Rida på åkrar?

Sv: Rida på åkrar?

Nu är det bara jag som rider där och kanske var 14 dag och då i skritt hela vägen. Jag har givetvis kollat och man ser inte ens hovavtryck där jag ridit så hård är vägen. Däremot så syns det tydligt där skogsmaskinerna och jeeparna kört..

Så i mitt fall känns det bara att bonden jävlas med mig och inget annat.

Och när jag inte gör någon skada på vägen så kan han väl inte hindra mej eller?
Om han skulle driva det vidare så måste han ju ändå påvisa vilken skada jag gör... och det kommer han inte att lyckas med eftersom jag inte gör någon skada.
Du har, enligt allemansrätten, rätt att rida på annans mark inkl vägar under vissa förutsättningar, bl a att underlaget inte skadas.
Här har vi bara dina uppgifter på att vägen inte skadas. Kanske har bonden annan åsikt? I vilket fall, varför inte ta ett snack med bonden och komma till en överenskommelse?
Vad har hänt, eftersom du enligt egen uppgift för ett år sedan fick lov att rida där?
Att tänka i termer som att man ska "jävlas tillbaka", löser inga problem. Det skapar bara nya!
Tänk på att bonden kan stängsla av lite hur som helst och därmed hindra all ridning på hans mark.

LIA
 
Sv: Rida på åkrar?

Knapplån Man får inte rida på odladmark vall, sådd, eller stubbåker då där kan vara sått där.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 198
Senast: Sel
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
617
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan Hej, jag är utomlands och har lite impulsivt bokat en uteritt på ett välrenommerat ställe med välmående hästar, jag har givetvis inga...
Svar
10
· Visningar
733
Senast: Lingon
·
Ridning När det är snö och is ute har jag nuförtiden alltid broddar i, traktbrodd runt om. Ofta behövs broddarna extra mycket när man ska åka på...
2
Svar
31
· Visningar
3 339
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp