Rix påkörd av tåget

Sv: Rix påkörd av tåget

Oj oj oj vilken otur.....

Nu håller jag tummarna för att han tillfrisknar utan lyten och men...
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Hoppas han blir bra!
Vi har själv 3 hundar, 2 utav dem är jakthundar.

Vi håller tummarna å tassarna!
Kram /Ida
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Oj vad hemskt! Hoppas att Rix blir bra! Vi håller tummar och tassarna för er! Min lilla krake klarade sig igenom kollapsad lunga och flail chest för snart ett år sedan och jag hoppas innerligt att det går lika bra för Rix!
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Tänker på er och hoppas av hela våra hjärtan att Rix blir sig själv igen!
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Han verkar något piggare nu. Han försökte i alla fall lyfta på benet när han kissade :D Dock blev det så svajigt med balansen att matte fick hjälpa till att hålla honom på benen, så att han inte skulle ramla :crazy:

Han har dock inte bajsat sedan olyckan och jag vet inte vad jag ska tro om det :confused:

I och för sig har han inte heller fått så mycket mat om man jämför med vad han brukar stoppa i sig (fri tillgång) nu när jag ransonerar maten och portionerar ut den till ca 2 dl x 4 ggr/dag.

Han både äter och dricker med hyfsad aptit och viftar lite på svansen när man kommer till honom.

Och om det är någon som undrar, så är jag väldigt olaglig och har honom i en stor hundbur, där han har det lugnt, mörkt och vilsamt :cool:
Vill nämligen inte ha honom uppe och ragla omkring och stöta i möbler etc. Vill heller inte att han ska ramla omkull hela tiden, vilket han gör med jämna mellanrum om han försöker gå utan att vi kan stödja honom och hjälpa honom att hålla balansen.

I dag har han haft besök av en av valparna, vilket han såg ut att uppskatta. Valpen blev nogrannt igenomsnusad och pussad på allt medan svansen viftade så sakteliga :love:
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Att han äter är ju ett jättebra tecken : ). Ang buren tror jag nog att det är lite skillnad om det är av medicinska skäl, han mår nog bäst av att få vara ifred och liogga i lugn och ro..
Han borde nog bajsa snart tycker jag, kan ju dock vara svårt att få igång tarmen när de inte rör på sig så mkt..
Hör med vet om du ska testa "mini-klyx" om han inte bajsar imorgon heller..
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Det verkar ju som han är vid gott mod och inte tänker ge upp hoppet och det förbättrar ju oddsen betydligt! Rör han sig inte så mycket är det kanske inte konstigt om tarmarna inte riktigt kommer igång... Kanske har vet. nån lösning.
På ditt senaste inlägg så tycker jag det känns positivt? Hoppas nu att han blir sig själv också!
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Jo, det känns som att han kommer att klara detta :)

Den stora fråga nu, är om han kommer att bli återställd till 100% eller om hans karriär som jakthund är över :crazy:
Återfår han inte balans och koordination fullt ut, kan vi inte släppa honom på älg och björn, men han kan nog ändå fortsätta med eftersök.

Mentalt sett, är han precis lika lugn och go som innan och det har han varit hela tiden :love:

Oavsett om han går att jaga med i framtiden eller inte, så är han en kanonhund, som kommer att få vara kvar så länge han är pigg, frisk och glad :love:
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Fy vad hemskt...men skönt att han verkar bli bättre :) Håller tummen o hoppas på att han blir helt återställd :D
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Var det i en jaktsituation han blev påkörd?
I så fall måste ju risken finnas att han inte VILL jaga även om han blir återställd.
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Men vad hemskt. :(
Jag håller tummar och tår att det går bra för er!
Kramar!
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Var det i en jaktsituation han blev påkörd?
I så fall måste ju risken finnas att han inte VILL jaga även om han blir återställd.

Jo, han jobbade med en pinntjur, när han blev påkörd.
Tror faktiskt inte att den mentala biten påverkas, då han tidigare åkt på en del rejäla sparkar av älg och för var gång har han blivit mer taggad och mer "på".

Han har ett psyke utöver det vanliga, den hunden ;)

Nu har han i alla fall bajsat. Det var väldans svajigt, men han klarade det själv :bump:

Han verkar piggare idag, men har fortfarande rätt stora balansproblem.

Att han ska överleva är nog rätt klart. Nu hoppas vi på att han ska bli fullt återställd också :angel:
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Härliga nyheter! Blir glad för din skull!
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Men herregud, det här har jag totalt missat! :eek:

Vi håller alla tummar, tår och sporrar för att Rex blir bra! :bow:
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Tillbaka från julfirande i värmland och det första man gör är att logga in och kolla hur det har gått med Rix.:p :p

:bump: :bump: :bump: Det går framåt :bump: :bump: :bump:

Håller tummarna att det fortsätter framåt!!
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Å, vad skönt att det går åt rätt håll, puss på nosen till vovven.
 
Sv: Rix påkörd av tåget

Vad jag är glad att jag inte såg detta förrän nu.
Vad hemskt det måste ha varit att gå och oroa sig:(

Många och stora kramar från mig och Nikita!
Vi håller också tummar och tassar för att Rix ska bli helt återställd.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 590
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 686
Senast: Blyger
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 756
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 549
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp