Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Skee the feen tycker även jag är fantastiskt FYNDIGT "SKITFIN" blir det på svenska:laugh:
Jag har en ganska SNABB hästapålle som heter ZUPERZEBRANZOZO ,gissa om speakern vrickar tungan:laugh::laugh::laugh:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

ahhh, det var den som stack innan löpet för ett år sen va? :(
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

KL

Mitt älskade fullblod heter Landmann (som också är ett märke på olika grillprodukter för dom som inte vet..) :D

Vet inte vad han gjort som liten för att förtjäna ett sånt namn:rofl:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

av ren nyfikenhet, varför jobbar du med galopphästar när du uppenbarligen inte gillar galopp???
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Vårt fullblod heter LEJONKUNGEN, vilket jag tycker är ett helt vansinnigt namn, och allmänt ologiskt om man ser till vad stoets övriga avkommor döpts till...
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Vi hade en pålle som hette "Time for a pint", kort och gott blev det "Pinten".
En annan hette I Cando, det blev Doris för henne.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Se'n var ju Organizedconfusion en munfull och man kan undra hur en häst får namnet Accident Prone :confused:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

KL*

Vi hade ett fullblod på skolan som hette Hållidej.. :)
Och en annan som hette Street Sweeper..
En klubbkompis har ett fullblod som heter Manatee (sjölejon).

Min hovis födde upp en kallblodstravare som hette SnoppOlle.. :eek:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

'Festina Lente' (latin ~skynda långsamt) är väl ett ganska lustigt namn på en galopphäst.

det fanns en annan i Norge som hette "Nunc est Bibendum" = och så skall vi dricka, betyder det. (reservation på stavningen)

Vår lille åring heter "Phyxius" = Redo att flyga

personligen är jag förtjust i namn som kommer från antik grekiska/romerska, då får man en chans att ge namnet en underliggande betydelse
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

I de riktigt gamla dagarna, före äns jag var så mycket som en glimt i min pappas ögon, var det sälsynt, att man skrev märrens namn i härstamningen. Var märren efter Phantom t.ex. skrevs den som "Phantom mare". På 80-talet (tror jag) var det ett sto som fick namnet Phantom Mare. Inte för hon var efter någon Phantom, men det lät lite fräckt.

Långt tillbaka i tiden, fick en engelsk häst namnet Potatoes. Hans skötare var en lustigkurre och skrev namnet Potoooooooo. I officiella papper blev det till Pot8oes.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Mitt stos pappa har en avkomma som var tänkt att vinna Kentucky Derby, så han fick helt enkelt heta "Roses in May". Nu tror jag inte att han kom till start där men han vann senare Dubai World Cup 2005 och står idag som avelshingst i Japan.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Mitt stos pappa har en avkomma som var tänkt att vinna Kentucky Derby, så han fick helt enkelt heta "Roses in May". Nu tror jag inte att han kom till start där men han vann senare Dubai World Cup 2005 och står idag som avelshingst i Japan.

Du får väl namnge en avkomma "Blå Band I Augusti". Exakt 18 tecken :D
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

kl

Hur tusan uttalar man det här utan att haka upp sig: TeBheagNanEilan :D
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Fullblod som hette Running Production, inte häst men en kanin som hette Pnom Phen Shitta Gong Bangladech (hur stavar man?)
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

kl

Gillar "hellandhighwater" :D

Har hört nån historia om att det är nån engelsk svordom eller hur det nu var :confused: :p
Har jobbat ihop med både uppfödare och ägare :)
I vardagstal kallades hon Helen :laugh:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

En tuff kille som jag har suttit på - Eat my dust - kaxigt namn!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 999
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 605
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 883
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp