Risker för kvinnor vid dejting (utbruten från Kravlistor vid dejting)

Att tycka att det är för lite sex i en relation och att nöta ned någon med tjat eller pressa dom är helt skilda saker. Det ena är någon man upplever som ett problem det senare är utan hänsyn till den andra parten i relationen se till att man får det man vill ha.

Jag förstår skillnaden.
Men hur kan man se de män/kvinnor som tjatar efter sex som vettiga ?
 
Ett axplock från det som jag varit med om: börjar ha sex med mig när jag sover, har jag inte velat suga av en kille - då får jag huvudet ner tryckt mot hans skrev, bara för att man dejtar eller är i ett förhållande så är det fritt fram att klämma på mitt kön när det helst passar - säger man till blir killen kränkt, tjatar till sig sex, pikar om sex konstant, vill jag inte ha sex utan kondom struntar man i det och kör in den ändå eller plockar av den mitt i sexet och fortsätter utan, har man hånglat förväntas det bli sex annars kommer det tjat om det, säger man till att något gör ont så slutar de för att några juck senare fortsätta med det som gjorde ont. Det har varit ”vettiga” killar, det har varit ”snälla” killar. De har varit killar som kan varit din eller min vän och alltså en av de som ingår i ”jag känner ingen som gör sånt”-umgänget.
 
Ett axplock från det som jag varit med om: börjar ha sex med mig när jag sover, har jag inte velat suga av en kille - då får jag huvudet ner tryckt mot hans skrev, bara för att man dejtar eller är i ett förhållande så är det fritt fram att klämma på mitt kön när det helst passar - säger man till blir killen kränkt, tjatar till sig sex, pikar om sex konstant, vill jag inte ha sex utan kondom struntar man i det och kör in den ändå eller plockar av den mitt i sexet och fortsätter utan, har man hånglat förväntas det bli sex annars kommer det tjat om det, säger man till att något gör ont så slutar de för att några juck senare fortsätta med det som gjorde ont. Det har varit ”vettiga” killar, det har varit ”snälla” killar. De har varit killar som kan varit din eller min vän och alltså en av de som ingår i ”jag känner ingen som gör sånt”-umgänget.
I second that.
 
Jag förstår skillnaden.
Men hur kan man se de män/kvinnor som tjatar efter sex som vettiga ?
Det är väll de som är utanför relationen som ser mannen som vettig, de vet ju inte hur han och hans partner hanterar sitt sexliv. Så vilka män som är vettiga och vilka som inte är vettiga vet man inte som betraktare. de kan mycket väl verka vettiga i sina åsikter i övrigt, det är inte förrän man är i en relation som man märker hur personen fungerar. Ofta måste man ju ta sig igenom kaninfasen med in i vardagsfasen och då finns det något som kallas för normaliseringsprodess. Man tror helt enkelt att relationer mellan män och kvinnor ser ut så.
 
Ett axplock från det som jag varit med om: börjar ha sex med mig när jag sover, har jag inte velat suga av en kille - då får jag huvudet ner tryckt mot hans skrev, bara för att man dejtar eller är i ett förhållande så är det fritt fram att klämma på mitt kön när det helst passar - säger man till blir killen kränkt, tjatar till sig sex, pikar om sex konstant, vill jag inte ha sex utan kondom struntar man i det och kör in den ändå eller plockar av den mitt i sexet och fortsätter utan, har man hånglat förväntas det bli sex annars kommer det tjat om det, säger man till att något gör ont så slutar de för att några juck senare fortsätta med det som gjorde ont. Det har varit ”vettiga” killar, det har varit ”snälla” killar. De har varit killar som kan varit din eller min vän och alltså en av de som ingår i ”jag känner ingen som gör sånt”-umgänget.
Vettiga och snälla killar gör inte så...
Dvs, varför kallar du dom för vettiga och snälla ?
 
Det är väll de som är utanför relationen som ser mannen som vettig, de vet ju inte hur han och hans partner hanterar sitt sexliv. Så vilka män som är vettiga och vilka som inte är vettiga vet man inte som betraktare. de kan mycket väl verka vettiga i sina åsikter i övrigt, det är inte förrän man är i en relation som man märker hur personen fungerar. Ofta måste man ju ta sig igenom kaninfasen med in i vardagsfasen och då finns det något som kallas för normaliseringsprodess. Man tror helt enkelt att relationer mellan män och kvinnor ser ut så.
Ja det är ju ofta först efter kaninfasen som svartsjukebeteenden och annat mysigt börjar märkas.
 
Så du menar att man ska nöja sig med en sån man för att han inte slåss ? O_o
Menade väl mer att det finns värre. Det är extremt svårt att hitta män som är vettiga. Som alltså inte fostrats till att vi kvinnor ska lyda och därmed ställer dessa krav på oss.

Sen finns det undantag som alltid. Vet en man som ställer upp på saker hans kvinna önskar för att han anser att det "hör till" i en relation. En sådan person hade jag haft svårt att önska/kräva dessa saker av. Min bild är att det inte är korrekt av mig att ställa sådana krav. Antingen är jag utan det jag önskar eller så är jag utan mannen.
 
Vettiga och snälla killar gör inte så...
Dvs, varför kallar du dom för vettiga och snälla ?
Därför de verkar snälla och vettiga utåt sett! De är trevliga och med bra värderingar när man börjar träffa dem. En del kan tom vara ”rekommenderade” av vänner som en ”bra kille” som de känner. Alla är alltså inga bad boys eller alfahannar som du vill kalla dem. De flesta är en vanlig trevlig kille sas.
 
Menade väl mer att det finns värre. Det är extremt svårt att hitta män som är vettiga. Som alltså inte fostrats till att vi kvinnor ska lyda och därmed ställer dessa krav på oss.

Sen finns det undantag som alltid. Vet en man som ställer upp på saker hans kvinna önskar för att han anser att det "hör till" i en relation. En sådan person hade jag haft svårt att önska/kräva dessa saker av. Min bild är att det inte är korrekt av mig att ställa sådana krav. Antingen är jag utan det jag önskar eller så är jag utan mannen.

Det finns alltid värre...

Man ska inte göra något man inte vill göra.
Har man olika helt olika sexuella behov , så får man antingen finna sig i det eller lämna.
 
Därför de verkar snälla och vettiga utåt sett! De är trevliga och med bra värderingar när man börjar träffa dem. En del kan tom vara ”rekommenderade” av vänner som en ”bra kille” som de känner. Alla är alltså inga bad boys eller alfahannar som du vill kalla dem. De flesta är en vanlig trevlig kille sas.

Det jag funderar över är om dessa "bra killar", fattar och lyssnar om ni pratar med dom ? Fattar dom att de dom gör fel om ni säger till ?
Jag tänker mig att många av dom har förutfattade meningar / och eller är dåliga på att läsa signaler.
 
Är det din slutsats efter att ha läst alla tusentals(!) inlägg om detta genom åren?

Nej, men som sagt...
pratade ju med en kvinna som levde med en psykopat i 6 år. Det får mig att tro att många kvinnor liksom står ut med saker dom inte borde behöva göra...
 
Det jag funderar över är om dessa "bra killar", fattar och lyssnar om ni pratar med dom ? Fattar dom att de dom gör fel om ni säger till ?
Jag tänker mig att många av dom har förutfattade meningar / och eller är dåliga på att läsa signaler.
En del av problemet för mig har varit att jag fått lära mig, i min roll som kvinna, att jag ska acceptera och gilla läget när männen önskar/begär. Jag tvivlar på att jag är ensam. Dessa har i sin tur ofta fått lära sig att det är en del i deras roll som män att kunna ställa sådana krav på kvinnor. Det är så det ska gå till.
 

Liknande trådar

Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
14 157
Senast: Badger
·
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
29 116
Trädgård & Växter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
710
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderat. Jag gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
2
· Visningar
874
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp