Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Min kille (numera fälttävlanshäst) heter With Gusto, vilket är fult men passande.
Speciellt när han bockar och tjuter - Bucking With Gusto, Squealing with Gusto... Man kan ha kul i all oändlighet med det namnet...:p

När vi är ute och tävlar roar sig speakern ofta med namnet också; "With Gusto clearing fence no. 9 WITH GUSTO"... Liiiite trött på det...:crazy:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Han kallades för Janne på Täby med. Natalie köpte honom från Sissi efter mitt tips...

Jag och Malin Svanberg brukade ringa Rune och fråga om vi fick rida Svirrevirre(Zwierzchewski) i löp! Tyvärr förolyckades han i hagen men det var en pärla att rida.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Men det där med "Silly" är ju iallafall passande på damen ifråga!

Tycker jag verkligen inte hon var den trevligaste fullblodhäst jag både ridit och hanterat.Lätt riden och lättlärd. såld som rid/hopphäst åt en tjej på 17år. 16 då.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Tycker jag verkligen inte hon var den trevligaste fullblodhäst jag både ridit och hanterat.Lätt riden och lättlärd. såld som rid/hopphäst åt en tjej på 17år. 16 då.

Fast hon var lite Silly i löp om jag inte minns fel... Ville inte gå i sprut, gillade inte luckor osv har jag för mig... Red henne bar en gång, men ttror att det var tal om sådant...
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Fast hon var lite Silly i löp om jag inte minns fel... Ville inte gå i sprut, gillade inte luckor osv har jag för mig... Red henne bar en gång, men ttror att det var tal om sådant...

Dessutom kommer hon ur en mödernelinje med erkänt "svåra" hästar och var väl inte direkt någon ängel att rida in.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

N'gai tokitok är inte heller helt lätt att få till........
Visst passar skruttan in i den här tråden. :D Eftersom hon dessutom är registrerad som Ngaitokitok är det det namnet som hon har fått ha när vi har varit ute och härjat på hoppbanorna, och det är ännu svårare att utläsa när det skrivs ihop!

Nästa år kommer det förhoppningsvis komma ut en liten fölis (Halvblod) så jag har redan nu fullt upp med att klura ut ett ännu jävligare namn för att fortsätta vricka tungorna på traktens hoppdomare. :devil:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Jag var delaktig i inridningen av Sillyfilly och även om vi aldrig trillade av så bröt Josphine Kelly tummen och jag tyckte bara att hon var ovanligt hal och oberäknelig... Inte direkt favoritåringen det året...
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Ganska sött men ändå inte så nice namn för en häst- scrumptious (inte säker på min stavning nu).

Ballet Boy är dock ett namn ja gillar.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

*kl*

Med risk att få stryk av "cookie": SIMPLY COOLAWINNIA ! :eek:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Tänkte också på Hoof Hearted, fast mest på den som står på Täby!
Tog ett tag innan jag förstod vad den hette, kul när speakern rabblar hästnamnen snabbt...;)
Zwierzchewski är ju också ett riktigt bra namn!
Sen gillar jag ju min egen pålles namn, Couldnt Be Better:D

För att citera Helena Gärtner när vi var hos Pelle för undersökning ...
" Couldnt Be Worse"! :D:rofl::bow:

Fast han borde nog döpts till Could Be Better ...;):D
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Björne är en institution i svensk galopp. Han började sin karriär med att sälja tips om jag inte har fel för mig. Första hästen jag kommer ihåg att han hade hette Sable Well, efter Mark-Ye-Well, jag har en bild av dom. Björne i en superful lång tröja, jeans och ingen hjälm. Eventuellt har han träskor också men det får jag kolla!

Han och Olle Stenström byggde ett stall tillsammans någonstans norr om Täby, det var inte Märsta men nåt liknande. Kommer i håg att jag var på en galen fest där...

Jag skulle kunna skriva mycket mer men eftersom det inte finns någon åldersgräns på läsarna här avhåller jag mig ;)

Björne är i alla fall en j-t duktig tränare, jätterolig men inte helt rumsren. Nuförtiden bor han halva året i Thailand men han har fortfarande några hästar i träning som hans föredetta, Kerstin Åker, passar när han är borta. Han hade en vinnare för inte så länge sedan.

På oss som jobbat hos Björne, eller "Långskånk" som Maria kallade honom, har han satt sina spår! Själv har jag aldrig ställt en sopborste åt "fel" håll efter det ... :D och jag ryser vid tanken på lastbilen!

Björn var inne på "Vitafloormetoden" långt innan den uppfanns och jag förstår att det fungerade så bra som det gjorde med de hästar som hade problem med senorna med tanke på färden ToR Täby-Skåne i den den lastbilen! Undrar just vilken stackare det var som köpte den sen ... :D ;)

Kan upplysa om att han såg ungefär likadan ut när han satt till häst -96 ... :D ;)
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Inge Bonus kommer också från Sissi! Hemma heter han Inge :love: till vardags, men Jockeyjoe kallar honom alltid Bonus!!! (Det är snällt av dig;)).

Annars har jag ett sto som heter Nakota, behöver jag säga vad Jockeyjoe kallar henne...?:angel:.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Den jag hade förut hette Jackinthebox. Fast jag minns en som hette Twostepsinfront. Det var ett kul namn.
Ändring: Nu kollade jag galoppsport.se, där finns han inte med. Vad tusan hette hästen jag tänker på?
 
Senast ändrad:
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Fanns en som hette Two moves in front:confused:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Hej Fulaste hästnamnet på en väldigt bra sprinter häst är Media Hora... De är franskt så man säger Media Ohra typ.. Men de är inte jättefint sk svenskt namn =P
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Ihavebigears och Ihavebigearstoo:D

Fast sötaste namnet måste vara Lillpizza:love:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Hej Fulaste hästnamnet på en väldigt bra sprinter häst är Media Hora... De är franskt så man säger Media Ohra typ.. Men de är inte jättefint sk svenskt namn =P

Media Hora betyder typ "halvtimme" på spanska. Vet inte om det har ngt med saken att göra men så är det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 686
Senast: MML
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 862
Senast: Amha
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 042
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 423
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp