Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

*kl*

Kill the Crab tycker jag är ett jätteroligt namn.
Windmachine var ett riktigt passande namn på en jättebra häst.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Mina pållar

Fd travare "El Diablo Rapido" = Den snabba djävulen, dock inte så snabb då man bara sprang in 14.000.'

Min självdöpta eng. fullblod "Obstinate Key" =Trotsigt/Envis Nyckel
e Eighy eight Keys u Obitel
Därav namnet..

Fd travare "Count´s BF" =Räkna med Bertil Forsberg
Rätt fint om man inte vet vad BF står för:smirk:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Jag tycker att Halabaloo är ett bra/passande namn, med tanke på hur han uppförde sig innan start när jag såg han för nått år sen. Det namnet har fastnat...

Min kompis ska ha ett fullblodsföl till nästa år och hon vill döpa det till Ifsandbutts...
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Blir svårt för dem att få Halabaloo dräktig nu om det nu är en han.... :angel:;)
Och stackars tjejen hade en stor anledning att bete sig som hon gjorde, efter en vet. utredning på henne kom de fram till att hon hade haft bihålsinflamation läääänge, när de öppnade upp skallen på henne ska det ha sett ut som gammal hård ost ända upp till hjärnan som dessutom stank rätt bra.... :eek: Förstår att man inte blir riktigt "reko" efter det....
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Alltså nu vet jag inte om jag uppfattade dig rätt men trodde du att jag menade att hennes sto var dräktigt med Halabaloo så var det inte dte jag menade. Den är dräktig med en hingst som jag just nu inte kan komma ihåg namnet...
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Eller är det bara jag som inte fattar vad du skrev efter en låååång dag på jobbet....:confused:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Halabaloo är ett sto! Du skrev han, så att din kompis sto är dräktig med "honom" lär bli ännu svårare....;):angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Nej hennes sto är inte dräktigt med "han"...fan vad konstigt det kan bli. :rofl:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Jag har haft ett fullblod som hade både det mest fantasi lösa och fula namnet.Han hette Salramic. Världens finaste häst som gjorde bra löp och stod hos Tommy Gustavsson. Hans mamma hette ceramic och pappan salmon leap. Alltså sal ifrån pappa och ramic från mamman. Morfar hette Raja Baba det är inte så snyggt heller. Nu har jag en BMC son som heter Nutch. Ingen aning vad det kommer av.:banana:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Jag har iaf ett fullblod som heter Monday Silence:angel:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Min häst heter Signore och det är kort och gott vad han är! -En herre och gentleman. Hihih:D
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

kill the crab? hahah va gulligt :rofl:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Antz in my Pantz är ju ganska fult.. :D tror dock inte att det är ett fullblod, utan ett varmblod. Open House och Take a bath är ju inte så heta dem heller.. :crazy:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Namn som börjar med miss eller mr är dömda att bli tråkiga; vårt fullblod hette Miss Badge (o betäcktes med Mr Eubanks...).
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Jag mins två från mitten av åttiotalet som hette Granballe och Talleballe. Sen fanns det nån som hette Elektriconektion, för att se om speakern skulle kunna uttala det.:smirk:

Om jag inte minns helt fel så stod dom hos min tränare en tid. Mycket trevliga pojkar.

Minns nog fel förresten tror det var Björkmans häst men jag vet att jag tog hand om dem vid starter ibland.
 
Senast ändrad:
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Vi hade några riktigt knäppa namn när jag var aktiv under 80-talet. Blandannat hade vi en häst som hette Big Bang (om jag inte minns fel) honom kallade vi för Åke. Sedan hade vi en stor skimmel han var stor som ett hus och han kallades för Kalle.

Vi hade en mycket söt liten fuxdam som hette Gliegot men hon kallades för Gottis.

Vi hade en häst som hette Fair Weight men han kallades för Knutte. Våran tränare var ganska glad i att ge hästarna människonamn som smeknamn.

//// Mysaan med sviktande minne på ålderns höst
 
Senast ändrad:
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Antzinthepantz tycker jag är rätt skoj!

Eller är det Antzindapantz..?

Ett inte så fint namn är "Herr Kullberg" fast de var ingen trav/galopphäst....
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

här är några häster som min familj har haft, dock är det smeknamnen som är fula!

Venosta - Osten, sto
Wildgrat - Bomben, valack
Whiskey - Råttan, valack
Wildfang - Wåfflan, valack
Nice - Nisse, hingst
Wurfel - Lillnisse (helbror till Nice), valack
Winterzpits - Lillkillen, valack
Lille W (var hans riktiga namn), valack
Strauss - Stubben, valack
Hurricane - Harri (min häst), sto

det är inga galopphästar men ändå:)
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

*Lite KL*

Måste få tillägga två hästar som vi hade, inte heller galoppörer men ändå. Först hade vi Müsli och efter henne kom Spoon. Det var inte vi som döpte hästarna och de kom från helt skilda ställen. Vad blir nästa häst - Filmjölk?
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

KL

Det sägs att Miss Total fick sitt namn genom att hon blev inropad på Täbys galoppauktion som fel häst. Den hästen som de trodde att de bjöd på vågrade gå in i ringen och såldes utanför och de bjöd därför på numret efter, vilket var Miss Total (=En Totalmiss).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 686
Senast: MML
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 837
Senast: Amha
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 029
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 400
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp