Min sambo dog hastift inatt

Hur gick det med gamla huset?
Vi har tagit bort det frÄn hemnet nu under sommaren och byter mÀklarfirma. Nu tar sambons barn tag i detta. Skönt dÄ fÄr de besluta sÄ Àr det min tur att bara haka pÄ. Det brinner ju lite i knutarna för dem eftersom pengarna pÄ kontot snart Àr slut sÄ de mÄste börja sÀtta in pengar för huslÄn mm

2 dagar efter jag flyttat ut vart sambons ex inne i huset och snokade. Nu bryr jag mig inte SĂ„ vĂ€rt att komma dĂ€rifrĂ„n och det kommer bli lite dyrare ett tag framöver med 1 Âœ boende men sĂ„ vĂ€rt det.

Älskar att komma hem nu och har ingen stress.

Har lite ved kvar i gamla huset som jag tÀnkte försöka Äka ut och hÀmta i helgen.

Ni Ă€r sĂ„ fantastiska hĂ€r pĂ„ Buke. KĂ€nns sĂ„ skönt att ha er att skriva till đŸ„° :heart
 
Huset

Sett utifrÄn en bit utanför tomtgrÀnsen

351224412_950117146306168_7217590923631164688_n.jpg


UppfartsvÀgen till huset
351473950_6234069443314648_5104035701487246517_n.jpg


Baksidan pÄ kvÀllskvisten

350130527_271762521986693_6227778273111748215_n.jpg

Vilken idyll! SĂ„ himla fint :heart

/Lizzie
 
Vi har tagit bort det frÄn hemnet nu under sommaren och byter mÀklarfirma. Nu tar sambons barn tag i detta. Skönt dÄ fÄr de besluta sÄ Àr det min tur att bara haka pÄ. Det brinner ju lite i knutarna för dem eftersom pengarna pÄ kontot snart Àr slut sÄ de mÄste börja sÀtta in pengar för huslÄn mm

2 dagar efter jag flyttat ut vart sambons ex inne i huset och snokade. Nu bryr jag mig inte SĂ„ vĂ€rt att komma dĂ€rifrĂ„n och det kommer bli lite dyrare ett tag framöver med 1 Âœ boende men sĂ„ vĂ€rt det.

Älskar att komma hem nu och har ingen stress.

Har lite ved kvar i gamla huset som jag tÀnkte försöka Äka ut och hÀmta i helgen.

Ni Ă€r sĂ„ fantastiska hĂ€r pĂ„ Buke. KĂ€nns sĂ„ skönt att ha er att skriva till đŸ„° :heart
Skönt att slÀppa det...
 
Turbulent sista vecka pga av krÄnglade sk kompis.

Redigt trött pÄ aset nu. Han fÄr bo i mitt hus i nÄgra dagar (fram tills helgen) sÄ tar jag min mammas hus.
Han hÄller pÄ och gÄr isÀr och tÀnkte att de skulle slippa gÄ pÄ varandra sÄ vi pratade om att han kunde sova dÀr sÄ han och hon kunde andas ut eftersom de ligger rejÀlt i luven pÄ varandra.

Han sköter det allt annat Àn snyggt och strular nÄgot kopiöst med allt.

Dealen var att sova i mitt hus, Dagarna spenderas tillsamman smed sina barn och fixa i sitt egna hus inför försÀljning. Vilket inte har gjorts. Han dök helt sonika up och hade packat ned ALLA sina klÀder, spritflaskor, en högtalare, airfryer, kaffekokare en skrivare? och ett av sina skjutvapen.

Sen spri ut skiten överallt och inte svara i telefon. Bete sg som en fjortis och ha nÄgon jÀkla breakdown för ALLA Àr sÄ elaka mot honom.

Visst han mÄr inte bra men lite jÀkla egenansvar fÄr man ta. Han har en 2-rÄig dotter han mÄste ta hÀnsyn till. Hade ett rejÀlt snack med honom nu imorses om att han mÄste vara utflyttad till helgen.

KÀnns lite som om han dessutom försöker manipulera mig till att tycka synd om honom. Hans historier gÄr inte ihop och han drar upp min sambo i varje samtal.

Jag har dessutom börjat dejta en vÀldigt förstÄende man. Han har varit hemma hos mig flera ggr och vi pratar varje dag. Han vill definiera vÄrt förhÄllande jag vill det inte. Jag Àr inte dÀr och Àven om han sÀger att han inte vill pressa sÄ Àr det precis det han gör.
KÀnner dock ett oerhört lugn med honom och en trygghet. Han gör det enkelt och lÀtt att prata och han pratar en del om min sambo utan minsta krusiduller.

Jag Àr fortfarande i dejtingstadiet. Jag vill inte definiera nÄgot Ànnu. Han förstÄr och försöker visa förstÄelse samtigdit som han vill.

Jag tycker om honom. Han Àr vettig, tycker han ser bra ut och ja inga konstigheter men jag Àr fortfarande osÀker och vill hÄlla det pÄ detta plan ett tag till.

Behövde skriva av mig lite tror jag. Det hÀr med min sk kompis har tagit mycket pÄ mig. Jag Àr konstant trött, Mina vÀrden Àr Ät helskotta Imorgon sÄ har jag en vecka till innan jag gÄr pÄ vÀlbehövd semester. Ska försöka Äka upp i landet och hÀlsa pÄ en mycket god vÀn men vet ej om jag kommer orka Äka sÄ lÄngt eller om jag bara vill vara hemma och lÄta dagarna rulla pÄ utan att göra nÄgot vettigt alls.

Stannade till vid gamla huset idag och hela grusgÄngen hÄller pÄ att vÀxa igen. Högg lite i hjÀrtat.
 
Herr strulputte till kompis Àr vÀldigt nÀra att bli överkörd med bil.

FrÄgade hur han tÀnkt nu nÀr jag flyttar tillbaks hem pÄ lördag. Vart han tÀnker ta vÀgen dÄ? Jag gÄr pÄ semester och vill ha MITT hus för mig sjÀlv.

Han blev helt tyst och sen sa han vet inte- Jag kan inte bo hemma. Nej du fÄr vÀl fundera pÄ det lördag förmiddag ska det vara stÀdat och alla dina grejer undanröjda.

SÄ arg pÄ honom och faktiskt ledsen att han beter sig sÄhÀr mot mig. (och alla andra i vÄr nÀrhet) men mitt mÄtt Àr mer Àn rÄgat och det finns en grÀns pÄ hur mycket man kan hjÀlpa.
 
Herr strulputte till kompis Àr vÀldigt nÀra att bli överkörd med bil.

FrÄgade hur han tÀnkt nu nÀr jag flyttar tillbaks hem pÄ lördag. Vart han tÀnker ta vÀgen dÄ? Jag gÄr pÄ semester och vill ha MITT hus för mig sjÀlv.

Han blev helt tyst och sen sa han vet inte- Jag kan inte bo hemma. Nej du fÄr vÀl fundera pÄ det lördag förmiddag ska det vara stÀdat och alla dina grejer undanröjda.

SÄ arg pÄ honom och faktiskt ledsen att han beter sig sÄhÀr mot mig. (och alla andra i vÄr nÀrhet) men mitt mÄtt Àr mer Àn rÄgat och det finns en grÀns pÄ hur mycket man kan hjÀlpa.
Bra att du stĂ„r pĂ„ dig mot velpelle! đŸ’Ș
 
Herr strulputte till kompis Àr vÀldigt nÀra att bli överkörd med bil.

FrÄgade hur han tÀnkt nu nÀr jag flyttar tillbaks hem pÄ lördag. Vart han tÀnker ta vÀgen dÄ? Jag gÄr pÄ semester och vill ha MITT hus för mig sjÀlv.

Han blev helt tyst och sen sa han vet inte- Jag kan inte bo hemma. Nej du fÄr vÀl fundera pÄ det lördag förmiddag ska det vara stÀdat och alla dina grejer undanröjda.

SÄ arg pÄ honom och faktiskt ledsen att han beter sig sÄhÀr mot mig. (och alla andra i vÄr nÀrhet) men mitt mÄtt Àr mer Àn rÄgat och det finns en grÀns pÄ hur mycket man kan hjÀlpa.

Snacka om att se till att bli avpolleterad frÄn vÀnlistan. Ingen av era andra vÀnner lÀr ju ta in honom efter hur han betett sig mot dig...
 
FÄtt svart pÄ vitt nu att han kommer vara ute ur mitt hus imorgon förmiddag.

Kommer gömma nycklar mm för att han inte ska hitta tillbaks. Han har fÄtt lov att bo hos nÄgra andra som mer Àn grÀan fÄr ta honom. Pratade med honom i bilen pÄ vÀg in till jobbet. Tror han började grÄta 3ggr i telefon om hur jÀvligt allt Àr. Mitt svar ja Livet Àr tufft. Bara sÀtta en fot framför den andra tills nÀsta kÀftssmÀll :devil:

Hos mig eller vÄra gemensamma kompisar hÀr Àr han inte lÀngre vÀlkommen. Jag sitter dessutom som en slagpÄse mellan de hÀr 2 som hÄller pÄ och gÄr isÀr och nu fÄr det vara bra. FrÄn bÄdas hÄll.

Ska bli sÄ skönt att komma hem och röja iordning.

Har bestÀllt förer till stockrosor jag ska gröva ner samt Äka och köpa en klÀtterros pÄ rea nu som jag ska bygga en vid altan och lÄta den klÀttra. Det hÀr Àr MITT hem och mitt hus.

FrÄgan kom om det kniper om han kunde fÄ sova nÄn natt och jag barta vi fÄr se. Beror pÄ hur du sköter detta nu.

Aldrig i helvete att han kommer innanför min dörr igen efter det hÀr.
 
FÄtt svart pÄ vitt nu att han kommer vara ute ur mitt hus imorgon förmiddag.

Kommer gömma nycklar mm för att han inte ska hitta tillbaks. Han har fÄtt lov att bo hos nÄgra andra som mer Àn grÀan fÄr ta honom. Pratade med honom i bilen pÄ vÀg in till jobbet. Tror han började grÄta 3ggr i telefon om hur jÀvligt allt Àr. Mitt svar ja Livet Àr tufft. Bara sÀtta en fot framför den andra tills nÀsta kÀftssmÀll :devil:

Hos mig eller vÄra gemensamma kompisar hÀr Àr han inte lÀngre vÀlkommen. Jag sitter dessutom som en slagpÄse mellan de hÀr 2 som hÄller pÄ och gÄr isÀr och nu fÄr det vara bra. FrÄn bÄdas hÄll.

Ska bli sÄ skönt att komma hem och röja iordning.

Har bestÀllt förer till stockrosor jag ska gröva ner samt Äka och köpa en klÀtterros pÄ rea nu som jag ska bygga en vid altan och lÄta den klÀttra. Det hÀr Àr MITT hem och mitt hus.

FrÄgan kom om det kniper om han kunde fÄ sova nÄn natt och jag barta vi fÄr se. Beror pÄ hur du sköter detta nu.

Aldrig i helvete att han kommer innanför min dörr igen efter det hÀr.
Han har inte sÄ mycket att komma med nÀr det gÀller att allt Àr jÀkligt för han vet att du har haft/har det Ànnu vÀrre.

Det gÄr att sova utomhus, sÄ Àven om du gÄr med pÄ att han fÄr övernatta (hoppas inte!) sÄ kan han sova ute pÄ en madrass.
 
Han har inte sÄ mycket att komma med nÀr det gÀller att allt Àr jÀkligt för han vet att du har haft/har det Ànnu vÀrre.

Det gÄr att sova utomhus, sÄ Àven om du gÄr med pÄ att han fÄr övernatta (hoppas inte!) sÄ kan han sova ute pÄ en madrass.
Han fÄr sova i sin bil om det krisar och inte ens parkerad hos mig.
Inte sÄ som han betett sig nu det sista.
 
FÄtt svart pÄ vitt nu att han kommer vara ute ur mitt hus imorgon förmiddag.

Kommer gömma nycklar mm för att han inte ska hitta tillbaks. Han har fÄtt lov att bo hos nÄgra andra som mer Àn grÀan fÄr ta honom. Pratade med honom i bilen pÄ vÀg in till jobbet. Tror han började grÄta 3ggr i telefon om hur jÀvligt allt Àr. Mitt svar ja Livet Àr tufft. Bara sÀtta en fot framför den andra tills nÀsta kÀftssmÀll :devil:

Hos mig eller vÄra gemensamma kompisar hÀr Àr han inte lÀngre vÀlkommen. Jag sitter dessutom som en slagpÄse mellan de hÀr 2 som hÄller pÄ och gÄr isÀr och nu fÄr det vara bra. FrÄn bÄdas hÄll.

Ska bli sÄ skönt att komma hem och röja iordning.

Har bestÀllt förer till stockrosor jag ska gröva ner samt Äka och köpa en klÀtterros pÄ rea nu som jag ska bygga en vid altan och lÄta den klÀttra. Det hÀr Àr MITT hem och mitt hus.

FrÄgan kom om det kniper om han kunde fÄ sova nÄn natt och jag barta vi fÄr se. Beror pÄ hur du sköter detta nu.

Aldrig i helvete att han kommer innanför min dörr igen efter det hÀr.
Bra gjort att sÀtta ner foten! Riktigt bra gjort :heart :bow:.
 
Ser sÄ fram emot semester och bara fÄ vara.

Idag ska jag Äka ivÀg med hÀsten till ridhshu för första gÄngen pÄ lÀnge. BlÄser halv storm ute sÄ kanske vÀntar tills imorgon.

SÄ skönt att bara vara hemma. IgÄr stÀdade jag ur köket ordentligt och hallen. Alla spÄr av min sk kompis ska bort. Hittade en socka pÄ köksstolen och lite annat. Hans stÀdning lÀmnade mycket att önska efter sig.

Lite fimpar hÀr och dÀr eftersom jag inte gett honom en plats att fimpa pÄ. Redigt störande. Jag brukar ha en snuksburk (fimpburk) för vÀnner som rökar men inte hunnit fixa fram det. Inte varit ett problem förens nu.

Ska klippa grÀs och fixa i trÀdgÄrden.

PÄ torsdag börjar semestern pÄ riktigt. Idag Àr det 10 mÄnader sen sambon försvann. Officiellt den 19 men för mig Àr det den 18 sista kvÀllen.

Har sÄ mycket minnen pÄ facebook som poppar upp. Vi gjorde sÄ otroligt mycket ihop förra sommaren som dyker upp nu. Kul och jobbigt pÄ samma gÄng.

Jag har fortfarande status i sambo med och Andreas namn pÄ Facebook samt en bild av oss pÄ telefonen. + en bild frÄn sista dagarna pÄ Cypern som lÄsskÀrm. Inte riktigt redo att slÀppa det Àn.

MÄste bjuda in hans syster & co för en liten inflyttningsfest hemma ocksÄ. Inte orkat dels för att jag faktiskt inte vill ha hem folk men ocksÄ för att det Àr jobbigt. Nu Àr det bara mitt hem inte vÄrat.

Ja ja det slÀpper vÀl sÄ smÄningom
 
SÄ trött.

Än sĂ„ lĂ€nge suger semestern. TrĂ„kigt vĂ€der och kroppen krĂ„nglar.

Har stor oror inför framtiden men men,. LÀkartid nÀsta vecka fÄr vi se vad de sÀger. 4st stÄr pÄ kö för att testa sig och kolla om deras njure matchar. Jg Àr rörd Ànda in i sjÀlen och det kÀnns sÄ overkligt alltihop.

Hade hela huset fullt av min syssling med familj och nu kÀnns huset tomt.

Är inte livet mer Ă€n sĂ„hĂ€r? Vill bara grĂ€va ned mig och skita i allt. IgĂ„r lĂ„g jag hela förmiddagen och slappade framför TV:n tog en ridtur pĂ„ kvĂ€llen. Eller tja Ă„kte hĂ€st mina ben Ă€r sĂ„ svullna att jag har svĂ„rt för att böja dem.

Nu har jag startar igÄng datorn och ska jobba lite. inget roligt vÀder att göra nÄgot i ÀndÄ.
 
Jaha nu Àr det kört...

Åkte in akut i lördags. Vaknade upp hemma hos T och hela halsen hade svullnat upp. Vart som en köttig ring runt den.

Nu sitter jag hÀr och ska besluta om vilken dialys jag ska ha.

PÄ ett sÀtt Àr jag glad att Andreas inte behöver vara med om detta. Han hade nog grÀvt ned sig totalt.

T har steppat upp rejÀlt. Han tog hand om mina hundar och körde hem dem till min mamma nÀr det blev klart att jag blev inlagd. Han kom med lite dricka och snacks samt hÀmtade saker hemma hos mig. I söndags var han hÀr pÄ sjukhuset och stannade hela dagen. HjÀlpte med frÄgor nÀr min hjÀrna inte ville fungera.

Idag har jag fÄtt massa information och imorgon bitti ska jag ge dem mitt beslut om dialys.

Hur ska jag orka med det hÀr?

NĂ€r tar skiten slut?

Dialysen skrÀmmer mig rejÀlt

Har precis sagt nej till kurator. Jag borde prata men just nu orkar jag inte. Vill bara sÀtta mig i bilen och Äka nÄnstans och skita i allt. Saknar mina hundar sÄ mycket. Imorgon kommer jag fÄ komma hem en svÀng sÄ jag kan gosa. Effie försökte springa hem frÄn stallet idag.

Det gör ont i mig att jag inte kan ta hand om dem nu.

Helvetes jÀvla skit vad less jag Àr pÄ allt
 

Liknande trÄdar

Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver rÄd eller nÄn att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 479
Senast: Tofs
·
Kropp & SjÀl Och man egentligen mest kÀnner sig fÄnig? Egentligen har det hÀr vÀl hÄllt pÄ av och till sedan nÄgra Är tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 055
Senast: Meggan
·
Relationer Har skrivit hÀr innan nÀr tösens pappa lÀmnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 691
Senast: Gry
·
Relationer UrsÀkta mig för det dunderlÄnga inlÀgget men kÀnner att jag mÄste fÄ skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 730
Senast: Mirre
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

  • Masked Singer 2024
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp