Bukefalos 28 år!

Ridkjol + kavaj = färg?

Sv: Ridkjol + kavaj = färg?

Oj! Va snyggt det blev!! :love: BRA JOBBAT!! Tycker det ser ut som att den sitter perfekt. Det blev ju riktigt bra med den röda insidan på luvan, I likes very much! Bra kontrastfärger! Blev en mycket snygg glans på tyget :)
 
Sv: Ridkjol + kavaj = färg?

Nu har jag äntligen blivit klar med min bomullsdräkt. Jag ville testa o se hur materialet blev som ridkläder. Det funka helt okej, vi får väl se hur mycket det drar åt sig lort. Funderar på om jag kanske ska vaxa kjolen, vi har vax på jobbet som jag kan ta hem. Har någon provat att vaxa själv? Det står ju på burken hur man gör, men det kanske finns någon som vet vilka fallgropar som jag ska akta mig för?

Ridbilder kommer senare :D

svartbeigekjolkavaj.jpg
 
Sv: Ridkjol + kavaj = färg?

Tack! :) Den är delad så att det är omlott både bak och fram. Den kommer lägga sig över sidorna på hästen när jag rider. Just nu håller jag på att sy fast ett kantband runt kragen, får se om det blir ner över slagen med...

Faust_86:
Tack! :)
Ja, det kommer ridbilder...
 
Sv: Ridkjol + kavaj = färg?

Nu har jag äntligen blivit klar med min bomullsdräkt. Jag ville testa o se hur materialet blev som ridkläder. Det funka helt okej, vi får väl se hur mycket det drar åt sig lort. Funderar på om jag kanske ska vaxa kjolen, vi har vax på jobbet som jag kan ta hem. Har någon provat att vaxa själv? Det står ju på burken hur man gör, men det kanske finns någon som vet vilka fallgropar som jag ska akta mig för?

Ridbilder kommer senare :D

svartbeigekjolkavaj.jpg

Gööörsnyggt!:bow:

Jag har beställt en ny korsett att ha till min riddräkt, ska göra en provning om en vecka:banana:
 
Sv: Ridkjol + kavaj = färg?

Åh! Hurra för er, kul-kul! Sätt upp bilder så snart du kan! :bump:
_____________________________________
KL

Ja, nu har jag äntligen ridbilder, men det var så varmt så kavajen åkte av innan jag gick in på banan. Jag lyckades knåpa ihop en väst, som fick ärmar och manchetter - det blev en ridblusväst. Jag har även sytt schabraket.

Ridklader.jpg

Foto: Patrik Pettersson
 
Sv: Ridkjol + kavaj = färg?

Snyggt! :bow:

Men är det samma kjol?? PÅ min dator visade de första bilderna den i grönt....

Fint i alla fall, shabraket var snyggt till också.
 
Sv: Ridkjol + kavaj = färg?

Är damen med solbrillorna som speakar EJ? I så fall diggar jag hennes nya frisyr, hon ser ju ut som en rockstjärna! :banana:
 
Sv: Ridkjol + kavaj = färg?

Faust:
Tack! : )
Jo, det är samma kjol... men annan kamera ;) Kameran som jag fotat hemma med är ju inte så hi-tec, då får man ta det för vad det blir. Sen är ju hemmafotot taget inomhus, och utomhus blir ju bilderna alltid bättre, sen att det är en proffsigare kamera som fotat gör ju sitt till.
________________________________________________
Zahlo:
Tack! : )
________________________________________________
Eliine:
Tack! : )
Kul att du gillade mitt schabrak! Det gör jag med :D
Trevligt att du ville dela med dig av bilderna! Du är ju en mästerfotograf! :bow:
Jag tyckte ridningen gick si sådär, lite spännt och lite tokigt - men emellanåt ganska bra. Våran entré var ju lite *host* speciell och kanske inte så imponerande direkt :o - jag var lite nojig att ändra tyglefattningen eller justera längd efter det, eller släppa öht på tyglarna, vilket ledde till lite långa tyglar i för höga händer, men aja. Första gången på scen måste ju bli lite galet :D Vi kan ju säga att det är tur att jag är van vid hans upptåg - skulle vara lite jobbigt att trilla av sådär inför massa folk :D
________________________________________________
Svea:
Jo, det är Ewa, Rockbruden nr 1 :cool: :D
 
Senast ändrad:
Sv: Ridkjol + kavaj = färg?

Ja, de syndes att du var van, såg ju ut som du hade sytt fast kjolen i sadeln ;) Du satt ju så himmla stadigt!

(Säg till om du hittar nån bild du vill ha)
 
Sv: Ridkjol + kavaj = färg?

Har gjort en ny variant av trekantig 1700-tals hatt nu.

Blev ganska så fin....med silverkant.

Ska försöka fixa bilder i kväll. Har fotat och fått in i datorn men ska flytta till photobucket så jag kan länka...

Husaruniformsprojektet går framåt. Ridbyxorna ( ca 1800-15) är i princip färdigsydda. Ska bara fixa på knappar och sy knapphål och göra ett par hängslen....:angel:...

/KT
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är saker som skaver och just nu har jag lite svårt att ha överseende med det. Antagligen har jag lite pms och då växer...
Svar
0
· Visningar
231
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Måla på häst
  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp