Rädd och nervös

Baugalin

Trådstartare
Jag dejtar en underbar kille som jag gillar mycket. Men pga dålig erfarenhet med bland annat tidigare relationer så gör det hela mej något otroligt nervös.
Vill kunna njuta av den härliga kännslan av att gilla nån och kunna tänka på honom utan att gripas av panik över att det hela kan ta slut. Vet väl att det är inte förknutet vid vårat "förhållande" heller mer det hela hur jag kan hantera en relation.
Försöker just nu hålla mej upptagen med andra saker för att lyckas lugna ner mej själv, men dagar som denna så känns det lite tufft :cool:
Någon som har kloka råd eller känner igen sej själv med denna panik kännsla?

*Ber som ursäkt för min dåliga svenska, det var länge sen jag skrev hela menningar på svenska :angel:
 
Sv: Rädd och nervös

Slappna av :love: det är det bästa rådet jag kan ge dig för fortsätter du att utgå från att det tar slut så kommer det att göra det till slut pga din osäkerhet .
 
Sv: Rädd och nervös

Har precis tänkt på det sättet också, därför tycker jag det är så viktigt att jag börjar arbeta i mitt problem på allvar nu. Sen så är det ju så om man är alltid super nervös och mår illa för att man är så rädd att man blir sårad så upplever man så många fler dagar av smärta en vad man upplever av att bli dumpad :crazy:
 
Sv: Rädd och nervös

Åh, kunde varit jag för ett år sen.. Dock gick det åt skogen för mig, vet fortfarande inte riktigt varför.. Så jag vet väl inte riktigt hur man ska göra.. ;)

Men jag tänker att det finns två vägar:

Antingen blandar du in killen i det och berättar om din oro/rädsla för förhållanden,

eller,

så jobbar du på det själv, och föröker hela tiden tänka ta det lugnt, överreagera inte, varför känner du som du gör, och vad kan du göra åt det typ...

Så antingen kör du rejset och är en lugn o coll brud, eller annars kör du rejset en ärlig och rak brud. eller mixar.. :p

Åh, vilka bra råd jag kom med känner jag.. :P Kunde ju lika gärna ha skitit i att skriva nått.. Skyller på att jag gick upp 04:15 imorse och har jobbat 12 h..
 
Sv: Rädd och nervös

Nej tack så mycket för svaret, alla råd är bra att få ;)

Han är väldigt bra att prata med och tror jag kommer inte kunna dölja det helt, men då jag tycker att jag redan är en lite kompliserad person (då jag har andra "större" problem) så jag vill inte sätta för mycket på honom. Men kanske smart att ge honom lite heads up...
 
Sv: Rädd och nervös

Jag lider av samma panik!

För några dagar sedan "firade" jag ett år som singel. Ett år med känslostormar och två kraschade kortare förhållanden och ett spöke... Spöket är inte mitt ex utan en sk förbjuden frukt....

Förbannade frukt! Och förbannade psyke som alltid påminner mig om att jag ska passa mig för att få känslor för känslor innebär att jag återigen kommer att bli sårad eller det är iallafall vad min hjärna försöker övertala mig.

Jag har en underbar man som utan att blinka hade sagt ja till mig vid altaret, han är den jag hade ett kortare förhållande med. Han gör allt för mig och jag backar, han står fortfarande kvar och jag brottas med mina inte demoner som säger åt mig att få panik!

Dumma frukt fan lockar och pockar ändå men där är det inga känslor så varför har jag har jag denna förbannade paniken när jag vet om att jag skulle få allt jag vill av den som tålmodigt väntar på mig?

Ingen aning?!?

Vet varken ut eller in men paniken finns kvar och gör mig galen! Äter upp frukten och utmanar paniken och ser vart det leder, det är värt en chans. Men hur jag ska dämpa paniken har jag ingen aning om?
 

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 633
Senast: LovingLife
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 328
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
38 009
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 580
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp