Rådgivning ang familj släkt & sambo

Fast han är ju inte emot all slags våld om han hamnar i handgemäng med din bror, oavsett vem som "startade" det. Jättebra att du har en samtalskontakt! Det här är en situation jag hade lyft med denne om jag var du

Läkarna kallar det för en akut stressreaktion och jag som faktiskt såg allt säger att de var min bror som gav sig på honom och sambo som försvarade sig men det lyssnar ingen på utan alla tror på min bror att min sambo gav sig på honom men bråket började med att jag och min bror skrek på varandra och att min bror verbalt otrevliga saker osv..
 
Läkarna kallar det för en akut stressreaktion och jag som faktiskt såg allt säger att de var min bror som gav sig på honom och sambo som försvarade sig men det lyssnar ingen på utan alla tror på min bror att min sambo gav sig på honom men bråket började med att jag och min bror skrek på varandra och att min bror verbalt otrevliga saker osv..
Min bror har ett missbruk som också gör att min sambo har svårt för honom då han tål inte droger o alkohol osv
 
Men fattar du vad stört det är att din partner handgripligen slåss med en annan människa?! Det är INTE normalt och en jävligt stor, röd varningslampa!

(Sedan att andra partner är din bror är ju olyckligt och lika sjukt tycker jag men nu är det ju din sambos beteende vi diskuterar som jag förstår det).

Tillägg: läste nu att DU inte ber om ursäkt @chaosgirl och det ska du verkligen inte göra! Det är ju din sambo och bror som beter sig riktigt jädra avvikande, inte du.
 
Läkarna kallar det för en akut stressreaktion och jag som faktiskt såg allt säger att de var min bror som gav sig på honom och sambo som försvarade sig men det lyssnar ingen på utan alla tror på min bror att min sambo gav sig på honom men bråket började med att jag och min bror skrek på varandra och att min bror verbalt otrevliga saker osv..

Fortfarande, man eskalerar inte ett verbalt bråk till handgemäng eller till vapen. Det är så långt ifrån normalt det går att komma.

Beroende på vad det var för vapen kan din sambo mycket väl åka i fängelse också.

Med tanke på att du inte mår bra sedan tidigare borde du fokusera på att må bättre för egen del och säga åt alla omkring dig att du måste prioritera dig själv för att bli frisk.
 
Läkarna kallar det för en akut stressreaktion och jag som faktiskt såg allt säger att de var min bror som gav sig på honom och sambo som försvarade sig men det lyssnar ingen på utan alla tror på min bror att min sambo gav sig på honom men bråket började med att jag och min bror skrek på varandra och att min bror verbalt otrevliga saker osv..
Varför har din partner ett vapen i bakfickan?
 
Fortfarande, man eskalerar inte ett verbalt bråk till handgemäng eller till vapen. Det är så långt ifrån normalt det går att komma.

Beroende på vad det var för vapen kan din sambo mycket väl åka i fängelse också.
Han använde inte vapnet han hade det på sig och bråket började mellan mig o min bror om saker som sen esklaerade
 
Jag är absolut inte ute efter att svartmåla någon eller ta sidor, det är bara så uppenbart på din beskrivning att du inte mår bra i situationen du befinner dig i just nu. Oavsett vad som lett upp hit, vem som startade vad osv är det egentligen enda viktiga hur DU börjar må långsiktigt bättre.
 
Fortfarande, man eskalerar inte ett verbalt bråk till handgemäng eller till vapen. Det är så långt ifrån normalt det går att komma.

Beroende på vad det var för vapen kan din sambo mycket väl åka i fängelse också.

Med tanke på att du inte mår bra sedan tidigare borde du fokusera på att må bättre för egen del och säga åt alla omkring dig att du måste prioritera dig själv för att bli frisk.
Jag försöker priotera mig själv men blir lätt att jag tar hand om alla problem som finns både inom familjen och vardags
 
Men alltså nu missar du poängen. Att gå runt med vapen i bakfickan är INTE normalt.
Nej det köper jag men arbetsverktyg kan man ju inte tycka vara onormalt. Hade hållit med om det var ett riktigt vapen kniv el nåt liknande men han hade arbetsbyxor på sig
 
Nej jag undrar vad är skillnaden på självförsvar och bråk där båda är lika inblandade? Den frågan ställer jag mig faktiskt

Våld är aldrig tillåtet men går det att bevisa att våldet utövades för att freda sig själv antas det vara i självförsvar. Dock får man aldrig ta till övervåld, dvs använda för stort våld för att freda sig själv.
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 479
Senast: verser
·
Relationer Vi är/var på semester i Cypern. Ikväll får jag åka hem utan min älskade sambo. Jag är i chock. Hur fasen ska jag klara mig utan...
25 26 27
Svar
533
· Visningar
96 272
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 446
Senast: Grazing
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 405
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp