Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

:D Det är lite lustigt hur snabbt man blir instoppad i fack, i och med att jag var ond i min första lek åkte jag på de två nästkommande nästan omg för "att jag kändes som när jag spelade ond" trots att jag var god... Den här onda rollen kom rätt lägligt för då hade nog folk bestämt sig för att jag spelar lite snurrigt och förvirrat så alltså blev jag kvar, förutom att @LenaH gav sig på mig då... Men det hade hon inget för! :devil::D Det var rätt skönt att kunna vända hennes röstning mot henne! :D
Vad gäller den rösten så hann jag verkligen inte se ditt teoriinlägg innan jag la min röst och ja, jag prioriterade DA framför leken och får skylla mig själv. :p
Jag la den just på dig för det var en så fånig anledning att jag tänkte att jag inte får någon med mig ändå så har jag inte gjort nån skada.
Med facit i hand så skulle jag ju startat ett drev... :devil:
 
:D Det är lite lustigt hur snabbt man blir instoppad i fack, i och med att jag var ond i min första lek åkte jag på de två nästkommande nästan omg för "att jag kändes som när jag spelade ond" trots att jag var god... Den här onda rollen kom rätt lägligt för då hade nog folk bestämt sig för att jag spelar lite snurrigt och förvirrat så alltså blev jag kvar, förutom att @LenaH gav sig på mig då... Men det hade hon inget för! :devil::D Det var rätt skönt att kunna vända hennes röstning mot henne! :D

Alltså, jag har försökt undvika att rösta på dig, men du liksom inbjuder till det med allt snurr. Om man nu inte kan komma på en teori så är just sådana saker som att utgå från att alla är onda från början något som man griper tag i brist på bättre. Eller ett helt absurt gräl där man inte fattar varför folk grälar. Som ulv ville jag att vi inte skulle äta de som åkt ut tidigt de första käken men ju mer info jag hade dess mindre intressant är sådana hänsyn.
 
Nejdå, jag har inte missuppfattat det, men jag skulle velat ge svar på tal i intervjun ändå :p
Ahh, då hänger jag med :D

Vi kanske skulle ta och köra ett sånt där uppföljningsprogram där alla deltagare får komma till tals och svara på olika frågor från både LL, tittare och varandra - men vänta, är inte det här eftersnacket precis det !:idea: ;)

Shoot @Lobelia - hur ser du på anklagelserna om fusk så här i efterhand nu när du tittat igenom programmet igen??
;):p
 
Ang att vi "bara" lät de utröstade deltagarna ha möjlighet att delta i "Studio Buke" var att både @mamsen och jag insåg att det skulle vara svårt att få de käkade deltagarna att vara inne vid NattDL när vi var tvungen att ändra tiden för dem + att de flesta deltagare brukar vara inne runt DagDL och då var det lättare att få till en snabb "intervju" :)
 
Alltså, jag har försökt undvika att rösta på dig, men du liksom inbjuder till det med allt snurr. Om man nu inte kan komma på en teori så är just sådana saker som att utgå från att alla är onda från början något som man griper tag i brist på bättre. Eller ett helt absurt gräl där man inte fattar varför folk grälar. Som ulv ville jag att vi inte skulle äta de som åkt ut tidigt de första käken men ju mer info jag hade dess mindre intressant är sådana hänsyn.
Personligen tycker jag att det är ännu tråkigare med folk som helt enkelt undviker att skriva något alls... Någonstans måste någon börja med att skriva någonting, att harva regler och vad som står skrivet om roller kommer man ingenstans på, jag leker för att det är roligt, jag skriver för att jag har roligt, jag kan inte påminna mig om något absurt gräl, med mammas möjligtvis, där hade jag svårt att använda den info jag hade på ett bra sätt. Men å andra sidan så har jag bara lekt ett par gånger, jag har inte kläm på hur "man ska göra", jag är bra sugen på att göra tvärs emot varenda gång någon skriver "nej så ska man absolut inte göra om man är ulv, där så har inte tex mammas gjort så" Om det nu är en sån vedertagen sanning om hur man ska göra så borde det vettigaste vara att göra tvärs emot...
 
Personligen tycker jag att det är ännu tråkigare med folk som helt enkelt undviker att skriva något alls... Någonstans måste någon börja med att skriva någonting, att harva regler och vad som står skrivet om roller kommer man ingenstans på, jag leker för att det är roligt, jag skriver för att jag har roligt, jag kan inte påminna mig om något absurt gräl, med mammas möjligtvis, där hade jag svårt att använda den info jag hade på ett bra sätt. Men å andra sidan så har jag bara lekt ett par gånger, jag har inte kläm på hur "man ska göra", jag är bra sugen på att göra tvärs emot varenda gång någon skriver "nej så ska man absolut inte göra om man är ulv, där så har inte tex mammas gjort så" Om det nu är en sån vedertagen sanning om hur man ska göra så borde det vettigaste vara att göra tvärs emot...

Jag tänker hela tiden sådär. Å ena sidan och å andra sidan.

Om *alla* säger att sådär kan man inte göra så tror jag bums att någon gör just så.
Som i förra leken när onda mammas lämnade ett testamente att vi skulle hålla ett öga på paddington, oj vad jag blev yr utav det. Så jobbigt! Hur menade hon egentligen?
 
@Killaloe Medan vi väntar på att det tekniska strulet med Lobelias och Paddmans intervju ska ge sig, hur känns det för dig? Du klarade dig bra men fick ändå se dig besegrad av den goda sidan? Är du bitter? Hur var det att komma in så sent, hade du möjlighet att ta dig in i gruppen? Hade du kunnat göra något annorlunda, såhär i efterhand? :)
 
@Killaloe Medan vi väntar på att det tekniska strulet med Lobelias och Paddmans intervju ska ge sig, hur känns det för dig?
Det känns väldigt bittert att se paktmedlemmarna ryka en efter en och inte kunna göra så mycket åt det. Jag menar, jag hade så mycket bra info och ville bara skrika rätt ut när de betedde sig olämpligt.

Du klarade dig bra men fick ändå se dig besegrad av den goda sidan?
Det är så himla orättvist att leva i ett samhälle där den goda sidan förväntas vinna tillslut. Men vem tänker på oss som är onda? :( Vi kanske bara har haft en taskig barndom och hamnat i kläm? :(

Är du bitter?
Ja. Går det att vara annat än bitter och besviken? Varför ska JAG behöva lida för att de andra inte sköter sig? :(

Hur var det att komma in så sent, hade du möjlighet att ta dig in i gruppen?
Jag upplevde att jag inte kunde vara mig själv fullt ut och att jag hela tiden blev jämförd med Koppen. Ska det verkligen vara så? Borde jag inte fått en chans att vara mig själv? :cry:


Hade du kunnat göra något annorlunda, såhär i efterhand? :)
Jag borde gått över till en annan diet lite tidigare. HighCarbHighFat är inte att rekommendera när en inte har dygnetrunt-tillgång på socker och fett :( Förutom det funderar jag på att ta kurser i hypnos så jag får mer inflytande och ev ta med ett baseballträ som personlig sak till nästa gång. För jag tänker definitivt vara med igen och då är det bäst för alls inblandade om jag vinner.... :devil:















:D :angel:
(Jag får btw ingen notis för att jag taggade mig själv! :D)
 
Förlåt @Killaloe ! Jag anade att du hörde till oss men @Koppen var sannerligen förvirrande och jag vågade inte riktigt lita på att du hörde till oss... :( I övrigt håller jag med dig! Du kan få komma hem till mig och klappa lite på statyetten! :cool:
 
Ahh, då hänger jag med :D

Vi kanske skulle ta och köra ett sånt där uppföljningsprogram där alla deltagare får komma till tals och svara på olika frågor från både LL, tittare och varandra - men vänta, är inte det här eftersnacket precis det !:idea: ;)

Shoot @Lobelia - hur ser du på anklagelserna om fusk så här i efterhand nu när du tittat igenom programmet igen??
;):p

Jag var helt enkelt för duktig och skrämde slag på pakten med mina intelligenta, träffsäkra resonemang vilket givetvis var avsikten. Självklar sprang de till programledningen och ynkade sig över fusk, att jag var för bra för att inte ha fuskat, något jag förutsett, så jag lämnade den sista påsen kanelsnäckor (torra jävla bullar sparade från kanelbullens dag :devil:) i deras lya. och mycket riktig så fick de fullt upp att gräla om dem och hade inte tid att pakta ut fler av mina kompisar.

Det var givetvis min förtjänst att vi goda vann:banana:.
 
@Killaloe Medan vi väntar på att det tekniska strulet med Lobelias och Paddmans intervju ska ge sig, hur känns det för dig?
Det känns väldigt bittert att se paktmedlemmarna ryka en efter en och inte kunna göra så mycket åt det. Jag menar, jag hade så mycket bra info och ville bara skrika rätt ut när de betedde sig olämpligt.

Du klarade dig bra men fick ändå se dig besegrad av den goda sidan?
Det är så himla orättvist att leva i ett samhälle där den goda sidan förväntas vinna tillslut. Men vem tänker på oss som är onda? :( Vi kanske bara har haft en taskig barndom och hamnat i kläm? :(

Är du bitter?
Ja. Går det att vara annat än bitter och besviken? Varför ska JAG behöva lida för att de andra inte sköter sig? :(

Hur var det att komma in så sent, hade du möjlighet att ta dig in i gruppen?
Jag upplevde att jag inte kunde vara mig själv fullt ut och att jag hela tiden blev jämförd med Koppen. Ska det verkligen vara så? Borde jag inte fått en chans att vara mig själv? :cry:


Hade du kunnat göra något annorlunda, såhär i efterhand? :)
Jag borde gått över till en annan diet lite tidigare. HighCarbHighFat är inte att rekommendera när en inte har dygnetrunt-tillgång på socker och fett :( Förutom det funderar jag på att ta kurser i hypnos så jag får mer inflytande och ev ta med ett baseballträ som personlig sak till nästa gång. För jag tänker definitivt vara med igen och då är det bäst för alls inblandade om jag vinner.... :devil:















:D :angel:
(Jag får btw ingen notis för att jag taggade mig själv! :D)
Som sagt.Killaloe vi hade ganska snart funderingar att du var en av oss ;)
Men Koppen som la andra-röst på mig gjorde mig förvirrad. Varför göra det som ond liksom? För att Godförklara sig själv eller:confused:
Annars hade vi varit säkra på din roll tidigare!:p
 
Som sagt.Killaloe vi hade ganska snart funderingar att du var en av oss ;)
Men Koppen som la andra-röst på mig gjorde mig förvirrad. Varför göra det som ond liksom? För att Godförklara sig själv eller:confused:
Annars hade vi varit säkra på din roll tidigare!:p

Jag förstår att ni inte trodde att Killa/Koppen var en av er (otäcka typer ;) ) i det läget. Hon började ju teori om dig först av alla och det gjorde att åtminstone jag höll henne åt det godare hållet
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 215
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 438
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 015
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 082
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Roliga bilder och memes om katter!

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp