Rimlig hjälp mot gratis hyra (ganska långt)

Sv: Rimlig hjälp mot gratis hyra (ganska långt)

Och att inte klara av att mocka 3 boxar pga en axel är bs. Bara att mocka 'åt andra hållet' :devil:

.

:eek:

Exakt så resonerade jag(fast med både rygg och axel), körde på för fulla segel, idag 10 år efter att jag slutade med stallarbetet så är jag helt skrotad i ryggen och trots all tänkbar rehab så blir jag aldrig bra igen!

Gissa om jag ångrar mig?

Jag jobbade 6 dagar/vecka för stallhyran! 8 h *5 dagar plus ridlektioner a 4 h på helgen
 
Sv: Rimlig hjälp mot gratis hyra (ganska långt)

Hon har jobb och lite mer stabil ekonomi nu så hon letar helinackordering.

Då kan hon väl betala för sig hos dig nu? För hon verkar redan ha helinackordering flera dagar i veckan.
Ifall inte hennes kropp orkar med att mocka för dina ett par dagar i veckan så tycker inte jag att du ska ställa upp och mocka för henne och ta hennes häst flera dagar i veckan GRATIS. Du har också problem med kroppen.
 
Sv: Rimlig hjälp mot gratis hyra (ganska långt)

Fast eftersom ts är gravid och därför inte orkar med så hjälper det ju inte med pengar. Bättre att inackoderingen betalar någon som kommer dit och mockar om hon inte kan pga sin axel, eller de dagar hon inte är där!
 
Sv: Rimlig hjälp mot gratis hyra (ganska långt)

Precis, pengar hjälper inte mig utan det är det praktiska jag behöver. Men visst hade sambon tyckt att det var trevligare om vi fick betalt för det ;)
 
Sv: Rimlig hjälp mot gratis hyra (ganska långt)

Tog ju som sagt upp det med inackorderingen för någon dag sedan, och som "lösning" flyttar hon sin häst i morgon. Att hon skulle kunna ta hand om iaf sin häst 7 dagar i veckan var för mycket begärt (denna veckan har jag/sambon tagit den 2 dagar trots att jag sagt att jag inte kan/ska göra det...)
Så nu slipper vi bryet med den hästen iaf...
 
Sv: Rimlig hjälp mot gratis hyra (ganska långt)

"Kompisen" har nog bara utnyttjat din godhet.

Tycker det var väldigt rimligt att begära att h*n skulle mockat, bära vattenhinkar och göra höpåsar för gratis stallhyra.
Synd att du blev av med din hjälp, fast hur mycket hjälp var det egentligen?

Lycka till med graviditeten.
 
Sv: Rimlig hjälp mot gratis hyra (ganska långt)

Nej, den hjälpen jag fick kan jag nästan jämföra med att ta hennes in/ut och byta täcke känns det som. Visserligen kan jag inte bära mina höpåsar själv, men det fixar sambon. Nu fick jag också så många höpåsar över att vi kan packa för två dagar framåt :)

Tack :laugh:
 
Sv: Rimlig hjälp mot gratis hyra (ganska långt)

Detta börjar nästan låta fjantigt!
Om hon har hästen gratis så hör det väl självklart att komma och hjälpa till och ta hand om sin egna häst ! Låter som om hon uttnytjar dig snarare.
Ta ett snack med henne, o förklara läget, om hon har ont i armen är det väl bara attt köra på med den andra ? ;)
Jag är medryttare på ett ställe, två gånger i veckan, där jag får privatlektioner, jag betalar 350 kr, då hjälper vi dom med att : mocka ligghallen, (om det behövs) gör höpåsar, (till 7-8 hästar) , för en vecka, ägaren har lite jobbigt o göra det. (vi är tre st, som gör det samtidigt)
Jag tycker verkligen att det är värt det! :heart
Har man inte tid för sin häst, så skaffa inte häst.
(hoppas inte att det blev ett för surt inlägg) :):angel:
 
Sv: Rimlig hjälp mot gratis hyra (ganska långt)

När jag bröt revbenen fixade jag en såndär spiralslang som finns på hööks. Jag kopplar loss den och hänger upp så allt vatten rinner ut efter varje användning och därmed fryser inte slangen ens i de kallaste väder.

Ett tips för att slippa släpa på vattenhinkar bara.

Vi har också tråd från grindhålet till ena stalldörren så man egentligen bara behöver öppna och släppa hästarna. Kanske kan underlätta lite också?
 

Liknande trådar

Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 675
Senast: Blyger
·
Anläggning Hej! Skulle behöva tips på hur jag ska bemöta mina inackorderingar.. Hyr ut platser på lösdrift och som inackordering har man åtagande...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
12 181
Senast: ako
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 669
Senast: Hellhound
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 668
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp