Roliga saker som barn säger

Sonen frågade mormor: "varför är du inte död än?" varpå lillasystern pekar på mormor och utropar: "Du är gammal!".

:o:bag:
Förlåt men :rofl:
Jag hoppas att hon inte tog allt för illa upp i alla fall!


På samma tema. Läste kommentarsfältet på ett inlägg likt denna tråden där en förälder och ett barn skulle besöka barnets gammelmormor. Föräldern sa till barnet att gammelmormor är gammal så man får inte springa runt henne, varpå barnet frågar "ska hon börja mögla snart då?" 😅:bag:
 
Förlåt men :rofl:
Jag hoppas att hon inte tog allt för illa upp i alla fall!


På samma tema. Läste kommentarsfältet på ett inlägg likt denna tråden där en förälder och ett barn skulle besöka barnets gammelmormor. Föräldern sa till barnet att gammelmormor är gammal så man får inte springa runt henne, varpå barnet frågar "ska hon börja mögla snart då?" 😅:bag:
Tror inte det, särskilt när sonen efter lite prat om det hela sa att han inte vill att mormor ska dö nån gång.
Inte lätt vara ung med alla funderingar.
 
Mellanbarnet när han var i fyra-femårsåldern: ”Mamma, vad är hundra plus tio?”
Jag: ”Hundratio.”
Barnet: ”Vad är hundra plus tjugo?”
Jag: ”Hundratjugo.”
Barnet, väldigt överraskad: ”Mamma! Jag visste inte att du kan SÅ mycket!”

:D inte så höga förväntningar på morsan som trots allt har en civilingenjörsexamen, haha!
 
Tror jag får skriva en diktsamling med alster av min 3,5-åring :D Här kommer två smakprov:

Alpackaprutt
Bebisprutt
Småkakssmul
Det finns mycket att välja på
Glass, glass, glass, glass, glass



Mamma blev skraj
Men pappa ropar AJ!
Lillebror gömde sig i hans kavaj
 
Tror jag får skriva en diktsamling med alster av min 3,5-åring :D Här kommer två smakprov:

Alpackaprutt
Bebisprutt
Småkakssmul
Det finns mycket att välja på
Glass, glass, glass, glass, glass



Mamma blev skraj
Men pappa ropar AJ!
Lillebror gömde sig i hans kavaj
Det sista är ju en sång iofs :)
 
Är det så? Jag har försökt få reda på om hon lärt sig den på förskolan men det är inte så lätt att få ett sanningsenligt svar 😅 Hon rimmar så mycket så det hade inte varit helt otippat.

Första är dock ett originalverk :D
Nyss så träffa jag en dinosaur
som var så snäll och så rar,
han sa han hette Rex
och åt mariekex
men mamma hon blev skraj
och pappa ropa AJ
för lillebror han gömde sig i hans kavaj!

:D
 
Nyss så träffa jag en dinosaur
som var så snäll och så rar,
han sa han hette Rex
och åt mariekex
men mamma hon blev skraj
och pappa ropa AJ
för lillebror han gömde sig i hans kavaj!

:D

Åh, det var längesen man hörde den! Den gick varm när jag jobbade i en annan kommun men där jag jobbar nu har jag nog inte hört den alls. Jobbar på förskola :p
 
PXL_20230506_093347382.jpg

Dottern tycker detta med bokstäver är väldigt roligt, så vi lägger pussel.

Här är "A, som i fisk!" 🤷‍♀️:rofl:
 
Ute och går arm i arm med 11-åringen. Plötsligt börjar han liksom vobbla med fötterna och gå himla konstigt.
Han: "Jag tycker att det är så jobbigt att böja på benen så jag brukar försöka lösa det på lite andra sätt."
 

Liknande trådar

Småbarn Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så...
Svar
3
· Visningar
579
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 270
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 060
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 200
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp