Bukefalos 28 år!

Reaktioner av Bio-fästinghalsband

A

Annika_38

Någon som vet om det finns några kända reaktioner av Bio-banden?
Någon som har märkt något på sin hund?
 
Sv: Reaktioner av Bio-fästinghalsband

Hm... jag känner igen bio, tror vi haft det:angel:
Är det typ med örter, eller är det det från veterinären? *ingen koll* :D
 
Sv: Reaktioner av Bio-fästinghalsband

Det med örter.
 
Sv: Reaktioner av Bio-fästinghalsband

Okej, ja det har vi haft och det fungerade jättebra!:bump:
Min hund blev liiite röd i skinnet i slutet av sommaren, men då hade han haft det sen i maj.
 
Sv: Reaktioner av Bio-fästinghalsband

Menar du det gröna som luktar citron? Jag har använt det flera säsonger till mina labbar och halsbanden har fungerat sådär. Har plockat uppskattningsvis 2 fästingar i veckan och då bor vi i ett viltrikt område.

Har dock bytt till Scalibor denna vår och innan halsbanden plockade jag upp till 10 fästingar på en vecka. Nu har vi använt scalibor i 6 veckor och jag har inte hittat en enda fästing.

rekommenderas :)
 
Sv: Reaktioner av Bio-fästinghalsband

Inga biverkningar men jag tyckte det var rena skiten rent ut sagt... Funkade inte ett dugg bra tyckte jag och efter jag bytt till Scalibour så hittade jag inte en enda fästing på vovven!
 
Sv: Reaktioner av Bio-fästinghalsband

*KL*
Nog håller det fästingar borta, har bara plockat fyra stycken sen han fick det.
Det jag menar med reaktioner är om någon märkt ett ändrat beteende hos sin hund!
 
Sv: Reaktioner av Bio-fästinghalsband

*KL*
Nog håller det fästingar borta, har bara plockat fyra stycken sen han fick det.
Det jag menar med reaktioner är om någon märkt ett ändrat beteende hos sin hund!

Vet inte vad du menar riktigt med ändrat beteende?

Men jag tycker bio banden är jätte bra:)

Har haft dem till hunden och katterna i flera år, har använt scalibour en gång, fick ta av det nästan direkt då min hund tappade pälsen runt halsbandet:crazy: :mad:
 
Sv: Reaktioner av Bio-fästinghalsband

Min mammas schäfer tål inga festing preparat
Klåda exem mm
Hon har provat allt.
Så det finns hundar som reagerar
 

Liknande trådar

Övr. Hund Skulle vilja veta om någon av er har eran hund utomhus i hundgård året om? Var intresserad av polarhund, men hört de ska vara svåra att...
2
Svar
23
· Visningar
2 653
Senast: gammalek
·
Övr. Hund Det lutar mer och mer åt att skaffa hund, och är därför ute efter bra litteratur! Vad för titlar har fått en "aha"-reaktion från er? Vad...
Svar
3
· Visningar
395
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Min ena gamla hund är mer eller mindre döv och eftersom han inte kan vara lös längre när han vimsar iväg får han ha rullkoppel. Köpte...
Svar
6
· Visningar
1 008
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag bor i östra Småland vilket innebär att vi länge varit förskonade och inte haft varg. Sedan något år finns ett revir 5-10mil...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
8 046
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp