Bukefalos 28 år!

Rix påkörd av tåget

Sv: Rix påkörd av tåget

Håller också alla tummar jag har för att det ska gå bra.
Tröstekramar
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Usch vad hemskt... håller tummar och tår för att han ska bli återställd :(
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Håller tummarna!

Jag känner på mig att han kommer att bli bra igen.
 
Sv: Rix påkörd av tåget

och underbara människa, många hade säkert tagit bort sin hund utan att ge det en chans!

Så länge det finns hopp om att han ska återhämta sig och naturligtvis att han inte plågas, så får det kosta vad det vill och vi åker så långt det behövs. Denna hund är värd allt och lite till.

Nu har han varit ut på morgonkissning och han är inte sämre än igår. I och för sig är han inte bättre heller, men jag tar det som ett positivt tecken att det inte blivit värre :love:
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Men NEj:cry:
Vilken hemsk start på julen för er:(

Jag håller tummarna för att det ska gå bra.

Sista adventsljuset idag tänds med en tanke på Er ikväll.

Kram...........
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Det är klart att det går bra det här, det är ju juletider och julmirakler har ju hänt förut?! :love: Jag hoppas att ni får många fler fina stunder tillsammans och en fin jul. Som du säger så är han ju inte sämre, så då är det väl bara att vänta på att blödningen ska sjunka undan så kommer han att bli bra snabbt. :idea:

Håller alla tummar och tår. :banana:
*Julkram*:bow:
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Skönt att han inte blivit sämre iallafall!
Håll hoppet uppe!!

Håller tummarna för Rix...
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Vad skönt att han verkar hålla sig stabil och att det inte blivit sämre. Jag fortsätter att hålla tummarna för er att allting ska bli bra.
Min lilla dam skickar en puss på nosen till killen - hoppas att den hjälper. En dvärgpinscherpuss brukar hjälpa när man har det jobbigt.

*puss puss*
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Hoppas att den vackra jämten klarar sig, som du säger, ingen försämring är också en förbättring.
Är Sundsvall verkligen närmaste öppna djursjukhus?
Har varken Umeå eller Östersund öppet? Men Ö-sund kanske blir längre för dig?

Tänker positiva tankar och hoppas på en snabb förbättring.
//mimmipigg
 
Sv: Rix påkörd av tåget

I går em och kväll, så låg han bara och sov och var ännu mer vinglig än tidigare :( Han åt dock och drack vatten med god aptit :)

Idag på morgonen verkar han liiiite piggare och han ser ut att ha liiiite bättre balans, så det känns ju som ett steg i rätt riktning.

Även om den kritiska tiden inte är över ännu, så börjar ju hoppet växa om att han ska klara sig. :love:
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Varje litet steg i rätt riktning ger ju hopp!!

När, ungefär, anses den akuta faran vara över?

De första tre dygnen eller?
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Den mest kritiska tiden är de 3 första dygnen efter olyckan. Klarar han dem, så ökar chanserna dramatiskt att han ska återhämta sig.

Det jag inte fått svar på (helt förståeligt) är ju om han kommer att bli helt återställd, eller om hans karriär som löshund på älg och björn är över..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 321
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 598
Senast: Blyger
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 560
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 321
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp