Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Roligaste namnet jag hört är Hoof Hearted som blir who farted xD
Fast EatMyDust är ju också lite skojsigt^^
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Tack! Det var längesedan jag rent ut sagt höll på att skratta ihjäl mig...det sprutade verkligen ur ögonen och jag rullade runt på sängen likt ->:rofl::rofl: när jag lyssnade på "Arrr"

Kan bidra till tråden med:
Anothereef , min tuffing heter så. Udda men jag gillar namnet skarpt.
Och nej det saknas inte något "r";)
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Fanns en irländsk häst som gick löp för några år sedan som hette Salamislicebyslice.. Intressant namn!!
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Min märr heter Exciting** och just nu fölvakar jag och förbannar jag mig själv för att jag köpte en häst med det namnet som fölmärr med en misslyckad fölning bakom sig. Spännande....jag är så nervös så jag mår illa:p.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Vet ej om det är ett fullblod, men i Höökskatalogen för ett par år sedan fanns en stor snygg svart häst som hette Son of a Bitch.
Ja.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

För några år sen hade jag en häst som hette Mon Anton, men jag kallade honom bara Anton. Mina dåvarande arbetskamrater trodde en rätt så lång tid att det var min pojkvän jag pratade om. Att jag skulle direkt från jobbet för att "släppa in Anton"...
Hmm..
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Jan Henry ? Det är väl int helt fel att nästan ha John Henry som sin namne.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Jag känner faktiskt personen som döpte salamislicebyslice :)
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

De konstigate namnen jag har hört är, Super du mä, bäst du mä. Unikom kloster, Ekarebo:P
Mycket fula namn tkr ja:)
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Den där Ifhemoveskillhim - träffade jag också på strömsholm och reagerade på namnet - men också för att det var en så söt häst! Någon som vet hur det gått för den hästen?
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Salamislicebyslice, Ifhemoveskillhim, Ihatethespeaker m.fl. har en gemensam nämnare (namngivare).
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Apropå Hoof Hearted, riktigt kul ordlekande. Man kanske måste utfärda rökförbud utanför 10 meters omkrets runt såna hästar.

På samma mindre rumsrena tema:
Har del i en tvååring, Cute Diamond. När man tittar i hennes stambok längre bak i historien hittar man ett sto som hette Farthing Damages (undrar varför :)). Hon lämnade efter sig lämnade efter sig hingsten Whistler, som i sin tur var far till Whistling Wind. Finns nog någon arvsmässig egenhet såpass långt i generationerna.

Denna typ av namn försvann tack och lov 3 generationer tillbaka. Tack och lov. Cute diamond luktar alltid gott på hästars vis så man behöver inte vara utrustad med klädnypa när man hälsar på i stallet :)
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Förmodentligen syftas der till myntet en "farthing". Den var inte värd mycket.
Whistler var blixtrande snabb. Det har funnits bra avkommer efter både honom och Whistling Wind i Skandinavien.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Prudent Piper var efter Whistler om jag inte minns fel. Träckte honom i ett amatörlopp när Hans Adielsson red i kalsonger med symbolen för högertrafik. Det var ett tag sedan.:angel:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

I omklädningsrummet på Övrevoll hänger ett foto på Arnfinn Lund, när han svängar sig i sadeln ifört svarta knästrumpor och lågskor. Det var i ett oldboyslopp och det var också ett tag sedan.
 
Senast ändrad:
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Okej, tack men det säger mig inte så mycket om var den hästen finns idag ;) Nån som vet ? :)
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Prudent Piper var efter Whistler om jag inte minns fel. Träckte honom i ett amatörlopp när Hans Adielsson red i kalsonger med symbolen för högertrafik. Det var ett tag sedan.:angel:

Typ så här?
00020e69-674.jpg
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Hi, hi! Läste just om Mary Barton (tror jag det var, en av de första kvinnliga jockeysarna i alla fall) som alltid red i blommiga underbrallor för att konkurrenterna skulle ha nåt att titta på när hon blåste förbi.:angel:

Dom gamla ridbyxorna var genomskinligare än dagens.:cool:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 604
Senast: MML
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 978
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 595
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 877
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp