Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

N

NearlyBrainlessAmie

Vilket är det roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet på en galopphäst som du hört? :) Vet du hur hästen fick just det namnet? Det spelar ingen roll om hästen inte är svensk eller har slutat tävla för längesen.. Tänkte skriva en artikel om detta med olika namn och behöver lite idéer.. :)
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Dom bästa namnen på galopphästar tkr jag är: Dronningen
& Sisten.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

När vi var och kollade på Grand National på Strömsholm någon gång runt år 2000 (tror jag det var) Så var det med en häst i ett lopp som hette Ifhemoveskillhim, det var lite motsägelsefullt ;)
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Hmm fulaste (men ändå sött) har vi nog i stallet nu- Springpågen! :angel: Försök komma på något smeknamn till det... :crazy:

Knasigaste tycker jag TeBheagNanEilan är, haha har fortfarande inte lyckat lista ut hur man ska uttala det... :angel:

Alla Be my Chief namn på just Be my osv tycker jag är tråkiga... :angel:

Hmm får fundera på något snyggt.. ;)
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Salamislicebyslice är liite udda också
ett tips på hur du kan hitta lite roliga namn och sådant är att söka på galoppsport på olika hingstar och sedan kolla vad avkommorna blivit döpta till!
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Hörde om två kusar på Nya Zeeland som var ganska kul namngivna.
Såg väl OK ut i skrift, men lägg på lite Kiwi-dialekt och hör speakern säga

FAR KOFF

respektive

FAR KERNELL

:devil:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Jag har jobbat med en som hette Not a Chance, behöver jag tillägga att hon var en lus?
Har också haft en som hette At swim two Birds, tydligen döpt efter en irländsk pub.
Mitt förra sto hette (heter) Ellerhur och avkomman heter Varförinte.

Jan Henry och Inge Bonus är väl inte heller så snygga namn även om de är orginella!!
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Arewehavingfunyet tillhör mina favoritnamn, har för mig att det var Wayne Lucas som tränade henne. Och en av mina älsklingar som hade jättefloppiga öron hette I'm Loppy.

Som du säkert redan vet får man bara ha 18 tecken i ett hästnamn och under min tid som byråkrat var min favorit Pi - lätt att skriva in i datorn :angel:.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Inge Bonus tycker jag är lite kul, den är ju inte svenskfödd och får ingen svenskbonus ;) :bump: :idea:

Eaglecott tycker jag är kul också :D

Tycker att Bull borde ha/få en bror som heter Bill, fattar ni Bill å Bull?!? :rofl:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Jag fick lära mig "Tebaknaneilan" vet inte om jag lärde mig helt korrekt.

Jag har själv It's A Wild One i stallet och Donkey Shot är döpt efter en gunghäst i form av åsnan Ior...

Sissi Dysell har alltid haft lite speciella namn på sina och efter ett gäng med serie figurer tex Tom Sawyer, Vildvittra, Yum Yum och Sotar Murre har det blivit tex Jan Henry (det fanns en jättebra häst i USA som hette John Henry, dog ganska nyligen 32 år gammal tror jag). En av årets 2-åringar heter Isglass!
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Min första sköthäst som kommit från banan hette What a record. Det tyckte jag va fint, partisk som jag är. Sen att han var urdålig är en annan sak. Hans pappa hette World Record, dock vet jag inte om han var dålig eller bra :D
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

När vi var och kollade på Grand National på Strömsholm någon gång runt år 2000 (tror jag det var) Så var det med en häst i ett lopp som hette Ifhemoveskillhim, det var lite motsägelsefullt ;)

Detta namn var det första som dök upp när jag såg rubriken, har också sett denna häst.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Haha ja det finns verkligen en del speciella namn.. :) Kommer ni på fler så skriv!!

En häst som var med i Kentucky Derby för inte så länge sen, om jag inte minns fel, är Hoof Hearted. (Säg det snabbt ett par gånger). Noorfolk and Good gick dock inte igenom..
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Tänkte också på Hoof Hearted, fast mest på den som står på Täby!
Tog ett tag innan jag förstod vad den hette, kul när speakern rabblar hästnamnen snabbt...;)
Zwierzchewski är ju också ett riktigt bra namn!
Sen gillar jag ju min egen pålles namn, Couldnt Be Better:D
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Björn Björkman är expert på att hitta på namn som Getoffandpushim, Icareformenonly, Ihatethespeaker, Imashedevil... Zwierzchewski tar det ett tag att lära sig uttala.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

tycker att Scratch my back är ett ganska roligt och bra namn Attitude by baby är också ett bra namn
fulaste namnet tycker ja är Ärtan
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Ifhemoveskillhim har jag ridit in. Han är föresten döpt av Björn Björkman. Bland det fulaste namnet jag vet är Gambling Roberta. Sosalolomome hade de lite bekymmer att uttala ibland. Det är salome på sjörövarspråket.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Salome och robban hade jag glömt bort! N'gai tokitok är inte heller helt lätt att få till........
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Den första häst jag fick sköta om var som en hundvalp och hette Fluffy! Behöver jag nämna att hon vägde långt över 500 kilo och var fetast i stallet.. Hon fick tyvärr avlivas efter en fraktur i kotan.
Men hon hade en efterträdare i Inchinata, som var likadan...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 000
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 605
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 883
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp