Rida i denna värme

Sv: Rida i denna värme

Jag tog ett pass på ridbanan när det var 30 grader, klockan 13-14, gassande sol och inte så mycket till vindar. Klart att vi svettades men varken jag eller hästen blev "trötta/sega" utan trivdes/stod ut utan problem.

Jag försöker vanligtvis komma iväg med hästen innan 9 men det är ju för jobbigt vissa dagar att masa sig vidare från frukostbordet till hästhagen. Varmast är det runt 16-17 men att rida på kvällen, tidigare morgon gör jag inte pga mygg/knott. Och jag lägger alltid betfor+salt i vatten inför ridturer för att hjälpa till.
 
Sv: Rida i denna värme

Ägaren till min fd medryttarhäst sa att hästens rutiner var att ridas mitt på dagen oavsett väder så det gjorde jag, även i 25 grader. (detta kom upp när jag var ute vid 8 på kvällen och hästen blev helt tossig hmmm) man får tro vad man vill. har alltid ridit närsom annars :P
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 799
Senast: Juli0a
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 368
Senast: Twirro
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 761
Senast: Blyger
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp