Bukefalos 28 år!

Rensning av avlopp i handfat

Jag vet att det är mitt eget hår men tvi vale, jag avskyr när de klumpar ihop sig blött (med tvålrester) :wtf: därav jag undviker gärna det om jag kan.
Tycker inte heller det är supermysigt, mest för att jag verkligen inte gillar själva konsistensen i klumparna.
Har senaste gångerna kostat på mig att ha plasthandskar och vips så var det så himla mycket lättare att greja med.

Det är en sån där grej jag hatälskar. Så tillfredsställande men samtidigt klumpkonsistensen :crazy:
 
Jag har på riktigt varit på Coop två gånger denna vecka för att försöka köpa gummihandskar för ändamålet men eftersom de haft slut i stl 8 så rinner det fortfarande långsamt i ett av våra badrum.... huuu jag är väldigt tålig och tycker mycket som liknar detta är just tillfredsställande men vattenlås är så ÄCKLIGT.
 
Jag har på riktigt varit på Coop två gånger denna vecka för att försöka köpa gummihandskar för ändamålet men eftersom de haft slut i stl 8 så rinner det fortfarande långsamt i ett av våra badrum.... huuu jag är väldigt tålig och tycker mycket som liknar detta är just tillfredsställande men vattenlås är så ÄCKLIGT.

Är det nu jag ska säga att jag inte har problem med att göra det utan handskar? :D Visst att det är trevligare med men har man inga så...
 
Tycker inte heller det är supermysigt, mest för att jag verkligen inte gillar själva konsistensen i klumparna.
Har senaste gångerna kostat på mig att ha plasthandskar och vips så var det så himla mycket lättare att greja med.

Det är en sån där grej jag hatälskar. Så tillfredsställande men samtidigt klumpkonsistensen :crazy:
Jag har faktiskt ett par gummihandskar, de var tänkta för att de skulle tydligen göra ihopsamlingen av katthår på dynor enklare. Men de får nog offras :angel:
 
Angående starka kemikalier: Har man otur så hjälper inte de där svinstarka kemikalierna utan fastnar även de i klegget, och då står man sedan där och behöver ta tag i skiten manuellt ändå - bara att nu är det inte bara snusk, utan det är starkt frätande också..
Har aldrig hänt mig, men kanske det kan hända.
 
Jag har på riktigt varit på Coop två gånger denna vecka för att försöka köpa gummihandskar för ändamålet men eftersom de haft slut i stl 8 så rinner det fortfarande långsamt i ett av våra badrum.... huuu jag är väldigt tålig och tycker mycket som liknar detta är just tillfredsställande men vattenlås är så ÄCKLIGT.
Stoppa in händerna i plastpåsar du vänt ut o in så kan du knyta ihop det i ett svep samtidigt.
 
Mekanisk rengöring via vattenlåset el rensband rekommenderar min goda vän vvs-aren. Det enda medlet(som finns att köpa i handeln alltså) som är någorlunda effektivt och inte fräter sönder rören är Mudin express.
Alla dessa kemikalier och hemmapåhitt är av ondo för när de misslyckas fastnar det i klegget precis som Nixehen skrev ovan. Sen när den stackars vvs-aren kommer för att lösa problemet så får de jobba med frätande klägg och oftast har det frätt på rören också.

Behöver jag nämna att jag hört många utläggningar om folks avloppsrör? :angel:
 
Jag har faktiskt ett par gummihandskar, de var tänkta för att de skulle tydligen göra ihopsamlingen av katthår på dynor enklare. Men de får nog offras :angel:
Du lär ha gott om katthår i rören :angel: så då kommer handskarna väl till pass!

Rensade själv ett vattenlås samt tillhörande rör i somras, dvs plockade isär allt och tog bort att grått tovigt klegg (misstänkt katthårsblandning) och diskade och skurade sen allt (jaaaa, med handskar) varpå jag torkade och satte tillbaka allt. De första två veckorna läckte det lite så jag fick lägga en trasa under. Sen kom det ny smuts antar jag som satte igen springorna och nu är avloppet perfekt.
 
Hade problem med det på jobbet...Jag har aldrig lyckas lösa det med enbart kemikalier... En sån där stor sugpropp på pinne däremot löser det mesta, fyll på ganska rejält med varmvatten och sätt sugproppen över hålet så den fastnar och tryck och dra ordentligt flertal ggr. Brukar komma upp en massa snusk. :yuck: Hemma så blir det att plocka isär och göra rent vattenlåset när det sätter igen, är inte lika ”äckligt” när det bara kommer från mig. 🤣
 
Plocka isär och gör rent 😍
Jag älskar det! Gör det mer ofta än vad som behö bara för att det är då roligt 😂

JAG OCKSÅ! Fast bara våra egna, givetvis. Älskar att stå och plocka ut skiten som satt sig fast!

Trodde jag var ensam i hela världen om att tycka det är kul! Plockade isär och rengjorde ett totalt ihopkläggat avlopp här om dagen, och jag kan lätt förnimma den känsla av inre tillfredsställelse och frid som infann sig både under och efter arbetet. 😍😍😍
 
Jag är inte det minsta tillfredsställd! Lyckades ta bort den understa delen men inte mittendelen!
20210319_170704.jpg

Jag misstänker dessutom att hyresvärdarna inte är hemma. Ugh!
Jag har försökt vrida på ringen men plasten känns så mjuk att jag kan råka ta sönder den om jag är för brutal :cautious: så nu sitter jag här och funderar på vad jag ska göra.
 

Liknande trådar

Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
1 063
Trädgård & Växter Nu när det verkar bli vanligare med mer torka på delar av sommaren, plötsliga skyfall, blöta vintrar etc. - hur hanterar man bäst...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: Sleepy
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 393
Senast: SiZo
·
Hemmet Jag kommer behöva köpa ny säng inom kort och känner mig helt lost. Nuvarande säng är helt fantastiskt skön och jag har extremt svårt att...
Svar
8
· Visningar
1 027
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp