Nu för tiden så är de flesta varmblodiga ridhästar släkt med varandra eftersom stamböckerna är öppna. Det är nog bara trakhener som har stängd stambok. Därför kan man inte se det som olika raser utan det handlar om i vilken stambok en häst är grundregistrerad.
 
En sak jag funderar över om nu min häst kan vara fullblodskorsning. Benen är möjligen liite grova fullblod är ju väldigt ädla hästar. Beror ju självklart på vad den är korsad med men om det nu skulle vara typ halvblod/fullblod?!
 
En sak jag funderar över om nu min häst kan vara fullblodskorsning. Benen är möjligen liite grova fullblod är ju väldigt ädla hästar. Beror ju självklart på vad den är korsad med men om det nu skulle vara typ halvblod/fullblod?!
Ett halvblod är en häst som är korsad mellan en förälder av fullblodsras och en förälder av annan ras, vilken som helst. Numera talar man om varmblodiga ridhästraser.
 
Hittade min häst på denna sida ismain.vic.It tyvärr förstår jag inte mycket av informationen om någon vill titta.
 
Senast ändrad:
Venta 5.9.2005 men verkar inte finnas någon stamtavla.
Det var inte så mycket till information där inte. Tycks vara registrerad i något som heter Žemės Ūkio Duomenų Centras och det är nog deras motsvarighet till jordbruksverket skulle jag tro efter att ha kollat på Facebook.
 
Det var inte så mycket till information där inte. Tycks vara registrerad i något som heter Žemės Ūkio Duomenų Centras och det är nog deras motsvarighet till jordbruksverket skulle jag tro efter att ha kollat på Facebook.
Verkar finnas många hästar på sidan som saknar stamtavla, fattar inte.
 
Verkar finnas många hästar på sidan som saknar stamtavla, fattar inte.
Jag fick första bara upp 3 stycken Venta och där var det stamtavla och till och med scannat konturdiagram, otroligt! Men sen kryssade jag i någon av dom andra alternativen och då kom det massor med hästar, även utan stamtavla.
 
Jag fick första bara upp 3 stycken Venta och där var det stamtavla och till och med scannat konturdiagram, otroligt! Men sen kryssade jag i någon av dom andra alternativen och då kom det massor med hästar, även utan stamtavla.
Förstår fortfarande inte hur man lägger födelsedatum på hästen men struntar i ras och stam måste ju vara med flit.
 
Förstår fortfarande inte hur man lägger födelsedatum på hästen men struntar i ras och stam måste ju vara med flit.
"Uppfödaren " var nog inte så seriös med den betäckningen på ett eller annat sätt. Kanske någon som bara tog ett föl för skojs skull eller möjligen en tjuvbetäckning? Korsning mellan fullblod och någon annan typ av häst, vem vet? Har du namnet på uppfödaren kan du försöka söka på Facebook och kanske få mer info på det viset.
 

Liknande trådar

Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
13
· Visningar
1 433
Avel Undrar om någon har en avkomma efter korsningshingsten Järingsholms El Pequeno Luchador? Han är arab/halvblod.
Svar
1
· Visningar
650
Senast: Görel
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
198
Senast: Görel
·
Avel Jag har för första gången snubblat över primitive traits och primitive breeds/primitiva egenskaper/raser på häst och undrar om någon...
2
Svar
34
· Visningar
2 568
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp