv: Råd mottages gärna..

Oj var länge sedan jag skrev här. Förlåt....

Skall berätta att jag flyttade min häst/hästar. Då jag fick en liten kompis till dottern. Shettis valack..

Flyttade till ett mindre stall. Promenad avstånd hemifrån. Alltså ej det stallet jag var och tittade på först..

Har funkat hur bra som helst.. TOPPEN...

MEN nu ska vi flytta till EGEN liten hästgård...i slutet av maj. Så då får jag hem mina hästar. Kommer alltså från allt vad som heter kollektiv stall att göra... Ska bli skönt...

Och dem som jag trodde var mina vänner...... hmmmm ja dem har jag ingen kontakt med längre....

Men klarar mig väldigt bra utan dem. Bevisar ju bara att de ej var sanna vänner..:cool:
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 562
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Hej! Är lite nyfiken vad ni som står i kollektivstall betalar och vad ni får i det priset. Sen undrar jag vad ni skulle tänka er att...
2
Svar
33
· Visningar
3 611
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Kallhyra? Vad skulle ni anse vara en rimlig summa att betala för en boxplats i ett stall där du sköter allt själv i stort sett? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 036
Senast: kattan1974
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
4 822

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp