Riktiga läderkoppel

linafina

Trådstartare
Jag var på Malmö Internationella hundutställning i mars och köpte där ett riktigt fint läderkoppel. Jag minns inte alls vad för ställe det var som jag köpte det ifrån. Kopplet är helt underbart bra och nu undrar jag om var man kan köpa dessa underbara läderkoppel?

Någon som har tips så kom med dom!

Lädret är väldigt mjukt och behagligt att hålla i och rejält på samma gång. Det fanns i olika längder och tjocklekar också.

Jag har kikat runt lite ute men i dom vanliga zoobutikerna finns bara dom vanliga läderkopplen och på nätet är det svårt att känna om man säger så :). På lördag ska jag upp till Höör och tänkte åka in om Teba och se om dom kanske har *hoppas*.

Jag hoppas att någon här vet var man kan få tag i dessa fina koppel.

Sv: Riktiga läderkoppel

Jag har aldrig kopt koppel i Swerige, men det basta koppel jag har gjorde en god van som ar en sadle makare. Det ar precis sa smalt som jag vill ha det, rejalt, men sa mjukt att jag latt kan vika ihop det i handen och det var mycket billigare an ett kopt koppel. Kolla med narmaste sadel makare;)

Kan det ha varit av märket Jokke? Det koppel jag har till min hund var väldigt mjukt och följsamt redan när jag köpte det och jag tror iallafalla att det var det märket. Det var bara helt slätt på ena sidan och "ruffigt" på andra:) Finns nog i de flesta djurbutiker med rätt stort sortiment annars har de ju en egen hemsida, men då kan man ju som sagt inte känna på det innan man köper:p

Jag har köpt ett jätteskönt och mjukt koppel på Häromi, söker du på "KALVSKINN KOPPEL rundsytt" så hittar du det. Kommer inte ihåg vilket märke det var, men riktigt skönt att hålla i! Definitivt i klass med Jokke (om det inte till och med är det märket, kommer som sagt inte ihåg).

Om du bor i närheten av Falun kan du komma och provkänna ;)

(haha såg nu att du bor i Malmö... kanske inte riktigt aktuellt att åka upp hit för att känna på koppel :D )

Tack för tipsen men jag har verkligen kollat i stora välsorterade djurbutiker utan resultat :(. Minns sista chans är Teba i Höör. Jag får kolla på märket jocke och se om det är det. Rundsytt vill jag inte ha, det ska vara vanligt.

jokkekoppel finns i mammutbutiken på karhögstorg i lund (vid järnåkraskolan). vet tyvärr inte om det finns i malmö. jag har två rundsydda koppel och själva lädret håller bra men ena haken har gått av efter några års användning.

Jag hade ett läderkoppel från Noble zoo till min förra hund, bättre läderkoppel har jag aldrig haft även när det var nyinköpt så var det mjukt och följsamt (jämfört med de andra jag hade innan). Finns i olika bredd och längd, kanske var det det företaget ? *vild chansning* ;)

Jag var nyss inne och kollade deras hemsida och det ser ju ut som ett sådant koppel! Slänger in en kass bild på mitt också. Jag kanske ska våga mig på att beställa ett?

Undrar om jag hittar dit :). Jag har alltid använt mig utav Classic Collections koppel och jag har varit nöjd tills nu. Dom håller ungefär i 1,5 år sen släpper dom i sömmarna. Därför vill jag inte köpa nya sådana nu när dom jag har idag börjar bli dåliga. Hoppas jag hittar något bättre, som det jag köpte nu som verkar toppen!

köpte ett sånt koppel till min lillasyrras hund för några år sedan... kommer tyvärr inte ihåg märket, och affären ligger i piteå, så liiiiiite långt för dig att åka kanske :)

Skillnaden mellan ditt och Noble zoo's är väl i princip bara att de förutom att fläta även nitar ihop kopplet för bästa möjliga hållbarhet. Jag var så nöjd med det och det höll utan problem för en hund på 72 kg under flera år trots lite tuggande och dragande, det är anledningen till att jag specialbeställde ett till min nya och jag kan knappt vänta tills jag får det :D

köpte ett sånt koppel till min lillasyrras hund för några år sedan... kommer tyvärr inte ihåg märket, och affären ligger i piteå, så liiiiiite långt för dig att åka kanske :)

Ja det blir ju lite väl långt att åka för ett koppel :D.

Skillnaden mellan ditt och Noble zoo's är väl i princip bara att de förutom att fläta även nitar ihop kopplet för bästa möjliga hållbarhet. Jag var så nöjd med det och det höll utan problem för en hund på 72 kg under flera år trots lite tuggande och dragande, det är anledningen till att jag specialbeställde ett till min nya och jag kan knappt vänta tills jag får det :D

Ja jag såg att dom även hade nitat det vilket jag väl inte ser som en nackdel precis :). Ringen är också viktig eftersom jag gärna fäster kopplet runt mig när jag tränar och den fanns ju också på Noble Zoos koppel!

Frågan är om jag ska våga beställa och testa. Jag är inte förtjust i att beställa på nätet när jag inte kan känna så att säga :). Men ibland måste man ju chans för att få vad man vill ha.

Vilket beställde du utav dom?

Det var en kompis till mig som rekommenderade NZ annars brukar jag vara som dig, man vill ju gärna känna innan man köper sas. :) NZ har även så att man kan specialbeställa ett koppel där man får välja valfri längd och bredd (inom vissa gränser) så jag beställde ett som var 10 mm brett och 250 cm långt. Jag tycker det är hopplöst att hitta smala läderkoppel som även är långa, bara för att jag har en liten hund så vill jag ändå ha ett rätt så långt koppel ;) Dessvärre hade de slut på just det lädret så de kommer bjussa på frakten sen när de väl skickar det, dock vet jag inte när de får hem det men jag är villig att vänta :D

Liknande trådar

Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 585
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hej, Kan börja med att säga att vi har varit hos veterinär idag. I fredags så låg jag och vovven i soffan och tittade på tv (hunden...
Svar
9
· Visningar
3 000
Senast: rotterod
·
Hästhantering Min underbara häst har visat sig ha ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa. När jag köpte henne för snart två år sedan åkte hon...
Svar
15
· Visningar
4 517
Senast: Korven
·
Hundhälsa Jag behöver verkligen hjälp och tips angående min hund!:confused: Jag kan inte hitta någonstans på nätet där folk berättar om sina...
Svar
15
· Visningar
5 493
Senast: Satis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka