Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

*Lite KL*

Måste få tillägga två hästar som vi hade, inte heller galoppörer men ändå. Först hade vi Müsli och efter henne kom Spoon. Det var inte vi som döpte hästarna och de kom från helt skilda ställen. Vad blir nästa häst - Filmjölk?
Våran shettis heter Musli och hennes avkomma heter Flingan (men heter igentligen Snow Flake för han har vit rumpa.).
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Hihi :D Min foderhäst heter Sloan han är ett fullblod. Jag tkr det är väldigt gulligt. En ång när jag var ute på en liten clear round trodde de att han hette SLOWONE så de typ ropade ut det ba "Emma på ....... eh... Slowone"
Hihi :bump:

Men sen en travare heter HÄSTEN det e ju lite gulligt xD
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Östersjödrillen är nog det fulaste som finns
Bläddeprinsen är ganska kul
Excalibur är fint

Riktigt bra hästar har oftast vackra namn!!
Kan ni tänka er hur bra Östersjödrillen va på banan??:bump:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Det hände mig oxå en gång ..

Jag heter Troedsson i efternamn och min dåvarande häst hette Finkel.

Och när jag skulle in och hoppa så ropades det

"Emma TUVESSON på FINKEN, varsågod o rid" :rofl:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

'Festina Lente' (latin ~skynda långsamt) är väl ett ganska lustigt namn på en galopphäst.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

När jag jobbade hos Janos Török hade vi hästar vid namn Oliv, Mikkitikkitoo och Mr. Domingo (vad jag har hört betyder Domingo Söndag).

Men Stora Malm som stod hos Doria??? :confused:

Tycker ganska bra om Electra Lady. :love:

Åh, Stora Malm kommer jag ihåg! Vi var inne med en ridskolehäst på täbykliniken när han var där samtidigt, jäklar vilken snygg häst! Han var ju riktigt kopparröd, var det inte därför han hette Stora Malm?

Tränaren eller vem det var som var där med honom frågade om vi skulle köpa honom, fick intrycket att han var slut i benen?

Vet nån vad som hände med den hästen?
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Broomstick kvastskaft !!! stackare.. men bilden jag såg, så likna den precis just ett kvastskaft
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Hästen "Miaou" väckte också skaparglädje hos en speaker, så jag på ett annat forum.
Får påminna om danska märren "Skee The Feen". Skall uttalas på danska.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Sproose Goose
Splash And Dash
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

När vi var och kollade på Grand National på Strömsholm någon gång runt år 2000 (tror jag det var) Så var det med en häst i ett lopp som hette Ifhemoveskillhim, det var lite motsägelsefullt ;)

Den har jag ridit in. :D Den fick namnet för han var rätt så vild. Han galopperade i boxen mellan krubban och dörren vid fodring.

Björn Björkman är expert på att hitta på namn som Getoffandpushim, Icareformenonly, Ihatethespeaker, Imashedevil... Zwierzchewski tar det ett tag att lära sig uttala.

Och det är Björn som döpt honom.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Generalife heter "min" häst, det tycker jag är finast/bästa namnet! ;)
(betyder nästintill "allmäntliv")
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

puttar upp denna tråden med nya namn

vårt fbl sto heter Blue Jeans, det är inte så vackert...

Vanilla Delight
Midnight Pearl
Hazelhurst
och Seems Sweet
är fina namn tycker jag och alla passade hästarna (ston) väldigt bra!
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Knasigaste tycker jag TeBheagNanEilan är, haha har fortfarande inte lyckat lista ut hur man ska uttala det... :angel

Tea står på mitt jobb. Som ni kanske förstår kallar vi inte henne för hennes långa krångliga namn utan säger bara Tea:P tjebegnanelian har jag för mig att det ska uttalas:P
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Min tös heter Quite Cool, d e ganska fint :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 657
Senast: MML
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 683
Senast: Amha
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 970
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 237
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp