Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Det var säkert något resonemang om att "ja, men hon brukar åka så tidigt, så det är synd om henne, hon är nog harmlös för oss" ;)
:D Det är lite lustigt hur snabbt man blir instoppad i fack, i och med att jag var ond i min första lek åkte jag på de två nästkommande nästan omg för "att jag kändes som när jag spelade ond" trots att jag var god... Den här onda rollen kom rätt lägligt för då hade nog folk bestämt sig för att jag spelar lite snurrigt och förvirrat så alltså blev jag kvar, förutom att @LenaH gav sig på mig då... Men det hade hon inget för! :devil::D Det var rätt skönt att kunna vända hennes röstning mot henne! :D
 
Om du tittar på diskussionen Matmissbrukaren/Breaktown så blev det uppenbart för mig ganska omg att de hade blivit dödsfiende, de gjorde båda sitt bästa att få ut den andra men det var ingen som nappade på deras teorier om varandra.

Nja. Jag hade aldrig försökt få ut Matmissbrukaren om jag inte faktiskt trodde att hon var ond efter hur hon skrev. Bara för det faktum att hon var min dödsfiende så behöver hon ju inte vara ond. Att exempelvis rösta ut besserwissern eller siaren (som hon isf lika gärna kunde varit) bara för att själv vinna immunitet känns ju som det sämsta man kan göra om man vill att ens lag ska vinna.
 
På samma sätt tycker jag att @Artline gjorde det jättebra när hon åkte. Det öppnade upp spelet en hel del och var en stor anledning till att goda vann! Folk som fått för sig att spelet går ut på att själva överleva så länge som möjligt kommer jag aldrig begripa mig på :p
 
Nja. Jag hade aldrig försökt få ut Matmissbrukaren om jag inte faktiskt trodde att hon var ond efter hur hon skrev. Bara för det faktum att hon var min dödsfiende så behöver hon ju inte vara ond. Att exempelvis rösta ut besserwissern eller siaren (som hon isf lika gärna kunde varit) bara för att själv vinna immunitet känns ju som det sämsta man kan göra om man vill att ens lag ska vinna.
Fast era inlägg ihop gjorde det ganska så uppenbart att ni var dödsfiende... Speciellt för mig som var ulv och visste åtminstone att ingen av er satt i lyan. ;)
 
Fast era inlägg ihop gjorde det ganska så uppenbart att ni var dödsfiende... Speciellt för mig som var ulv och visste åtminstone att ingen av er satt i lyan. ;)

Ja självklart. Jag försökte ju så skriva så tydligt som bara möjligt att vi var dödsfiender så det var väl bra att det var tydligt :p Det var ju också det jag försökte få fram att anledningen till att det var så tydligt för mig att hon var ulv.
 
Det var säkert något resonemang om att "ja, men hon brukar åka så tidigt, så det är synd om henne, hon är nog harmlös för oss" ;)
Har för mig att resonemanget gick nåt i stil med att "Idahoe var ju kvar bland de sista i föregående lek, vi käkar henne!"...:meh: "Blänger lite på Jfrelin" :cautious:

Så du var inte helt fel ute! ;):p
 
@Breaktown jag var rätt säker på att du var god redan innan jag fick sia dig. Fråga mig inte riktigt varför jag var så säker på det men det var något med sättet du spelade på...
 
Även om du åkte ut så var din röst på Snurrfian avgörande helt klart! Det viktiga i den häringa leken är ju laget - kom ihåg det :) Jag har vid något tillfälle med flit låtit mig bli lynchad som god när et varit strategiskt för laget. Jag tror jag var bybo och nån av de med viktig roll var i riskzonen att lynchas

Och du ställde BRA frågor som besserwisser

Ja beroende på roll är jag olika road av att bli uppäten, denna gången gillade jag det nästan, men blev sedan besviken på programledningen som kastade ut mig för fusk och inite läst mig kommentera det.....

Nåja pakten blev förmodligen en aning besvikna över valet, eller snarare direkt irriterade.
 
Även om du åkte ut så var din röst på Snurrfian avgörande helt klart! Det viktiga i den häringa leken är ju laget - kom ihåg det :) Jag har vid något tillfälle med flit låtit mig bli lynchad som god när et varit strategiskt för laget. Jag tror jag var bybo och nån av de med viktig roll var i riskzonen att lynchas

Och du ställde BRA frågor som besserwisser

Jo så känner jag också. Att jag gärna åker ut för att gynna min sida. :)

Tack för alla peppande kommentarer.
 
Ja beroende på roll är jag olika road av att bli uppäten, denna gången gillade jag det nästan, men blev sedan besviken på programledningen som kastade ut mig för fusk och inite läst mig kommentera det.....

Nåja pakten blev förmodligen en aning besvikna över valet, eller snarare direkt irriterade.
Sexpressens löpsedel: Återigen tumultartat efterspel efter utröstning i Robinson-Buke!

Även efter dagens utröstning följde oroligheter i gruppen. Enligt bevis som på oklara vägar nått produktionen har @Lobelia använt sig av otillåtna metoder i vägen till vinst och diskas därför omedelbart från årets omgång.

Dock är pakten nu osäker på om de vågar dra fram ytterligare falska bevis på fler medspelare, utan risk att dra fokus till sig själva. De kommer därför att ligga lågt imorgon.

Lobelia var Bagaren!



Produktionen vill passa på att dämpa frustrationen efter detta bakslag genom att röra om lite i grytan: Vi välkomnar vår Joker!

Hej och välkommen @TeamLundVer! Vad roligt att du gör oss sällskap i årets produktion!

@Lobelia, jag tror du missuppfattat uppdateringen e NattDL, du har absolut inte gjort ngt fel el blivit diskad av oss i leken. Det var @Mammas sätt att skriva ut dig fr leken - om du läser stycket under så visar det ju sig att ulvarna utsatt dig för en komplott. Är jätteledsen för att du misstolkat inlägget :(
 
Tack för en rolig lek och jag är glad att jag valde att vara med i just denna :)

Men jag kan inte låta bli att bli frustrerad. Jag kan verkligen inte uttrycka vad jag tycker och tänker. Så det känns sådär att få kritik över sina teorier. (inlägg #656 och #678). Nu var båda två ulvar som ville rädda sig själva så jag förstår varför.

Men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det är tråkigt. Jag visste att minst en av snurrfian och Cirkus var onda. Men även om jag inte hade haft någon specialkraft så hade jag antagligen ändå snurrfian varit min huvudmisstänkta och jag hade inte kunnat formulera bättre teorier än vad jag gjorde. Att använda magkänsla som motiveringen fungerar inte. Sedan vill jag gå på lite mer än vad folk röstar på.

Det är svårt...

Jag trodde nästan att att habina och cirkus var tvillingar. De kändes nästan som samma person. Glömmerallt trodde jag aldrig var ond utan hon kändes som en bra spelare att ta hjälp av så jag ville veta vilken sida hon stod på :)

Men vad snällt sagt:o :)

Jag var också inne på cirkus och habina som tvillingar lite och sedan på habina som siare med cirkus som spion för de var så överens.

Du gjorde det jättebra tycker jag, det kan vara svårt att få nya roller och du har väl inte lekt så jättemycket förut?
 
@Lobelia, jag tror du missuppfattat uppdateringen e NattDL, du har absolut inte gjort ngt fel el blivit diskad av oss i leken. Det var @Mammas sätt att skriva ut dig fr leken - om du läser stycket under så visar det ju sig att ulvarna utsatt dig för en komplott. Är jätteledsen för att du misstolkat inlägget :(

Nejdå, jag har inte missuppfattat det, men jag skulle velat ge svar på tal i intervjun ändå :p
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 225
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 445
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 023
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 122
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp