Ja. Visst får man ha sina egna åsikter men ju mer SvRF håller på ju mer tydligt blir det att det till exempel i det här fallet kanske inte var de egna åsikterna som kom till tals utan helt enkelt ett debattinlägg till förmån för att rädda pappa.
Jag är förövrigt oerhört nyfiken på vem som sitter och hanterar de sociala medierna, ska man inte kunna kräva av ett så stort förbund att den som har det ansvaret i alla fall är medietränad på något vis? För det ser ju onekligen ut att vara en 15årig praktikant alternativt någon som varit lite på lyset... (och det är ju också skrämmande att de skriver att ungar hoppar av skolan, under 13 har vi så vitt jag vet skolplikt i Sverige, och om nu barn inte går i skolan, så är det väl en sak mellan skola, föräldrar och möjligen BUP och socialtjänst, det är definitivt inte ridsportförbundets sak att rodda i eftersom anledningarna till att ett barn, som vill rida och även tävla, inte går i skolan kan vara enormt många anledningar.. Från 13 blir det säkert vanligare, inte med avhopp, men med en del ledighet, men det är fortfarande, oavsett anledning, en sak mellan skola och föräldrar).
Och i övrigt biter de sig själva i arslet, det är ju faktiskt de som har råd att satsa med flera ponnyer på högre nivå som kommer att lägga grunden till landslag i framtiden, det går säkert att ta sig fram ändå, men jag tror att alla kan vara överens om att pengar underlättar och att då prata ner dessa? Nä, fy fan. Avgå Ruuda.