Bukefalos 28 år!

Ras-funderingar (ja en till med funderingar)

Sv: Ras-funderingar (ja en till med funderingar)

Toblerone..då ska den vara brun..och go som en choklad!

X,ja då börjar vi komma en bit på det här med namn..det ska vara nåt häftigt! Inget vanligt..
 
Sv: Ras-funderingar (ja en till med funderingar)

Sambons hund han hade kallades för Esset (S:et) :rofl:

Jag hade som förslag RC (ÄrrSe) eftersom sambon kör RC (radiostyrd bil) :rofl: men ingen kommer ju fatta nått om man har det namnet :angel: Kanske dom tror man kallar hunden RoyalCanin :rofl:
 
Sv: Ras-funderingar (ja en till med funderingar)

Jag köpte en hund för flera år sen,min dåvarande man visste inget..ett impulsköp..
Så jag satt där i bilen och funderade på ett namn..Och tänkte att ja du lille gubben,det kanske blir en "spajk ut"(spark ut)..så han fick heta "spajk ut",men kallades för spajk!
Och min dåvarande man? Han blev helt överförtjust,han var ganska härdad!
 
Sv: Ras-funderingar (ja en till med funderingar)

Namn är svårt..när du ser valpingen,så kommer det nog att pluppa upp ett namn!

Men ska du ha ett namn med fart i,så försök att hitta nåt med race-takter..
 
Sv: Ras-funderingar (ja en till med funderingar)

RallyRoger!
GarderoBert!
JanBanan!

(dags att vila bort febern kanske? :rofl: )
 
Sv: Ras-funderingar (ja en till med funderingar)

Jag döpte min hund efter en skådis(min 1a riesen),jah hittade det namnent när det rullade skådisnamn när filmen var slut!

Ett tips!

Eller läs i tidningen om skådisar,det kanske pluppar upp ett namn!

Nu ska jag käka och sen in i duschen,kolla på Cold Case och sen sova!
Ska upp 04.15 imorgon..
 
Sv: Ras-funderingar (ja en till med funderingar)

- Familjehund
- glad
- följsam
- arbetsvillig
- sportig
- relativt lättlärd
- storleksmässigt rymmas bak i en golf halvkombi
- Aktiv hund som kan koppla av inomhus
- Pälsvård, trimning är okej men undviker gärna typ pudel (haft tidigare)


Du beskriver våra jaktlabbar (har haft jaktlabbar sen -89)!!! :love::love::love:
 
Sv: Ras-funderingar (ja en till med funderingar)

:rofl: Labbar är fina :love: men jag har även stött på mindre roliga exemplar, fast som sagt det beror ofta på ägarna... brist på akivering i kombination med övergödning :angel:
 
Sv: Ras-funderingar (ja en till med funderingar)

kul att du hittat rasen du vill köpa! :bump:
 
Sv: Ras-funderingar (ja en till med funderingar)

Jag fick till och med gillande komentarer av en med stående fågelhund till min 8 år gamla Labrador. Visst finns det fräscha Labradorer! (Nej detta är inget försök till att ändra på dig, utan bara ett litet försvar ;))
 
Sv: Ras-funderingar (ja en till med funderingar)

Men varför varför varför, sitter jag och läser i den här tråden? :eek:
Vi har bokat valp (av annan ras) som sambon är helt inställd på.
Blir nog bra, men jag har länge suktat efter Flat och så läser man om nån som just bestämt sig för en *mutter* :D

Lycka till med framtida Flat köp :p
 
Sv: Ras-funderingar (ja en till med funderingar)

Men varför varför varför, sitter jag och läser i den här tråden? :eek:
Vi har bokat valp (av annan ras) som sambon är helt inställd på.
Blir nog bra, men jag har länge suktat efter Flat och så läser man om nån som just bestämt sig för en *mutter* :D

Lycka till med framtida Flat köp :p


För mig har det varit så att jag velat ha Flat sen jag var tonåring, och är ju inte mindre sugen efter jag haft Flat. Det enda jag kan tycka är bökigt är ju att det är en stor hund och vi vill eg inte ha kombi pga dagens bensinpriser (+sambon pendlar 10 mil om dagen :eek: han får ta bussen istället :devil: ). Har nyss dessutom bytt från kombi till halvkombi-golf :angel: nåja sambon är ju bra på att byta bilar så han får göra ett nytt ryck :angel:

Hoppas det känns bra med uppfödaren på söndag, från bådas håll, det är i alla fall en kennel som haft rasen i 40 år och som har mkt fina arbetshundar i bagaget.
 
Sv: Ras-funderingar (ja en till med funderingar)

Hoppas det känns bra med uppfödaren på söndag, från bådas håll, det är i alla fall en kennel som haft rasen i 40 år och som har mkt fina arbetshundar i bagaget.
Vad är det för kennel? PM:a gärna, har en viss koll även på flatkennlar :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
6 951
Övr. Hund Jag och sambon vill gärna ha en till hund! Frågan är vilken som passar bäst in i vårt liv och vilken som är ungefär lika krävande som...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: wtf
·
Övr. Hund Det finns ju ganska många "välja ras" trådar uppe titt som tätt, även jaskapade en i vintras om huruvida cocker spanieln var en ras för...
Svar
2
· Visningar
1 266
Övr. Hund Okej, jag och min sambo har ju diskuterat fram och tillbaka, Curly Coated har vart på tapeten länge, men vi känner att det inte är rätt...
2
Svar
27
· Visningar
2 559
Senast: Mammadutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp