Bukefalos 28 år!

Röntga hästar som kostar under 100 000 kr?

Precis. Men det kändes lite överkurs kopplat till hur många som har råd att ha hästar av halvblodstyp försäkrade i A1 liv för livvärde från 70' och upp (dvs som kan vilja röntga för att på så sätt veta mer vad man köper och därmed skydda investeringen)

Men ska man koppla det till om säljaren ska "säkra upp", försäkrat från föl och andra förslag så blir det endera irrelevant eftersom köparen då får acceptera vad köparen valt för bolag. Eller ta risken med ett byte.

Eller minska utbudet och bara titta på hästar som redan är försäkrade som man vill i det bolag man vill.

Då är det nog fortfarande enklare att röntga ;)

Hästarna kommer också bli väldigt mycket dyrare om de ska fullvärdesförsäkras från föl.
 
Japp. Och det gäller då som uppfödare även ha koll på vilket bolag som om 3-4 år kommer ha bäst villkor och vara mest eftertraktat av spekulanter...

Det tror jag iofs inte man behöver vara så orolig för. Jag tror inte någon har bytt bolag på de hästar jag hittills sålt.
 
Det tror jag iofs inte man behöver vara så orolig för. Jag tror inte någon har bytt bolag på de hästar jag hittills sålt.

Jag var ironisk och kopplade det till Dopeys påpekande det att det skiljer I omfattning osv mellan bolagen.

Ingen vettig köpare byter bolag på en redan försäkrad häst, oavsett om den är försäkrad där man tycker är bäst eller ej.
 

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 299
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 497
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 353
Hästvård Hej! Jag köpte en häst för exakt ett år sedan (november 2021) som var allt jag och mina döttrar drömt om. Extremt lätthanterlig, pigg på...
2
Svar
30
· Visningar
5 122

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp