Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Vem är denne Björn Björkman? :)
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Det värsta när ju att det är jag som döpte Robban. Kerstin ville att hon skulle heta Luck be a lady, men det fick hon inte så Gambling Roberta fick bli plan B. Gambling efter The Noble Player, och Roberta för Robban. Jag vet inte om det västa är att jag kommer ihåg stammen så här cirka 15 år eller att jag kunde komma på det där vedervärdiga namnet.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

:rofl::rofl:
Och jag som tycker att travare har krångliga namn ibland



(smög mig bara in här en stund :angel: )
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Bästa är Be bold, tkr jag ;)
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Vem är denne Björn Björkman? :)

Björne är en institution i svensk galopp. Han började sin karriär med att sälja tips om jag inte har fel för mig. Första hästen jag kommer ihåg att han hade hette Sable Well, efter Mark-Ye-Well, jag har en bild av dom. Björne i en superful lång tröja, jeans och ingen hjälm. Eventuellt har han träskor också men det får jag kolla!

Han och Olle Stenström byggde ett stall tillsammans någonstans norr om Täby, det var inte Märsta men nåt liknande. Kommer i håg att jag var på en galen fest där...

Jag skulle kunna skriva mycket mer men eftersom det inte finns någon åldersgräns på läsarna här avhåller jag mig ;)

Björne är i alla fall en j-t duktig tränare, jätterolig men inte helt rumsren. Nuförtiden bor han halva året i Thailand men han har fortfarande några hästar i träning som hans föredetta, Kerstin Åker, passar när han är borta. Han hade en vinnare för inte så länge sedan.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

De fulaste tycker jag e UISGE BEATHA och coolast LOOK WHO'S TALKING. btw camilla trodde de va leif jönsson som va kär i whiskey
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Vi har ägt en häst med namnet Ordered on time. Mamman blev inte dräktig i sitt hemland,England och såldes därför till Sverige där hon blev dräktig på studs.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Men vad tycker ni om ”Miss Ulleröd”?? Vår finna ”Ulla” kunde knappt fått ett fulare namn enligt mig... :crazy: Skulle varit ”Miss Ullared” i så fall!!! Hon hade ju startat när vi köpte henne så det gick ju inte att byta... Men hade det gåt hade vig nog gjort det, trotts att det skall betyda otur!
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Men vad tycker ni om ”Miss Ulleröd”?? Vår finna ”Ulla” kunde knappt fått ett fulare namn enligt mig... :crazy: Skulle varit ”Miss Ullared” i så fall!!! Hon hade ju startat när vi köpte henne så det gick ju inte att byta... Men hade det gåt hade vig nog gjort det, trotts att det skall betyda otur!

Tja kanske inte det vackraste... :angel:

Var fick de "Ulleröd" från? :crazy:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Mina två pållar har båda haft namn efter personlighet.
Först var My Headache, inte så vackert.
Nu har jag Miss Petite, inte heller så fint men hyfsat för att vara fullblod.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Tja kanske inte det vackraste... :angel:

Var fick de "Ulleröd" från? :crazy:

Ingen aning...

När hon blivit betäckt och det diskulerades namn så blåvägrade jag att tillåta "Miss" och "Mr" namn. Kan inte hjäla att jag tycker att det är lite töntigt och fantasilöst....

Så vi kompromissade:

Hennes förstfödda heter ju Missil (Miss Il) för att lillebror sköt missiler i lumpen.
Nr2 Heter Missing (Miss Sing) efter Songline.
N3 Missmartin, baktanken va med franskt uttal efter som hon e efter HOMME D'HONNEUR. Men hon är uppkallad efter Kim Martin – hockey målisen som stjärnspelade när hon föddes!
Nr 4 är inte färdig reggad ännu... Men vi har våra funderingar, han e ett ricktigt litet frö efter Melmac...


*kompå* *pekar* Ulla o ja på min bild jue! *påpeka*
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Ett namn som jag verkligen störde mig på var, "Baby on wheels"... :crazy:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Ingen aning...

När hon blivit betäckt och det diskulerades namn så blåvägrade jag att tillåta "Miss" och "Mr" namn. Kan inte hjäla att jag tycker att det är lite töntigt och fantasilöst....

Så vi kompromissade:

Hennes förstfödda heter ju Missil (Miss Il) för att lillebror sköt missiler i lumpen.
Nr2 Heter Missing (Miss Sing) efter Songline.
N3 Missmartin, baktanken va med franskt uttal efter som hon e efter HOMME D'HONNEUR. Men hon är uppkallad efter Kim Martin – hockey målisen som stjärnspelade när hon föddes!
Nr 4 är inte färdig reggad ännu... Men vi har våra funderingar, han e ett ricktigt litet frö efter Melmac...


*kompå* *pekar* Ulla o ja på min bild jue! *påpeka*

Snacka om genomtänkta namn! :D

off topic föresten, ni kunde ju lagt PW kurserna en dag tidigare/senare :devil: Jag är i Norrtälje 13-15... :mad::angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Jan Henry och Inge Bonus är väl inte heller så snygga namn även om de är orginella!!

Hahaha En pålle som heter Jan Henry står i stallet jag jobbar nu. Så fult namn så det finns inte.... Janne till vardags:rofl:
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 686
Senast: MML
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 834
Senast: Amha
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 027
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 397
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp