Recensionstråd Skönhetsprodukter

IMG_20211213_195937.jpg


Den här kroppsoljan från Tom Hemps blev jag positivt överraskad av. Den innehåller cannabisextrat (osäker på om det är rätt benämning?) och doftar lite konstigt men huden blir så otroligt mjuk! Den går snabbt in i huden och kladdar inte. Enkel att dosera med pipett.
 
IMG_20211213_200308.jpg


Hårvinäger från Yves Rocher. Luktar jättegott och mitt hår blir glansigt och enkelt att reda ut, känns nästan som ett balsam. Jag fick en liten flaska i årets YR-kalender men den tog snabbt slut och då passade jag på att köpa den största flaskan som fanns 😅
(Doftar jättegott av hallon men tyvärr sitter inte doften kvar så länge efter dusch utan försvinner under dagen)
 
Jag har ju skrivit ett par inlägg i hudvårdstråden redan, men nu blev jag sugen på att ha lite spa-kväll för mig själv imorgon. Jag kan dock inte bestämma mig för vad jag ska testa;

Body Shops vitamin E quench sheet mask
Clinique smart night custom-repair moisturizer
Body Shops himalayan charcoal purifying glow mask

Jag kommer iaf rengöra innan med Clinique all about clean 2-in-1 cleansing + exfoliating jelly för den verkar så spännande.
 
Jag har ju skrivit ett par inlägg i hudvårdstråden redan, men nu blev jag sugen på att ha lite spa-kväll för mig själv imorgon. Jag kan dock inte bestämma mig för vad jag ska testa;

Body Shops vitamin E quench sheet mask
Clinique smart night custom-repair moisturizer
Body Shops himalayan charcoal purifying glow mask

Jag kommer iaf rengöra innan med Clinique all about clean 2-in-1 cleansing + exfoliating jelly för den verkar så spännande.
Jag gillar Himalayan Charcoalmasken, den gör sitt jobb. Inte lika rolig att få av som den är att sätta på (=massor av leriga rester i handfatet) men funkar jättebra!
 
IMG_20211213_200410.jpg


Läppstift från MAC, Velvet Teddy. Väldigt bekväm formula, fantastiskt fin färg, sitter jättebra och kladdar inte.


Efter att ha kämpat med att få upp locket på ett Isadoraläppstift (där hylsan är fyrkantig och sidorna är nästintill likadana så när som på några millimeter) är jag väldigt glad över en rund hylsa. På Isadorastiftet råkade jag sätta locket fel och hade ett helvete med att få upp det igen, här går det inte att få det problemet.
 
099B0D81-7C47-4DFA-8649-A1E0BB93A006.jpeg


Barnet fick som utlovat testa badbomben med kokos. Låt mig säga som så att mina händer fortfarande luktar kokos trots att jag tvättat dem hundra gånger och badrummet kommer väl antagligen aldrig sluta lukta kokos.

Ni vet alla vad jag tycker om kokos :crazy::meh::wtf::rofl::rofl:
 
Visa bifogad fil 81575

Hårvinäger från Yves Rocher. Luktar jättegott och mitt hår blir glansigt och enkelt att reda ut, känns nästan som ett balsam. Jag fick en liten flaska i årets YR-kalender men den tog snabbt slut och då passade jag på att köpa den största flaskan som fanns 😅
(Doftar jättegott av hallon men tyvärr sitter inte doften kvar så länge efter dusch utan försvinner under dagen)
Hur använder du den? Råkade köpa mig en flaska när jag var i Gbg eftersom du sa att den var bra. 😅
 
Hur använder du den? Råkade köpa mig en flaska när jag var i Gbg eftersom du sa att den var bra. 😅
Jag kör den innan sista sköljningen :) Kör schampo först (två gånger), sen eventuellt balsam om det behövs men annars går jag direkt på den här. Häller ut i handen, drar det över håret på alla sidor av huvudet och sen tar jag extra till längderna. Låter det sitta i någon minut och sedan sköljer jag ur 😀
 
Jag kör den innan sista sköljningen :) Kör schampo först (två gånger), sen eventuellt balsam om det behövs men annars går jag direkt på den här. Häller ut i handen, drar det över håret på alla sidor av huvudet och sen tar jag extra till längderna. Låter det sitta i någon minut och sedan sköljer jag ur 😀

Är det som en inpackning?
 
Har provat en del från min Cliniques kalender, något som sticker ut är rengöringsbalmet. Känns skönt på huden både när man tar på det och efter, torkar inte ut huden och får bort all smink. Enda jag inte helt fått till är att få bort min mascara helt, till det har jag tatt min vanliga ögonrengöring efteråt. Fick en lite mindre burk men kommer nog köpa en större när denna tar slut, dvs rekommenderar den gärna till andra :)
 
Det körde ihop sig lite, så det blev spa ikväll istället. Det här var vad jag provade.

A89B2682-53F5-449E-8BC6-2BE572A9F2E0.jpeg


Fotbadet: luktade knappt kokos, men löddrade ok. Räcker förmodligen till två bad till. Nackdel med skummet var att det var svårt att se huden som skulle skrubbas bort sen.

Rengöring: Riktigt bra skrubb, den tog kändes det som. Ren känsla efteråt.

Lermask: Jösses vad den sved! Kändes som att jag smetade in ansiktet med is. Svårt att veta hur tjockt lager man ska ta… Det var liksom flagor av nåt i själva leran också. Torkade snabbt. Lätt att ta av och huden blev supermjuk och glansig. Sådär så jag nästan kunde spegla mig i näsan.

Fukt: Sjönk lätt in i huden och känns bra hittills. Får se hur det känns imorgon.
 
Det körde ihop sig lite, så det blev spa ikväll istället. Det här var vad jag provade.

Visa bifogad fil 81604

Fotbadet: luktade knappt kokos, men löddrade ok. Räcker förmodligen till två bad till. Nackdel med skummet var att det var svårt att se huden som skulle skrubbas bort sen.

Rengöring: Riktigt bra skrubb, den tog kändes det som. Ren känsla efteråt.

Lermask: Jösses vad den sved! Kändes som att jag smetade in ansiktet med is. Svårt att veta hur tjockt lager man ska ta… Det var liksom flagor av nåt i själva leran också. Torkade snabbt. Lätt att ta av och huden blev supermjuk och glansig. Sådär så jag nästan kunde spegla mig i näsan.

Fukt: Sjönk lätt in i huden och känns bra hittills. Får se hur det känns imorgon.
Haha, vad roligt ändå att du tyckte att det ”luktade knappt kokos” medan jag funderar på att sanera badrummet 😂😂
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag försöker hitta en bra epilator eller rakmaskin att få bort kropps hår. Kan inte använda hyveln då min hud är så tunn på vissa...
Svar
10
· Visningar
329
Senast: Bon
·
Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
1 033
Senast: Wingates
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
822
Senast: Zacci
·
Kropp & Själ Jag förlovade mig 2019, gifte mig i våras. Så mina ringar har jag använt ett tag utan problem. Men för några veckor sen så blev det rött...
Svar
10
· Visningar
616

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp