Rid- trosor?

finapina

Trådstartare
Största i- landsproblemet ? Vad ska man ha för trosor när man rider? Vilka modeller o storlekar jag än testat blir det en ful, synlig kant. Som ett gummiband som pressas runt fläsket på lår o rumpa. H: Fläskisen, som ser fläskigast ut i sadeln....

Sv: Rid- trosor?

Åhh herregud så obekvämt ;) Jag rider i en bomullstrosa från Lindex, har säkert närmare 30 par för jag tycker de är så bekväma. Inte speciellt snygga dock ;)

Crossbow (även hööks är exakt samma men dyrare) Seamless korta boxer är oslagbara, sitter där de skall och flyttar sig inte en mm som de flesta andra och inte en söm i sikte som kan skava.

Nej då, det fungerar hur bra som helst. Man väljer string med väldigt lite tyg, i själva stringen. Det går inte att ha någon klumig modell, då skulle jag få skav.
Men, det är klart. Man måste nog vara en stringsperson till vardags för att det skall funka:)

Den stora frågan är vad vi killar ska använda, finns inget i de butiker jag tittat som är anpassade för oss:p

Eller kanske man skulle gå tillbaka till "Knickers" modellen som var populär ända in på början av 70 talet för där synes definitivt inga kantar/ränder efter trosor och kalsonger (samt att man har plats till både äpplen, morötter och annat godis i fickorna):D

Senast ändrad:

Ehh ni killar har ju hur mkt bra boxer som helst, alla boxer som är åtsittande modell är ju perfekta (för det var vad vi som upptäckte det fick använda innan de kom på att göra åtsittande boxer även till tjejer). Av någon jäkla anledning är det ju så att killars underkläder alltid är gjorda för funktion först och främst och det finns aldrig sömmar och dylikt på fel ställen, men tjejers görs typiskt av killar de också för där är det utseende före funktion och sömplaceringen lämnar ofta väldigt mkt övrigt att önska.
Jag har ett tydligt exempel i mina lådor, Jacson har gjort ridboxer både till tjejer och killar, mkt snarlika varandra men en stor skillnad, tjejboxerna är jättetunna silkiga och med en jäkla söm placerad mitt i det "hela" som INTE är skön precis om man försöker rida med dem. Denna söm är typiskt gjord för att de skall forma sig snyggare om rumpan (skitviktigt ju när man skall ha dem att rida i), herrmodellen däremot har ett mjukt extra lager invändigt och naturligtvis ingen söm dumt placerad. Nu ser man ingen skillnad på dem för övrigt om man inte vet att det är herr resp dam men varför varför är det alltid så....

Mina favorittrosor sedan många år är trosor från Twillfit. Detta för att de är otroligt sköna och för att det inte blir några synliga kanter. Jag har otroligt svårt för att hitta torsor som inte skär in i rumpan/låren. Troligtvis har jag en ovanlig form på rumpan som är ovanligt mjuk (fet) trots att jag inte är så stor...

Jag rider i string, blir både snyggast och skönast! :)

Fattar inte varför alla "klagar" på att string är obekvämt, hittar man rätt modell i rätt storlek så känns det inte att man har trosor på sig! :o:D

(Apropå stl, finns det något värre än när tjockisar som uppenbart har minst stl 54 har på sig string i (som det ser ut) stl 34! :wtf: Varför inte bara ha den storlek man har liksom! :cautious:)

Jag tycker att Newbodys "vanliga" trosor är bäst att rida i. Har man köpt därifrån tidigare ska man numer ta en storlek mindre än tidigare för att det ska bli rätt. Tidigare köpte jag M och numer S, jag har mätt en ny S mot en gammal M (de håller ju länge) och de är precis lika stora.

Upplever inte att det blir fula kanter men då har jag för det mesta jeans när jag rider, eller täckbyxor nu på vintern :)

Jag rider helst i Björn Borgs boxer/hipstermodell. Sitter superstadigt.

Att det blir troslinjer kan jag inte bry mig mindre om när jag sitter till häst. Som om nån annan skulle bry sig om det dessutom...

Det beror nog mer på rumpan än på byxorna om de korvar sig eller inte, för på mig tycker jag allt korvar sig. Har provat sådan modell som du länkar till fast från Pieces och de sitter hyfsat men definitivt inte lika bra att rida i som string är för mig.

Nope korvar sig inte alls de som jag skrev om från crossbow är väldigt korta (och tunna) ser nästan ut som hipster med bara aningen ben, men benen gör att de hålls isär från att krypa ihop som ju de flesta vanliga trosor har en tendens att göra. Har även Jacsons bla med lite längre ben och där får man klydda lite när man drar på sig ridbyxorna för annars rullar benen upp sig, men när det väl sitter på plats så sitter de bra och korvar inte heller ihop sig.

Nej, vem tittar efter troskanter när man rider?

Jag har en bunt sloggi modell tant, de sitter jättebra, åker aldrig in i rumpan så man får dra i tyget. :)

Testat boxer också, men de rullar upp sig så det blir korvigt i ljumsken. Beror kanske på hur benen ser ut?

String? Aj. Skavde som 17. :o sedan så tycker jag grejen med trosor faller lite om det bara är ett snöre. Av hygienskäl vill man ju ha ett lager tyg. En liten remsa gör ingen större nytta tycker jag.

Liknande trådar

Hästmänniskan Var nyss ute och red på min lille kille, solen skiner, hästen är jättepigg och det gröna gärdet som vi brukar galoppera på ligger... 2
Svar
35
· Visningar
4 640
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 842
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig... 2
Svar
21
· Visningar
8 398
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa... 2
Svar
33
· Visningar
8 308
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Husvagnsrenovering
  • Tapeter tapeter tapeter

Hund, Katt, Andra Djur