Roliga saker som barn säger

3,5-åringen har kommit in i det här med att uppfinna olika lekar, den ena märkligare än den andra. Härom dagen när vi var ute sa hon:

”Mamma ska vi leka gumma?”

Jag :confused: ”hur gör man det?”

”Man går och lägger sig och borstar tänderna.”

Så klev hon in i en buske och började peta tänderna med en pinne 😬
 
3,5-åringen har kommit in i det här med att uppfinna olika lekar, den ena märkligare än den andra. Härom dagen när vi var ute sa hon:

”Mamma ska vi leka gumma?”

Jag :confused: ”hur gör man det?”

”Man går och lägger sig och borstar tänderna.”

Så klev hon in i en buske och började peta tänderna med en pinne 😬
Mina barn brukar leka att de jobbar, då vinkar de hejdå, går in i ett annat rum och låtsas äta en banan, sen kommer de tillbaka med en bok i handen som de ger till mig innan allt upprepas.
 
Haha, mitt barn har en period när hon väldigt gärna ville följa med mig till jobbet. Visade sig att hon trodde att jag jobbade på en lekplats :p

Åh, när dottern kom förbi jobbet senast så var vi bara inne på lagret och jag pekade då på godsmottagningen och förklarade. Nu har hon en något oklar bild av att jag jobbar med att få paket... :idea:

(Jag har ett mycket administrativt skrivbordsjobb :laugh:)
 
Haha, mitt barn har en period när hon väldigt gärna ville följa med mig till jobbet. Visade sig att hon trodde att jag jobbade på en lekplats :p
Haha, min dotter har bara varit med mig på jobbet när det varit studiedagar som här ligger rätt tätt på storhelger så det har nästan alltid funnits godis och kakor och så går vi dit vid fika tid. Hon tror jag jobbar med att fika och titta på gubbar på datorn (till viss del sant). På pappans jobb får man alltid glass och så jobbar jultomten där 🙈.
 
På avdelningen vända på ord:

När bonusen kvar liten och ville smaka på mitt bubbelvatten.
Jag: ”Tänk på att det är bubblor i”
Bonusen: ”Jag gillar bubblor!”
Tar en stoooor klunk och grimaserar med hela ansiktet innan han sväljer och utbrister: ”Åh nej, SURKÅL! 😫😫😵‍💫

😂😂😂
 
Åh, när dottern kom förbi jobbet senast så var vi bara inne på lagret och jag pekade då på godsmottagningen och förklarade. Nu har hon en något oklar bild av att jag jobbar med att få paket... :idea:

(Jag har ett mycket administrativt skrivbordsjobb :laugh:)

När sonen var liten frågade förskolan vad hans föräldrar jobbar med. Då svarade han "mamma räknar och pappa äter mackor" :D
 
På temat;
På min dotters förskola (hon blir 19 nu) hade de frågat att barn vad mamma och pappa var duktiga på och så läste de upp detta vid skolavslutningen. Det var lite med andan i halsen, men dottern tycker att båda jag och hennes pappa var bra på att laga mat 😅
Ett par andra föräldrar hade inte samma ”tur”, där var mamman bra på att ha ont i huvudet och pappan att sitta vid datorn
:(
Lite fräckt av förskolan att läsa upp detta tyckte jag.
 
På temat;
På min dotters förskola (hon blir 19 nu) hade de frågat att barn vad mamma och pappa var duktiga på och så läste de upp detta vid skolavslutningen. Det var lite med andan i halsen, men dottern tycker att båda jag och hennes pappa var bra på att laga mat 😅
Ett par andra föräldrar hade inte samma ”tur”, där var mamman bra på att ha ont i huvudet och pappan att sitta vid datorn
:(
Lite fräckt av förskolan att läsa upp detta tyckte jag.

Jeeez 😬 Ja inte helt bra fingertoppskänsla av förskolan.
 
På temat;
På min dotters förskola (hon blir 19 nu) hade de frågat att barn vad mamma och pappa var duktiga på och så läste de upp detta vid skolavslutningen. Det var lite med andan i halsen, men dottern tycker att båda jag och hennes pappa var bra på att laga mat 😅
Ett par andra föräldrar hade inte samma ”tur”, där var mamman bra på att ha ont i huvudet och pappan att sitta vid datorn
:(
Lite fräckt av förskolan att läsa upp detta tyckte jag.
Vi gjorde intervjuer med våra barn inför utvecklingssamtal, då frågade vi om VH, tex vad barnen tyckte de var bra på, vad de trodde de jobbade med, vad de gör tillsammans hemma just ör att stärka bandet mellan hemma och förskolan, men det var ju naturligtvis inget man läste upp för andra sen, utan det var ju barnets!
 

Liknande trådar

Småbarn Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så...
Svar
3
· Visningar
578
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 267
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 057
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 198
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ Australien
  • Ni som flyttat långt..
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp