räkna tecken i word/windows vista

P

plasticdarling

hur gör man det? det enda jag hittar är hur man räknar alla ord men jag vill räkna alla tecken i ett dokument, alltså inklusive blanksteg osv.
 
Sv: räkna tecken i word/windows vista

Fliken Granska - Språkkontroll och sen ABC 123
 
Sv: räkna tecken i word/windows vista

vart hittar man den fliken? :confused:
 
Sv: räkna tecken i word/windows vista

Vad har du för flikar då?
Jag har:
Start - Infoga - Sidlayout - Referenser - Utskick - Granska - Visa
 
Sv: räkna tecken i word/windows vista

arkiv - redigera - visa - infoga - format - verktyg - tabell - hjälp.
för vi snackar om samma flikar nu va? :angel:
 
Sv: räkna tecken i word/windows vista

Ah, du har säkert gamla Word!
Jag tänkte att du hade nya när du hade Vista, men då ligger det ju på samma ställe som förut...
 
Sv: räkna tecken i word/windows vista

aha det kanske det är då? works 8.nåt är det i alla fall. men gammalt eller ej, jag hittar fortf bara var man räknar orden, inte alla tecken. och jag måste fått räknat alla tecken! :cry: *känmner mig iq-befriad*
 
Sv: räkna tecken i word/windows vista

Works har jag ingen koll på, men i versionen av Word som var innan denna så fanns det en rullmeny man kunde välja vad man ville räkna vid "räknerutan".
 
Sv: räkna tecken i word/windows vista

haha ok jag har fortfarande inte hittat vart man räknar alla tecken!
 
Sv: räkna tecken i word/windows vista

Under verktyg finns "räkna ord" om du klickar där kommer en ruta upp med info om både antal ord och tecken.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 471
Senast: Gunnar
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 907
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 641
Senast: Saigon
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 277
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp