Bukefalos 28 år!

Ridinstruktör.

Tramptass

Trådstartare
Du som är de, vilka för och nackdelar ser du med arbetet?
Vilka olika vägar kan man gå för att bli instruktör?

Jag har insett efter ett antal timmar som vikarie att det verkar vara ett arbete som jag skulle kunna trivas väldigt bra med.
 
Sv: Ridinstruktör.

Att vara instruktör är roligt men det medför även mycket ansvar.
Det finns ju många utbildningar att gå. Hipplogen har ju även en gren mot ridlärare.Sen har du ju Rik 0 osv. Jobbar man på en ridskola och har familj kan det bli lite bökigt eftersom mycket av jobbet är på kvällstid. Så det finns ju både för och nackdelar med detta jobb men jag har jobbat som det och gillade det.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 503
Senast: Mois
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 894
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 839
Hästmänniskan Hej! Har provridit två eventuella medryttarhästar och skulle vara kul med lite input. Har som mål att tävla längre fram och kunna träna...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 235

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp